۰ نفر

بنز C350 لوکس، قدرتمند و اما گران‌قیمت !

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 336946
بنز C350 لوکس، قدرتمند و اما گران‌قیمت !

بنز همیشه یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین خودرو های تولیدی در سراسر جهان بوده است. خودرو های بنز همگی از طراحی ظاهری مناسبی برخوردارند و کلاس‎های مختلف به آن اجازه می‎دهند تا امکانات خیلی زیادی را در بین مدل‎های مختلف تقسیم کند.

 قیمت بنز C350 در ایران از 500 میلیون تومان شروع می شود و باید دید این خودروی نیم میلیاردی  ارزش خرید را دارد یا نه.

اگر از دید قدرت موتور آن را بررسی کنیم با قدرتی برابر با 272 اسب بخار رو به رو می‎شویم. این موتور خشن که 3500 سی سی گنجایش دارد که بر روی 6 سیلندر و 24 سوپاپ سوار شده است. هفت دنده در تیپ خودکار به اضافه قدرت چرخش 6000 دور در هر دقیقه این اتومبیل را به یک خودروی اصطلاحاً وحشی تبدیل می‎کند. قدرتیکه کم و بیش می‎توان در اتومبیل‎های مسابقه‎ای یافت. با خرید بنز C350 می‎توانید تا ماکزیمم 250 کیلومتر بر ثانیه رانندگی کنید و این در حالی است که بنز C350 تنها یک و نیم تن وزن دارد. با این وجود بنز مصرف بالا و تقریباً بیش از اندازه سوخت را به همراه دارد. جالب است بدانید با خرید بنز C350 شما در هر 100 کیلومتر 9 لیتر بنزین می‌سوزانید که با توجه به قدرت اتومبیل اصلاً چیز عجیبی نیست. با این حال برای مصارف خارج شهری و برای مسیرهای طولانی با خرید بنز C350 باک بنزین 66 لیتری آن را نیز به دست می‌آورید که خودش به تنهایی قابل قبول است. استاندارد آلایندگی در خرید و فروش بنز C350 یورو 4 است و تقریباً می‎توان گفت قابل قبول است.

بنز C350 ویژگی‎های دیگری را نیز به همراه دارد. برای مثال امکاناتی نظیر کیسه هوا، ترمز های چندگانه، سنسورهای پارک عقب و جلو، کروز کنترل، کیت AMG و ... در این اتومبیل گنجانده شده‎اند. این مدل بنز از نظر فنی و هم از نظر زیبایی چیزی کم و کسر ندارد و کیفیت حتی در ظاهر داخلی اتومبیل هم رعایت شده است و می‎توان گفت بهترین مواد اولیه با بهترین کیفیت‎های ممکن در بنز C350 استفاده شده‎اند.

مم

مدلی که می‎توان به وفور آن را یافت سری 2010 این بنز خوش ساخت است و قیمت پایه آن از همان 500 میلیون تومان شروع می شود. با این حال اگر کمی جست و جو کنید می توانید سری 2008 این خودرو با کارکرد بالاتر را نیز پیدا کنید و  باید بدانید که برای خریدشان هم  نیاز است دست کم 200 میلیون تومانی کنار بگذارید. در درجه بعدی مدل‎های بالاتر این اتومبیل نظیر سری 2012 نیز در بازار ایران قابل یافت هستند و قیمتشان تقریبا 7000 میلیون تومان است. با این اوصاف هر چقدر مدل بالا‎تر می‎رود قیمت گذاری نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‎کند.

اکثر  کسانی که به دنبال خودروهای لوکس هستند معمولاً از لحاظ هزینه‎ای، قیمت بنز C350 را مناسب‌تر می‌دانند. اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم این اتومبیل لوکس تمام چیزهایی که از یک خودروی 500 میلیون تومانی انتظار دارید را به همراه دارد. اگر آلایندگی و مصرف سوخت بالایش را فاکتور بگیریم با سری در خور توجهی رو به رو هستیم. از همین رو بهتر است ابتدا مدل بنز C350 خود را انتخاب کرده و بسته به سال و میزان کارکردش با قیمت های روز مقایسه کنیم. از سری 2008 تا 2013 در ایران به وفور یافت می‌شود و قیمت گذاریشان نیز متغیر است. اگر با معایبش مشکلی ندارید خرید بنز C350 گزینه‌ای مناسب است.

 

منبع : ویرلن