۰ نفر

مصوبات مجلس درباره بازار خودرو مشکلی را حل نمی‌کند

۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 355603
مصوبات مجلس درباره بازار خودرو مشکلی را حل نمی‌کند

یک کارشناس خودرویی با اشاره به مصوبات اخیر مجلس با محوریت ساماندهی بازار خودرو گفت: این مصوبات هیچ‌کدام قابلیت اجرایی و منطقی ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حالی‌که نمایندگان مجلس باید به‌ فکر حل مشکلات کلان کشور در زمینه مدیریت پولی و سیاست‌های بانکی باشند، با مصوبات نادرست درباره صنعت خودرو، تنها مشکلات این حوزه را افزایش می‌دهند.
وی درخصوص اصرار مجلس برای قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، ادامه داد: سپردن فرایند قیمت‌گذاری به بازار و نظام عرضه و تقاضا، تنها راهی است که می‌تواند بازار خودرو را از شرایط فعلی خارج کند.
این صاحب‌نظر صنعت خودرو تأکید کرد: مصوبات مجلس درباره ساماندهی بازار خودرو، همگی غیرتخصصی و غیرکارشناسی هستند و مشکل این حوزه را حل نخواهند کرد.
زاوه با اشاره به مصوبه واردات خودروهای هیبریدی نیز گفت: گویا مجلسی‌ها فقط به‌دنبال حل مشکل تعداد معدودی لکسوس‌سوار هستند، چون این مصوبه هیچ دردی از اکثریت جامعه را درمان نخواهد کرد.
وی خواستار توجه جدی نمایندگان به اصلاح مشکلات کلان اقتصادی کشور شد و افزود: حل مشکلات موجود در شبکه بانکی، توزیع نقدینگی، اجرای سیاست‌هایی با محوریت رونق‌بخشی به جریان تولید، حل مشکلات تأمین ارز و تسهیل امور اداری در کسب‌وکارها مهم‌ترین مسائلی است که مجلس باید به آن بپردازد.