۰ نفر

واسه لایک هر کاری بلدی انجام بده!

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۱۹
کد خبر: 357113
واسه لایک هر کاری بلدی انجام بده!

عکسی که از خبرنگاران در اطراف آقای نجفی منتشر شد که هر کدام با موبایل در دست به سمت او هجوم آورده بودند، باعث انتقادهای فراوانی شده است. اما من اینجا اتفاقا خبرنگار‌ را مقصر نمی‌دانم، بلکه این خبرگزاری‌ها (که این روزها در حد کانال تلگرامی پایین آمده‌اند) هستند که از خبرنگار خود می‌خواهند هرطور شده عکس‌ها و اخباری بیاورد که لایک‌خورش خوب باشد و مردم آن را برای یکدیگر فوروارد کنند. تازه این خبرهای اصلی و مهم هستند. باور کنید هشتاد درصد خبرهایی که می‌خوانید ریشه و اساس درستی ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، آرمان امروز نوشت؛ به‌عنوان مثال؛ خبرهایی که در حوزه و بازار خودرو پخش می‌شوند، خیلی قابل اعتماد نیستند، نمونه‌اش را پیدا کردم و با مدیر یکی از خبرگزاری‌ها در مورد صحت و سقم آن صحبت کردم؛

من: با عرض سلام خدمت شما مدیر رسانه‌ای گرامی!

مدیر: بنده هم سلام و زهر مار دارم خدمت شما.

من: قربان شما امروز ویدئویی توی کانالتون منتشر کردید و گفتید یک مدیر قطعه‌ساز، خط تولید ایران‌خودرو رو گروگان گرفته!

مدیر: بله! بله! اگه دقت کرده باشی بعدشم یه جمله قصار که پسرم دیشب سر شام گفته بود رو از دهان پروفسور سمیعی منتشر کردیم که لایکش بره بالا!

من: خب این ویدئویی که منتشر کردید، پایه و اساس درستی داشت؟! من هرچی سِرچ کردم، منبعی براش پیدا نکردم!

مدیر: همون گروگان‌گیری رو می‌گی دیگه؟!

من: بله! منبعش کجا بوده؟!

مدیر: گروه تلگرامی هیپوتالاموس که در کنار‌ تبلیغ قرص‌های لاغری و محصولات دکتر آز، یه سری ویدئوی افشاگری هم منتشر می‌کنه.

من: چطوری اون‌وقت؟

مدیر: با دوربین موبایل دیگه جانم.

من: نه! منظورم اینه چطوری اطلاعات کسب می‌کنند؟

مدیر: اطلاعات؟ خراباتی تو ناسلامتی آدم رسانه‌ای هستی، خیر سرت! آخه قربان قد سرو بی‌ملخت شوم، اونجا به تو چی یاد دادن پس؟!

من: چیزی یاد نمی‌دن، اگه چیزی یاد گرفته باشیم، راهمون می‌دن!

مدیر: خب همینه دیگه! پسرجان به تو چه که منبع خبر کجاست؟ ویدئو رو کامبیز پسر خاله‌ات گرفته یا دویچه‌وله؟! کلمات توی خبر واقعی هستن یا ما گذاشتیم تا مردم تحریک بشن و ویدئو رو ببینن؟!

من: پس این وسط چی مهمه؟! شرافت و اینا مهم نیست؟!

مدیر: اولا درست صحبت کن بی‌ادب! دوم مهم اینه که مردم روی بحث خودرو حساس هستن، دلشون هم از کارخونه‌های خودروسازی پره، اتفاقا جیب خودروسازها هم پُره، جیب ما هم خالیه... نه! یعنی چیزه! اصلا اون جیب ما خالیه رو چاپ نکن. مردم گروگان‌گیری رو دوست دارن، مثل فیلم‌هاست. یه خبر کذب، با محوریت گروگان‌گیری در مورد یه موضوع مهم مثل خودرو، خوب لایک نمی‌خوره؟! منطقی باش دیگه! الو؟ الو؟ گوشی رو چرا قطع می‌کنی!؟