۰ نفر

طراحان ارشد مرسدس بنز و فراری در بی‌وای‌دی

۱۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۳۶
کد خبر: 339702
طراحان ارشد مرسدس بنز و فراری در بی‌وای‌دی

کمپانی بی‌وای‌دی دو طراح ارشد مرسدس بنز و فراری را به عنوان سرپرست طراحی داخلی و خارجی خود منصوب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، خوان‌ما لوپز (JuanMa López) برای دوست‌داران برند فراری نامی آشناست. او که پیش‌تر در این برند ایتالیایی به عنوان رئیس طراحی خارجی خودروهای فراری مشغول به کار بود، در اوایل هفته گذشته کار خود را در کمپانی بی‌وای‌دی آغاز کرد. لوپز قبل از فراری، تجربه فعالیت در کمپانی اسپانیایی سئات به عنوان مدیر طراحی خارجی را داشت و در داخل مجموعه فولکس‌واگن نیز مدیر طراحی داخلی برند آئودی و سرپرست طراحی داخلی برند لامبورگینی را برعهده داشت.

لوپز در خلق محصولاتی چون ۴۸۸، LaFerrari ،۴۵۸ ،Portofino و ۸۱۲ Superfast در کمپانی فراری مشارکت داشت. علاوه‌بر این او در طراحی و توسعه لامبورگینی آونتادور، میورا کانسپت، مورسیه‌لاگو جی‌تی و گالاردو حضوری موثر داشت و برای آئودی Allroad Quattro و S را به عنوان یک کانسپت مفهومی طراحی کرد.

میشل جوچ پاگنتی (Michele Jauch Paganetti) طراح نام آشنای کمپانی مرسدس بنز نیز از این پس به عنوان مدیر طراحی داخلی کمپانی بی‌وای‌دی فعالیت خود آغاز کرده است. پاگنتی پیش‌تر سمت ریاست مرکز طراحی مرسدس بنز در ایتالیا را برعهده داشت و طراحی‌های اغواگرایانه داخل کلاس‌های S و C مرسدس بنز از جمله رزومه‌های موفق او محسوب می‌شوند.

از سال ۲۰۱۷ که ولفگانگ اگر Wolfgang Egger به عنوان مدیر بخش طراحی خودروهای بی‌وای‌دی در این کمپانی مشغول به کار شد تاکنون مدل‌های بسیاری از محصولات بی‌وای‌دی، از سوی این طراح اسبق آئودی دستخوش تغییرات شدند. Egger فردی بود که طرح Dragon Face (چهره اژدها) را برای نمای جلوی خودروهای بی‌وای‌دی ارائه داد و در حال حاضر خودروهای جدید این کمپانی خوشنام چینی از این طرح بهره می‌برند.

خودرو

خوان ما لوپز در حال کار بر روی پروژه فراری پرتوفینو

خودرو

میشل جوچ پاگنتی در داخل کابین مرسدس بنز C کلاس (اتاق W205)

خودرو

ولفگانگ اگر مدیر ارشد طراحی خودروهای بی‌وای‌دی (وسط) در کنار میشل جوچ پاگنتی و خوان‌ما لوپز

خودرو

ولفگانگ ژوزف اگر مدیر ارشد اسبق طراحی برند آئودی و مدیر ارشد فعلی طراحی برند بی‌وای‌دی