۰ نفر

چینی‌ها بازار خودرو را از کره‌ گرفتند

۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۴۷
کد خبر: 340312
 چینی‌ها بازار خودرو را از کره‌ گرفتند

هیوندای موتورز تحت تأثیر کاهش بی‌سابقه میزان فروش خودرو در بازار چین، تولید محصولاتش را در یکی از کارخانه‌های قدیمی خود در این کشور به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی هیوندای موتورز روز چهارشنبه اعلام کرده است که با توجه به کاهش و افت شدید در میزان فروش خودرو در بازار چین که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود و نقش اساسی در افزایش درآمدزایی و سودآوری شرکت‌های مختلف دارد، تصمیم گرفته است که تولید محصولاتش را در یکی از کارخانه‌های قدیمی و باسابقه خود در این کشور به حالت تعلیق دربیاورد.

هیوندای موتورز که یکی از بزرگترین و مؤثرترین خودروسازان فعال در بازار کشور چین به شمار می‌رود، از لحاظ میزان فروش خودرو سومین شرکت موفق در چین است که از سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون توانسته‌است میزان فروش خود را به صورت موفقیت آمیزی بالا نگه دارد.

این خودروساز کره‌ای با انتشار بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرده است که هیوندای موتورز در حال بررسی میزان تولید محصولاتش در کارخانه خود در چین است به همین دلیل به طور موقت تولید خود را به حالت تعلیق درآورده است تا درنهایت به افزایش و رشد سودآوری و رقابت پذیری خواهد انجامید.

هیوندای موتورز در ادامه تاکید کرده است که روند تولید خودرو در کارخانه هیوندای واقع در پکن تنها به صورت موقت تعلیق شده است و تعطیلی در کار نیست و نخواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، دو شرکت خودروساز کره‌ای هیوندای موتورز و کیاموتورز در سال‌های گذشته هم زمان با رشد و موفقیت بی نظیر خودروسازان چینی و همچنین افزایش بی سابقه محبوبیت و استقبال مشتریان چینی از خودروهای بومی، با ریسک و تهدیدات متعددی روبرو شده‌اند که در نهایت موجب کاهش میزان فروش آنها در بازار چین و همچنین تشدید نگرانی مدیران ارشد آنها در خصوص میزان فروش، درآمدزایی و سودآوری خود شده است.