۰ نفر

مدیرعامل ایران خودرو: بومی‌سازی 9پروژه مواد اولیه تولید با کاهش ارزبری 51. 17میلیون یورو

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبر: 398272
مدیرعامل ایران خودرو: بومی‌سازی 9پروژه مواد اولیه تولید با کاهش ارزبری 51. 17میلیون یورو

ایران خودرو به منظور تعمیق ساخت داخل و کاهش وابستگی، 9 پروژه فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید در سال جاری را به دست صنعت‌گران خلاق ایرانی بومی سازی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  مدیرعامل ایران‌خودرو در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل گفت:‌ با بومی سازی این 9 پروژه 51. 17 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق شده است.

فرشاد مقیمی با اشاره به اینکه داخلی‌سازی منجربه رونق تولید می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ 31  پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید، در سال‌های 98 و 99 در طرح جهاد خودکفایی ایران خودرو قرار دارد.

وی افزود: بومی‌سازی این 31 پروژه در دست اجرا بوده و تحقق آن 62 . 52  میلیون یورو کاهش ارزبری خواهد داشت.

مقیمی درخصوص پروژه‌های آینده این بخش گفت: 26 پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه با کاهش ارزبری 163 میلیون یورو در مرحله  امکان‌سنجی قرار دارد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت اظهار کرد: ‌درمجموع سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، 85 قطعه از محصولات این خودروساز توسط 39 سازنده و با کاهش ارزبری سالانه 127 میلیون یورو بومی سازی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین با همکاری 32 قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، 68 قطعه از میزهای اول و دوم به مرحله خودکفایی رسیده و تعداد زیادی از آن‌ به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.

مقیمی تاکیدکرد: مصمم هستیم براساس توانمندی‌های داخل کشور، محصولات مورد نیاز تا جایی که امکان دارد در داخل تولید و تامین شود. برهمین اساس واردات برخی قطعات را هم که براساس سیاست‌گذاری گذشته سفارش‌گذاری شده بود، متوقف کرده ایم.