۰ نفر

پویش ملی بومی سازی قطعات سایپا به ثمر نشست؛

38 قطعه از قوای محرکه محصولات سایپا داخلی سازی شد

۴ مهر ۱۳۹۸، ۹:۴۶
کد خبر: 383457
38 قطعه از قوای محرکه محصولات سایپا داخلی سازی شد

گروه خودروسازی سایپا با اجرای پروژه ملی بومی‌سازی قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست 38 قطعه از مجموعه‌های موتور، گیربکس، اکسل و EMS محصولات سایپا را با کمک شرکت‌های ایرانی، در داخل کشور تولید کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایپا نیوز،  پروژه داخلی‌سازی قطعات مربوط به گیربکس، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده تیبا، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده پراید و همچنین قوای محرکه وانت زامیاد با پیشرفت بین 30 تا 100 درصدی پروژه در شرکت‌های تولیدکننده داخلی به اجرا درآمده و قرار است نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا را برطرف کند.

قطعاتی نظیر مجموعه دنده برنجی خودرو، واشر سرسیلندر، دینام، رگولاتور و دریچه گاز، دیسک و صفحه کلاچ، سنسور اکسیژن، انژکتور، مدولاتور، مجموعه پلوس خودرو و چندین قطعه دیگر مربوط به قوای محرکه، از جمله قطعاتی هستند که توسط مگاموتور سایپا بومی‌سازی شده‌اند.

با داخلی‌سازی قطعات مذکور، تاکنون به‌ازای هر دستگاه محصول از خانواده پراید و تیبا، 290 یورو صرفه‌جویی ارزی برای گروه خودروسازی سایپا محقق شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است این قطعات با تیراژ تولید روزانه بین 20 تا هزار و 500 عددی، نیاز گروه خودروسازی سایپا را تحت پوشش قرار داده و این گروه را از واردات قطعات مذکور از بازارهای خارجی بی‌نیاز کند.