۰ نفر

نقد و بررسی هیوندای آزرا

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷
کد خبر: 365224
نقد و بررسی هیوندای آزرا

هیوندا آزرا از سال 2005 توسط کره ی جنوبی به بازار خرید و فروش عرضه شده است، از محبوب ترین خودرو های ایران است طوری که جزء دسته ی خودرو های پر فروش ایرانی قرار می گیرد.

خودروی  هیوندای آزرا  یکی از لوکس ترین و اصیل ترین سدان های شرکت هیوندای محسوب می شود.

بخش ظاهری و نمای کلی

نمای کلی آزرا بر اساس به روز ترین طراحی شرکت هیوندای شکل گرفته است. چراغ ها و جلو پنجره ی کشیده ی آبشاری، خطوط کرومی بر روی کاپوت و بدنه ی خودرو، دو چراغ مه شکن روی سپر نمای زیبایی به هیوندا آزرا داده است. چراغ های یک تیکه و به هم پیوسته ای و سپر یک تکه و بزرگ در عقب خودرو نصب شده است که سنسورهای پارک روی سپر نصب شده اند، در قسمت پایینی سپر سمت چپ و راست دو خروجی اگزوز وجود دارد. فضای داخلی هیوندا آزرا مجلل تر و ساده تر از قبل شده است. هماهنگی و نظم خاصی در تمامی قسمت های خودرو به چشم می خورد. متریال استفاده شده در ساخت اجزای داخلی خودرو ممکن است درجه یک نباشند، اما از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار است. صندلی های عقب هیوندا آزرا بسیار جا دار و راحت می باشد و فضای کافی برای سرنشینان عقب وجود دارد. روکش های صندلی ها چرم است و مجهز به گرم کن می باشند و دو تهویه هوا برای سرنشینان عقب نیز نصب شده است. بدنه ی خودرو از فولاد فوق مستحک ساخته شده است طوری که می توان خودرو را از ایمن ترین خودروهای کلاس سدان دانست. حجم صندوق عقب خودرو 446 لیتر است.

مشخصات فنی خودرو

کمپانی هیوندا برای خودروی هیوندای آزرا پیشرانه های مختلفی  در نظر گرفته است. اما با وجود ممنوعیت ها نوعی از این خودرو به ایران وارد شد که دارای موتوری با حجم 2500 سی سی می باشد که می تواند 190 اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور آن 241 نیوتن متر است. نیروی تولید شده از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. هیوندا آزرا برای این که از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد باید حدود 10 الی 11 ثانیه زمان بگذرد. خودرو در ابعاد 4895 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1490 میلی متر ارتفاع و با وزن 1620 کیلو گرم در بازار عرضه شده است و رینگ های این خودرو ۱۰ پره ای ۱۸ اینچی می باشد که با طراحی کلی خودرو بسیار هماهنگ می باشد.

از آپشن های خودرو می توان بهفرمان هیدررولیک با قابلیت تنظیم در ارتفاع و عمق خودرو، شیشه های مجهز به سیستم کاهش نور آفتاب، کروز کنترل خودکار، کروز کنترل خودکار، آینه های بغل با راهنما، سیستم تهویه هوای اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی به همراه هشت بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، شیشه های چهار درب برقی، برف پاک کن حساس به باران، روشنایی خودکار چراغ های جلو، گرمکن صندلی، دارای دو حافظه برای صندلی راننده و آینه ها، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیم در 10 جهت اشاره کرد.

خودرو هیوندای آزرا خودرویی با قدرت موتوری بالا و آپشن های بسیار است که برای خانواده های پنج نفره و مسافت های طولانی بسیار مناسب است. با توجه به این که هم اکنون سایت دیوار بزرگ ترین سایت درج آگهی های رایگان به شمار می آید می توانید برای خرید و فروش خودرو های مورد علاقه و هم چنین خرید خودرو هیوندا آزرا به آگهی های خودرو سواری دیوار مراجعه کنید.

 

منبع : ویرلن