۰ نفر

آغاز همکاری دانگ فنگ با خودروسازی فردا + تصاویر

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۵۰
کد خبر: 404150
آغاز همکاری دانگ فنگ با خودروسازی فردا + تصاویر

به تازگی خودروی جدیدی در نمایندگی «گروه خودروسازی فردا» دیده شده است. باتوجه به عکس های گرفته شده توسط خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار» و مشخص بودن قسمت عقب خودرو (احتمالاً به دلیل کمبود پارچه برای پوشاندن کامل بدنه خودرو، عقب خودروی مورد نظر معلوم است!) توانستیم مشخصات این خودرو را به دست آوریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، خودرو دیده شده در نمایشگاه خودروسازی فردا، «دانگ فنگ Fengxing Jingyi X5» است. این شرکت پیش از این همکاری را با گروه «سایک-ام جی» آغاز کرد. اما به خاطر مشکلات تحریم، تنها تعداد محدودی از ام جی RX5 را در کارخانه سمنان خود مونتاژ نمود. حال با توجه به خودروهای موجود در نمایندگی خودروسازی فردا و بازسازی این شوروم، مشخص است که گروه GBG (gerami business Group) همکاری را با دانگ فنگ چین آغاز کرده است. البته با توجه به نشان های روی خودروی موجود در نمایندگی، احتمال آن وجود دارد که همکاری دانگ فنگ و خودروسازی فردا با نام و نشان دیگری در ایران ثبت شود. با توجه به همکاری خودروسازی فردا در ساخت برخی محصولات ایران خودرو در سمنان، احتمال آن وجود دارد که تولید محصولات گروه دانگ فنگ به این خودروساز بخش خصوصی سپرده شود و از سویی دانگ فنگ X5 (دانگ فنگ ایکس ۵) هم مانند H30 کراس با داخلی سازی بالا و پیشرانه های داخلی سازی شده به بازار عرضه شود.

دانگ فنگ

خودروسازی فردا به عنوان یکی از شرکت های تابعه گروه GBG شناخته می شود. GBG که به خانواده «گرامی» تعلق دارد با عنوان شرکت های تابعه ای چون آسان موتور، اطلس خودرو، محور ماشین، الماس داران، خودروسازی فردا، چای گلستان، فونیکس، انبار قدس و… در فضای کسب و کار حضور دارند. این روزها فعالیت این گروه اقتصادی با نام های احمد گرامی، مهدی گرامی، محمدرضا گرامی، اشرف گرامی و لیلی گرامی همراه شده و کاملا این مسئله نشان دهنده، قدرت اقتصادی این خانواده فعال در حوزه صنعت خودرو است.

در ادامه به مشخصات این کراس اوور چینی ارزان قیمت خواهیم پرداخت.

دانگ فنگ

دانگ فنگ
تاریخچه
Dongfeng Fengxing Jingyi نام سری خودروهای سواری است که توسط برند “Liuzhou Dongfeng”، که خود زیرمجموعه ای از خودروسازی دانگ محسوب می شود، تولید شده است. در میان خودروهای تولیدشده توسط این گروه، مدل X5 یکی از CUVهاست. این خودرو تاکنون در دو نسل تولید شده که نسل دوم آن پس از معرفی در نمایشگاه گوانگژو در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شده است.

ابعاد بدنه
نسل دوم این خودرو با ۴,۵۴۵ میلی متر طول، ۱,۸۵۵ میلی متر عرض و ۱,۷۱۶ میلی متر ارتفاع تولید شده است. فاصله طولی بین محورها در این کراس اوور کامپکت نیز به ۲,۷۲۰ میلی متر می رسد. با درنظر گرفتن این ابعاد، وزن خودرو نیز به ۱,۵۹۲ تا ۱,۷۳۰ کیلوگرم می رسد.

