۰ نفر

دلیل زیان ۲۰میلیاردی خودروسازان

۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 369180
دلیل زیان ۲۰میلیاردی خودروسازان

نجفی‌منش معتقد است اگر مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شود خون دوباره در رگ‌های صنعت خودروسازی جریان می کند و دیگر خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان تجمیع نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا نجفی‌منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: اگر خودرویی کیفیت نداشته باشد کسی آن را نمی‌خرد. درست است که خودروی تولیدی در بدو ورود به بازار ایراداتی دارد اما اگر خانه نوساز هم بخریم حتماً در ابتدا ایراداتی خواهد داشت که به‌مرور برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: خودروسازان به دلیل تعیین قیمت دستوری خودرو بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند در حالیکه کسانی که خودرو ثبت نام کرده و تحویل گرفتند از ۲۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان سود کردند.

نجفی‌منش با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گفت: سال قبل مقرر شد در دو بخش ۴ هزار میلیارد تومان و ۷ هزار میلیارد تومان به‌صورت ارزی به قطعه سازان پرداخت شود از ۴ هزار میلیارد تومان رقم ۳۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد اما از ۷ هزار میلیارد تومان رقمی تاکنون پرداخت‌نشده است .

نجفی منش ادامه داد: قرار است این مبالغ از طرف دولت به‌عنوان بدهی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود و خودروسازان تعهد بازپرداخت آن را داده‌اند. اگر این پرداخت صورت بگیرد ما می‌توانیم بگوییم که خون به رگ‌های قطعه سازان تزریق‌شده و چرخه نقدینگی آن‌ها به جریان بیفتد. در اصل این تولید ناقص به خاطر عدم وجود نقدینگی در قطعه سازان بوده و کاهش تولید داشتیم. اگر مطالبات قطعه سازان به‌طور کامل پرداخت شود ما پتانسیل تولید تمام قطعات راداریم.