۰ نفر

مقیمی در مراسم افتتاح خط تولید محصولات با موتور یورو۵؛

تولید ۵۰۰۰خودرو با موتور یورو۵ تا پایان سال/ سرمایه گذارى ۱۰میلیون یورویى ایران خودرو براى ارتقاء استاندارد موتور

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۵۰
کد خبر: 404383
تولید ۵۰۰۰خودرو با موتور یورو۵ تا پایان سال/ سرمایه گذارى ۱۰میلیون یورویى ایران خودرو براى ارتقاء استاندارد موتور

مدیر عامل گروه صنعتى ایران خودرو از تولید ٥٠٠٠ خودرو با موتورو یورو ٥ تا پایان سال خبر داد و گفت: تا کنون ٥٠٠ دستگاه خودرو با استاندارد یورو ٥ تولید شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ فرشاد مقیمى امروز خط تولید محصولات این شرکت با استاندارد یورو ٥ را با حضور مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شوراى اسلامى افتتاح کرد.

مقیمى در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از قطعه سازان و مهندسان به جهت حمایت از این شرکت در شرایط تحریمى براى تولید خودرو با استاندارد یورو ٥، اظهار کرد: ما از دهه ٨٠ بحث تولید و ارتقاء موتورها در دستور کار بوده و این جزو وظایف ذاتى ماست که موتور و خودروهایى متناسب با استاندارد جهانى تولید کنیم اما شرایط تحریمى عرصه را برایمان تنگ کرده بود ولى توانستیم دست روى زانوهاى خود بگذاریم و این اقدام را انجام دهیم.

وى ادامه داد: ما در بحث کالیبراسیون دانش فنى خود را داریم، همچنین در حوزه سخت افزارى توانستیم موتورهایى با استاندارد یورو٥ تولید کنیم در حوزه نرم افزارى موتور نیز توانستیم با سطح بالایى از داخلى سازى این هدف را رقم بزنیم.

مدیرعامل ایران خودرو خاطرنشان کرد: از آذر ماه یکى از موتورهاى یورو٥ ما به تولید انبوه رسیده و تا ١٥ دى ماه موتور TU5 نیز به تولید انبوه خواهد رسید؛ همچنین کارهاى مربوط به اخذ تاییده و استاندارد موتور ملى نیز انجام شده و تولید این خودروها با استاندارد یورو ٥ را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

وى گفت: به دلیل وجود الزامات قانونى، باید تا سال ٩٩ خودروهایمان را با استاندارد یورو ٥ عرضه کنیم که سعى کردیم زودتر از موعد خودمان را به این دانش نزدیک کنیم؛ این اقدام تمرینى است براى اینکه هرچیزى را که بخواهیم اجرایى مى کنیم و این رمز موفقیت ماست.

قرارگرفتن طرح استاندارد یورو٥ براى سوخت خودرو از فردا در دستور کار

مقیمى درباره نبود سوخت مناسب براى خودروهاى با استاندارد یورو٥ تاکید کرد: طرح استاندارد یورو ٥ براى سوخت خودرو نیز از فردا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل ایران خودرو خبر داد: تا کنون ٥٠٠ خودرو با استاندارد یورو ٥ تولید شده و تا پایان سال نیز ٥٠٠٠ خودرو با این استاندارد تولید خواهد شد؛ طبیعى است که در نقطه آغاز نمى توانیم با تمام ظرفیت کار کنیم اما برنامه ما این است که تا پایان سال جارى تاییده تمام خودروهایمان را اخذ کنیم و خودروهاى تایید شده را به تولید انبوه برسانیم.

قیمت هیچ خودرویى به بهانه استاندارد یورو ٥ گران نخواهد شد

وى در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین مبنى بر تاثیر این اقدام بر قیمت خودرو تصریح کرد: حدود ١٠ میلیون یورو در این پروژه سرمایه گذارى شده و تمام تلاش ما این است که تا اسفند ماه همه  ٣٨ نوع محصولى که امروز به بازار عرضه مى کنیم را در سطح استاندارد عرضه کنیم، همچنین تاکید مى کنم که هیچ افزایش قیمتى از ناحیه استاندارد یورو ٥ نخواهیم داشت.

مقیمى اظهار کرد: در آبان و آذر ماه امسال توانستیم بیش از ١٠١ هزار خودرو را تجارى کنیم و به مردم تحویل دهیم، همچنین در این راستا طرحى گذاشته ایم که حتى در روزهاى تعطیل مشتریانى که پیامک تحویل خودرو به آن ها ارسال شده، با مراجعه به سایت هاى تولیدى ما در سراسر کشور بتوانند خودروى خود را تحویل بگیرند که از ابتداى اجراى طرح نیز ٦٠٠ نفر با مراجعه به سایت هاى این شرکت خودروى خود را تحویل گرفته اند.