۰ نفر

بی ام و530i 2019 رهبر یاغی جاده‎های آلمان

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۰۵
کد خبر: 339404
بی ام و530i 2019 رهبر یاغی جاده‎های آلمان

از سال 1975 سری 5 بی ام و در خط تولید این خودروسازی بزرگ قرار گرفت. از زمانی که مدل‌های سری 5 بی ام و وارد بازار خودرو شدند رقیب سرسختی برای مرسدس بنزw124 به وجود آمد. در بین این مدل‌ها بی ام و530i باقابلیت‌هایی که توانست توجه قشر جوان جامعه و نیز خانواده‌های اروپایی را جذب کند.

طوری که خریدوفروش بی ام و530i در بازار آمریکا و اروپا سهم بزرگی از فروش بی ام و سری 5 را به خود اختصاص داد. خوشبختانه در بین واردات محدود بی ام و در ایران، بی ام و530i مدلی است که در بازار ایران به‌راحتی یافت می‌شود. اما به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد تنها قشر خاصی از جامعه توان خرید این زیبای وحشی را دارند.

حال در سال جدید بی ام و530i سال2019 وارد بازار شده تا رقابت کهنه خود با بنز را زنده کند. با ما همراه باشید تا سردسته یاغی جاده‎های بنز را با دقت بیشتری بررسی کنیم.

ام ام ام

طراحی خارجی بی ام و530i

چند سالی است که بی ام و تمرکز خود را بیشتر بر روی تغییر موتورها و نیز تکنولوژی‌های داخل کابین گذاشته است. ازاین‌رو نمی‌توان گفت طراحی ظاهری بی ام و530i انقلابی و با تغییرات بسیاری همراه است. بلکه برعکس در عین زیبایی و خاص بودن تا حد زیادی این خودرو شبیه به برادر بزرگ‌تر خود در سری 7 می‌باشد. اما بازهم این طراحی نسبت به نسل قبل خود تغییراتی داشته است. این تغییرات در ذوزنقه‌ای شدن کامل جلوپنجره بی ام و به‌صورت واضح‌تر، طراحی چراغ‌هایLED  داخل چراغ‌های جلو، مه‎شکن‌های جدید جلو، و خطوط حجیم روی کاپوت و آیرودینامیک‎تر بودن بدنه این خودرو نسبت به نسل قبل مشهود است. هرچند این تغییرات جزئی‌تر از آن هستند که با نگاه اول قابل‌تشخیص باشند. ورود نسل 7 ام بی ام و سری 5 به بازار جهانی، خریدوفروش بی ام و530i  را در دنیا متحول کرد.

سششس

طراحی داخلی و امکانات داخل کابین بی ام و530i

شکی نیست که بی ام و برای طراحی آخرین نسل از پرچم‌دار سری 5 خود از بهترین مواد با بالاترین کیفیت‌ها استفاده کرده است. بی ام و530i  سال 2019 لوکس‌تر و ایمن‌تر از همیشه در صف محصولات بی ام و ظاهر شده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، ظاهر لوکس نسل قبل با صفحه‌نمایش10.2 اینچی و سیستم اپل کارپلی برای نسخه‌های استاندارد همراه شده است. بی ام و530i  نسبت به رقبای خود مانند مرسدس بنز کلاسE  و آئودیA6 فضای بیشتر را در داخل کابین در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. علاوه بر این در کلاس سدان های اسپرت اکثر کمپانی‌ها در مدل‌های پایه امکانات ایمنی پایین‌تری را ارائه می‌دهند. اما در نسل جدید بی ام و530i  ویژگی‌های ایمنی بیشتر به همراه سیستم‌های کمک‌راننده کامل‌تری در مدل پایه قرارگرفته است.  

برخی از امکانات مدل پایه این خودرو عبارت است از: فرمان برقی باقابلیت تنظیم اتوماتیک، آینه‌های الکتروکرومیک، آینه شخصی راننده، آینه شخصی سرنشینان عقب، آینه‌های گرمکن دار برقی، دوربین دید عقب، سیستم ضد سرقت، سنسور باران، کامپیوتر سفری، صندلی‌های عقب برقی، 6 کیسه هوای جانبی جلویی و پرده‌ای، چراغ‌های جلو باقابلیت تنظیم نور اتوماتیک، سیستم پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، سیستم هشدار ترمز، دیلایت، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط و بسیاری از موارد دیگر.

عملکرد پیشرانه قدتمند بی ام و530i

بی ام و سری 5 سال 2019 با 4 نوع سیستم حرکت به‌صورت انتخابی به بازار معرفی شد که از دیفرانسیل جلو تا 4 چرخ متحرک را پوشش می‌دهد. در مدل xDrive  این سیستم به‌صورت 4 چرخ متحرک می‌باشد. در این سیستم نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بی ام و530i  با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر در بازار موجود است. این موتور توانایی تولید 248 اسب بخار نیرو و 349 نیوتون متر را دارد. مصرف سوخت این سدان سایز بزرگ لوکس در شهر 9.8 و در جاده 6.9 می‌باشد. در مدل چهار چرخ متحرک این خودرو، هردوی این اعداد یک واحد کاهش می‌یابند.

به لطف موتور توربوشارژ این خودرو، بی ام و530i ، صفر تا صد کیلومتر را در 6.2 ثانیه طی می‌کند. علاوه بر این ترمزهای تقویت‌شده و فوق نرم، هماهنگی میان موتور و گیربکس اتوماتیک، نرمی دنده‌ها در حالت اسپرت رانندگی با این خودرو با بیش‌ازپیش لذت‌بخش‎تر می‌کند. همه این ویژگی‌ها باعث افزایش فروش بی ام و530i  مدل 2019 در بازار جهانی می‌شود. قیمت بی ام و530i  مدل پایه 53400 دلار اعلام‌شده است.

منبع : ویرلن