۰ نفر

سری M بی‌ام‌و، پلاگین هیبریدی می‌شود

۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۳۴
کد خبر: 391598
سری M بی‌ام‌و، پلاگین هیبریدی می‌شود

به نظر می‌رسد که شرکت بی‌ام‌و قصد دارد به عرضه نسخه‌های پلاگین هیبریدی از خودروهای بزرگ و سنگین سری M خود بپردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بر اساس گزارش وب سایت Motor۱، به تازگی شرکت خودروسازی بی‌ام‌و اعلام کرده است که می‌خواهد تغییر و تحولات جدیدی را در خط تولید محصولات کنونی خود ایجاد کند که یکی از مهم‌ترین آنها توسعه و عرضه نسخه‌های پلاگین هیبریدی از خودروهای بزرگ و سنگین سری M خواهد بود.

شرکت‌های خودروسازی بزرگ در جهان در طول یک سال اخیر از برنامه های خود برای توسعه، تولید و عرضه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست سخن گفته و بدین ترتیب در نظر داشتند تا نظر، توجه و رضایت خیل عظیمی از مشتریان و طرفداران محیط زیست را به سمت و سوی خود جلب کنند.

البته به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو، این خودروساز آلمانی نگرانی‌های متعددی در خصوص عرضه نسخه پلاگین هیبریدی از خودروهای سری M دارد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایش، نظر منفی بسیاری از طرفداران سرسخت این خودروها نسبت به فناوری پلاگین هیبریدی است.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، نسبت به مدل های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است. یکی دیگر از مزایای قابل توجه آنها، امکان شارژ خانگی است که به راننده و صاحب خودرو این امکان را می دهد بدون طی مسافت های گاها طولانی برای رسیدن به ایستگاههای شارژ مخصوص خودروهای برقی و هیبریدی، با اتصال به برق خانگی، باتری قدرتمند خودروی خود را شارژ کنند. این خودروها همچنین در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد کرد.