۰ نفر

واردات ۳۳۰خودرو خارجی در فروردین؛

تسلای آلمانی وارد ایران شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 353064
تسلای آلمانی وارد ایران شد

درحالیکه در فروردین ۹۷ بیش از ۱۰۰۰ خودروی خارجی وارد ایران شده بود، آمار گمرک نشان می‌دهد در فروردین امسال حدود ۳۳۰ خودرو از کره، امارات، بریتانیا، عمان، آلمان و چین وارد شده و در این میان یک خودروی تسلای برقی به ارزش ۱۲۹ هزار دلار به چشم می‌خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آمار واردات کشور در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد در بازه زمانی ابتدا تا انتهای فروردین 98، بیش از 330 دستگاه خودرو سواری به ایران وارد شده و این در حالی است که واردات خودرو در فروردین امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل، 67 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار اعلامی گمرک، در فروردین ماه امسال بیشترین واردات خودروی سواری از مبدأ کشور کره صورت گرفته و 200 دستگاه خودرو سواری از این کشور به ارزش 5.4 میلیون دلار از منطقه ویژه شهید رجایی به ایران وارد شده است.

واردات خودرو ایران در فروردین ماه امسال بعد از جمهوری کره، از کشورهای امارات، بریتانیا و عمان انجام شده که این کشورها به ترتیب 75 دستگاه، 30 دستگاه و 24 دستگاه خودروی سواری به ایران صادر کرده‌اند و پس از این کشورها، چین و آلمان قرار دارند که از هریک از این دو کشور، 2 دستگاه خودروی سوار وارد کشور شده.

گرانترین خودروی وارده شده در میان خودروهای وارداتی فروردین ماه، یک خودروی تسلای برقی است که با قیمت 129 هزار دلار از آلمان وارد گمرک غرب تهران شده است.