۰ نفر

راهنمای خرید بی ام و 328i، هر آنچه باید قبل از خرید بی ام و 328i بدانید

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبر: 351450
راهنمای خرید بی ام و 328i، هر آنچه باید قبل از خرید بی ام و 328i بدانید

بی ام و سری 3 نسل ششم در اواسط سال 2013 وارد ایران شد و به‌سرعت به محبوبیت و فروش بالایی دست پیدا کرد. بی ام و 328i را باید محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو این نسل در ایران بدانیم. امکانات خوب، رانندگی لذت‌بخش، اتاق لوکس و از همه مهم‌تر قیمت مناسب‌تر نسبت به رقیب دیرینه یعنی مرسدس بنز سبب شده بود خرید بی ام و 328i به یک انتخاب بسیار هوشمندانه در ایران بدل شود.

در حال حاضر نیز اگر به دنبال یک خودرو دست‌دوم لوکس خوب باشید باید به سراغ آگهی‌های خریدوفروش بی ام و 328i در سایت دیوار بروید. گزینه‌های مختلفی از مدل‌های 2013 تا 2015 این خودرو در سایت دیوار در دسترس هستند. به دلیل محبوبیت بالای این خودرو و علاقه‌مندی تعداد زیادی از افراد به خرید بی ام و 328i، تصمیم گرفته‌ایم که در یک مقاله به صورت کامل اطلاعات موردنیاز برای خرید این خودرو را در اختیار شما قرار دهیم.

مشخصات فنی بی ام و 328i

بی ام و 328i یک سدان متوسط لوکس دیفرانسیل عقب است که fه موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ با خروجی 245 اسب بخار مجهز شده است. گیربکس این خودرو از نوع 8 دنده‌اتومات با کنترل هوشمند است که به دلیل داشتن ضرایب خوب عملکرد بسیار مناسبی دارد. این موضوع سبب شده است که شتاب بی ام و 328i به 5.9 ثانیه برسد. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی از 6.3 لیتر در 100 کیلومتر فراتر نمی‌رود. به‌این‌ترتیب باید گفت که در مقایسه با رقبایی مانند کلاس c مرسدس بنز، بی ام و 328i از لحاظ فنی برتری‌های زیادی دارد و موتور آن نیز بسیار بهینه طراحی‌شده است.

بب

کیفیت ساخت و راحتی در بی ام و 328i

طراحی نسل 6 بی ام و که 328i موجود در ایران نیز مربوط به همین نسل است در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می‌تواند نظرها را در جاده‌ها و خیابان‌ها به این خودرو جلب کند. کیفیت ساخت خودرو نیز جای بحث ندارد و جزو بهترین خودروهای دسته خود در سراسر جهان است. درون کابین نیز استفاده از چرم و تریم چوبی به همراه فلز برس خورده حس لوکس بودن را به خوبی القا می‌کند. راحتی صندلی‌ها و فضای کافی برای سرنشینان نیز از دیگر نکات مثبت بی ام و 328i است که در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

ببب

امکانات و تجهیزات بی ام و 328i

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل هوشمند، تابلوخوان، اتو پارک، 3 حالت رانندگی، انواع سیستم‌های هشدار دهنده عقب و جلو، باران، نقطه کور و تغییر لاین، دی لایت و اتولایت، مه شکن عقب و جلو، نورپردازی داخلی، گرم‌کن فرمان و صندلی‌ها، نمایشگر، دوربین 360 و .... تنها تعدادی از آپشن های نصب‌شده روی این خودرو هستند. به‌این‌ترتیب باید گفت که از لحاظ امکانات بی ام و 328i در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

بببب

نقاط ضعف و قوت بی ام و 328i در مقابل رقبا

رقبای بی ام و 328i در ایران شامل خودروهای کلاس c و لکسوس ls است. بی ام و به دلیل داشتن عملکرد فنی بهتر، رانندگی لذت‌بخش‌تر، قیمت مناسب‌تر و بازار فروش بهتر نسبت به مرسدس بنز، توانست به نوعی در دسته خود در ایران یکه‌تازی کند. در مقابل لکسوس بااینکه موتور حجیم‌تری نسبت به بی ام و 328i دارد اما عملکرد آن در همه معیارهای فنی از بی ام و پایین‌تر است. و در بخش امکانات نیز لکسوس شرایط مناسبی در مقابل بی ام و ندارد.

اما اگر به دنبال رانندگی کنترل‌شده تر، امکانات رفاهی استاندارد بیشتر و لوکس‌تر بودن اتاق خودرو هستید باید به‌جای بی ام و 328i به سراغ رقیب آن از کلاس c مرسدس بروید. به‌طورکلی می‌توان گفت تنها برتری‌های رقیبان بی ام و 328i نسبت به این خودرو که می‌تواند بازار فروش بی ام و 328i را تحت تأثیر قرار دهد همین مواردی است که در مورد برتری مرسدس بنز کلاس c ذکر کردیم.

قیمت و ارزش خرید بی ام و 328i

با جستجو در بین آگهی‌های خریدوفروش بی ام و 328i در سایت دیوار متوجه خواهید شد که قیمت بی ام و 328i در محدوده 700 تا 900 میلیون تومان قرارگرفته است. البته می‌توان مدل‌های سال 2013 را با قیمت کمتری نیز خریداری کرد. با توجه به امکانات، بازار خوب فروش این خودرو، پشتیبانی نسبتاً مناسب به‌خصوص از نمونه‌های شرکتی و همچنین قیمت کمتر با عملکرد بهتر نسبت به رقبا می‌توان گفت که ارزش خرید بی ام و 328i در سطح مناسبی است.

 

منبع : ویرلن