۰ نفر

شاسی بلندهای میلیاردی در ایران

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۴۴
کد خبر: 339394
شاسی بلندهای میلیاردی در ایران

یکی از آسان‌ترین کارها، پیدا کردن شاسی‎بلندهای میلیاردی در بازار ایران است که با توجه به خودروهای داخلی و خودروهای چینی، انگشت‎نما هستند. برای پیدا کردن شاسی‎بلندها فقط لازم است که به برندهای معتبر دنیا مانند بی ام و، لکسوس، تویوتا یا حتی پورشه توجه کنیم.

یکی از محبوب‌ترین شاسی‎بلندهای میلیاردی در بازار ایران، بازار خریدوفروش بی ام و X4 است که در نوع خود یک نوع شاسی‌بلند متفاوت محسوب می‌شود.

 معرفی کردن شاسی‎بلندهای میلیاردی در ایران نیاز به یک مطلب بلند و وقت زیاد دارد. به همین دلیل در این مطلب سه مدل معروف و پرفروش در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد و به مشخصات فنی آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بی ام و X4

کسانی که تجربه خرید بی ام و X4 را دارند، می‌دانند که این خودرو یک شاسی‌بلند معمولی محسوب نمی‌شود و بیشتر در رده شاسی‎بلندهای کوچک و کراس‎اور قرار می‌گیرد. ارتفاع این خودرو در حدود ۱۶۰ سانتی‎متر است که وضعیت بدنه آن را نشان می‌دهد. این خودرو همانند سایر خودروهای برند بی ام و طراحی جالب و جذابی دارد و به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندهای میلیاردی در ایران شناخته می‌شود.

موتور شاسی‌بلند بی ام و ایکس ۴ توانایی تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور حجم دو لیتر دارد و در آن از چهار سیلندر توربو شارژ استفاده شده است. بنابراین توانایی خودرو هم برای سرعت بالا و هم برای این نیرو مناسب است. این خودرو می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر را در حدود 6.4 ثانیه پر کند و حداکثر سرعت آن ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت است. سیستم انتقال قدرت در این خودرو از نوع دو دیفرانسیل است که چهار چرخ را درگیر می‌کند و گیربکس آن از نوع ۸ دنده اتوماتیک است. در حال حاضر قیمت بی ام و X4 در بازار ایران در حدود یک و نیم میلیارد تومان تا ۲ میلیارد تومان گزارش می‌شود.

لکسوس NX

لکسوس NX یکی دیگر از شاسی‎بلندهای میلیاردی در ایران است که حقیقتاً آمار فروش بسیار بالایی در ایران به ثبت رسانده است. این خودرو هم از لحاظ ظاهری در دسته خودروهای کراس‎اور یا شاسی‌بلند کوچک قرار می‌گیرد که نمای زیبای آن چشم همه بینندگان را خیره می‌کند. طراحی منحصر به فرد چراغ‌ها و بدنه و سازگاری بدنه آن با الگوهای فانتزی از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو است.

 در مورد مشخصات فنی لکسوس nx باید به توانایی موتور آن اشاره کنیم. در این خودرو از یک موتور با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی استفاده شده که در آن ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید قدرت ۱۹۴ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه است. سیستم انتقال قدرت در لکسوس از نوع دو دیفرانسیل بوده که چهار چرخ را درگیر می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن در حدود 9.1 ثانیه باشد. در حال حاضر قیمت لکسوس NX در بازار ایران مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

شش

تویوتا لندکروزر

برخلاف مدل‌های قبلی، تویوتا لندکروزر یک نوع شاسی‎بلند بزرگ محسوب می‌شود که قدرت بالاتری دارد و از جمله شاسی‎بلندهای رده SUV محسوب می‌شود. برای اینکه بفهمید که چرا این خودرو در بین شاسی‎بلندهای میلیاردی در ایران قرار گرفته، فقط کافی است که به قیمت تویوتا لندکروزر در بازار ایران رجوع کنید که مبلغی بین یک میلیارد و دویست میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد. این موضوع نشان می‌دهد که خریدوفروش تویوتا لندکروزر فقط محدود به طیف خاصی از افراد جامعه است.

 در مورد مشخصات فنی تویوتا لندکروز باید به موتور چهار لیتری آن اشاره کنیم که دارای ۲۴ سوپاپ و ۶ سیلندر وی شکل است. این پیشرانه قوی می‌تواند حداکثر قدرت ۲۴۰ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه و نهایت گشتاور ۳۷۶ نیوتون متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه تولید کند. سیستم انتقال قدرت در این خودرو از نوع دو دیفرانسیل با قفل دیفرانسیل بوده و گیربکس آن ۵ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است. شتاب سرعت صفر تا صد کیلومتر برای تویوتا در حدود 9.2 ثانیه گزارش شده و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

در انتها باید متذکر شویم که شاسی‎بلندهای میلیاردی در ایران بسیار متنوع هستند و برای بررسی دقیق‌تر باید بازار خرید و فروش آنها را بررسی کنید.

 

منبع :‌ویرلن