دانگ فنگ

دانگ فنگ
مشخصات فنی
دانگ فنگ Fengxing Jingyi X5 با پیشرانه های ۱٫۶ لیتری و ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو در بازار چین عرضه می شود. پیشرانه ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی این خودرو با حجم دقیق ۱۵۹۰ سی سی و تراکم ۱۰٫۵، ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. باتوجه به نشان ۱٫۶ پشت خودرو، همین پیشرانه برای بازار ایران درنظر گرفته خواهد شد. پیشرانه ۱٫۶ لیتری X5 با کد ۴A92، توسط میتسوبیشی تولید می شود و در خودروهایی همچون میتسوبیشی لنسر، برلیانس H530، برلیانس V5 و زوتی Z300 به کاررفته است. این خودروی دیفرانسیل جلو در مدل ۱٫۶ لیتری تنها با جعبه دنده ۵ دنده عرضه می شود. شایان ذکر است که این پیشرانه از نوع DOHC بوده و از دو میل سوپاپ در هر سرسیلندر بهره می برد. مدل ۱٫۵ توربوشارژ ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. مدل ۲ لیتری تنفس طبیعی هم دارای ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور است. برای این مدل ها جعبه دنده ۶ دنده دستی یا CVT قابل سفارش خواهد بود. در بحث سیستم تعلیق، دانگ فنگ X5 در قسمت جلو از تعلیق مک فرسون و در قسمت عقب از تعلیق جداگانه مالتی لینک بهره می برد. ترمزهای هر چهار چرخ دیسکی بوده و در قسمت جلو از دیسک های سوراخ دار استفاده می کند. رینگ های خودروی مورد بحث در اندازه های ۱۶، ۱۷ و ۱۹ اینچ قابل سفارش است و از جنس آلومینیوم تولید شده اند.
دانگ فنگ X5 موجود در شوروم خودروسازی فردا با نشان ۱٫۶L بر روی درب صندوق دیده می شود و بدیهی است که از پیشرانه تنفس طبیعی در این کراس اوور مونتاژی استفاده خواهد شد. برای همین برخی احتمال می دهند که ایران خودرو و خودروسازی فردا، مانند پروژه H30 کراس پیشرانه TU5 و یا EC5 را به جای پیشرانه ۴A92 میتسوبیشی بر روی X5 نصب نمایند.

تجهیزات مدل پایه ای
در مدل های پایه ای دانگ فنگ Fengxing Jingyi X5، تجهیزاتی همچون سیستم تهویه دستی، قفل مرکزی، ایموبلایزر، قفل ریموتی، رادار پارک جلو و عقب، ترمز ضدقفل و EBD، سیستم تنظیم نور جلو، کیسه هوای راننده و سرنشین، تنظیم ارتفاع فرمان، شیشه های برقی جلو و عقب، آینه های برقی، گرم کن شیشه عقب و برف پاک کن عقب استفاده شده است.

آپشن های مدل های بالارده
امکانات مورد استفاده در مدل های بالارده دانگ فنگ Fengxing Jingyi X5 علاوه بر این موارد، ویژگی های دیگری را شامل می شود: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم تهویه جداگانه در قسمت جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، دوربین دید عقب، سیستم کنترل فشار باد (TPMS)، راهنمای ترمز، کنترل پایداری، ESP، ترمز پارک خودکار، راهنمای استارت در شیب، چراغ های مه شکن، چراغ های روشنایی روز، نمایشگر LCD، بلوتوث، کیسه هواهای کناری جلو و عقب، فرمان چندحالته چرمی و سنسور باران.

قیمت
قیمت پایه ای مدل های پایه ای دانگ فنگ X5، از ۹۹۶۹٫۴۸ دلار آغاز می شود که با درنظر گرفتن نرخ دلار ۱۳ هزار تومان عددی نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان می شود. قیمت X5 در مدل های بالارده تا ۱۲۹٫۹۰۰ یوان افزایش می یابد که معادل ۱۸۵۱۲٫۷۱ دلار می شود. قیمت مدل های بالارده با نرخ روز قیمت دلار، به ۲۴۰ میلیون تومان می رسد.

دانگ فنگ

دانگ فنگ

دانگ فنگ

دانگ فنگ

دانگ فنگ

دانگ فنگ

دانگ فنگ