۰ نفر

بنز C300 یا BMW سری 4؛ کدام یک پیروز میدان هستند؟

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 336943
بنز C300 یا BMW سری 4؛ کدام یک پیروز میدان هستند؟

بنز و بی ام و سالیان سال است که در صنعت خودروسازی دوشادوش یک دیگر حرکت می‎کنند. هر دو کمپانی در رنج‎های مختلف محصولات فوق‎العاده ای را به بازار عرضه کرده‌اند که به همین دلیل مقایسه و رقابت بین محصولات این دو غول آلمانی اجتناب ناپذیر است. این بار مرسدس بنز C300 با بی ام و سری 4 (420i) شاخ به شاخ شده است. محصول مرسدس بنز از خانواده پرفروش کلاس C و محصول بی ام و از سری 4 که جایگزین کوپه‎های سری 3 شده است. قیمت هر دو خودرو در یک رنج است که همین موضوع دلیلی شده تا مقایسه‎ای بین محصول با سابقه اشتوتگارتی‎ها یعنی مرسدس بنز C300 با رقیب تازه نفس باواریایی یعنی بی ام و 420i داشته باشیم.

بب

مشخصات فنی و سواری مرسدس بنز  C300 و بی ام و 420i

زیر کاپوت هر دو قهرمان ما یک موتور 2 لیتری قرار گرفته است. موتور 2 لیتری بی ام و دارای توان خروجی 241  اسب بخار و گشتاور 255 نیوتون بر متر است. در مقابل موتور مرسدس بنز C300 توانایی تولید 241 اسب بخار قدرت و 273 نیوتون بر متر گشتاور را دارد. همانطور که می‎بینید رقابت بسیار نزدیک است اما موتور مرسدس بنز عملکرد کمی بهتری را از خود نشان می‎دهد. با این حال شتاب 0 تا 100 کیلومتر بی ام و 420i تنها 5.7 ثانیه است، در حالی که مرسدس بنز با ثبت عدد 6.5 حدود 0.8 ثانیه کندتر است.

مرسدس بنز C300 دارای گیربکس 7 سرعته اتوماتیک است و در مقابل بی ام و به یک گیربکس 8 سرعته مجهز شده است. عملکرد گیربکس هردو خودرو خوب ارزیابی می‎شود. ضمن این که هر دو خودرو دارای حالت‎های مختلف رانندگی مانند اسپرت و اکونومیک هستند. با این حال سواری بی ام و به خصوص در حالت اسپرت احساس بهتری را نسبت به مرسدس بنز به شما خواهد داد و عملکرد گیربکس آن نیز کمی بهتر است. اما شما با خرید مرسدس بنز C300 لازم نیست حتی به رانندگی کردن فکر کنید. این خودرو به نوعی یک سواری لاکچری را برای شما فراهم خواهد کرد و راحتی بسیار بیشتری را نسبت به رانندگی با بی ام و خواهید داشت.

طراحی و امکانات مرسدس بنز C300 و بی ام و 420i

طراحی خارجی هر دو خودرو از زبان طراحی خاص آن‎ها نشات گرفته و به نظر نگارنده مقایسه این دو خودرو از لحاظ ظاهر فقط به سلیقه افراد بستگی دارد و کیفیت ساخت هر دو خودرو فوق العاده است. اما از لحاظ طراحی کابین، بی ام و به سختی از رقیب خود شکست خواهد خورد. شما با خرید مرسدس بنز C300 صاحب یک خودروی لوکس با امکاناتی که بیشتر به کلاس S نزدیک است خواهید شد. تم چوبی به همراه صندلی‎های بسیار راحت، متریال فوق‌العاده وهر آنچه از یک خودروی لوکس انتظار دارید در مرسدس بنز C300 برای شما فراهم است.

ببب

 از لحاظ امکانات هردو خودرو در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند و باز هم رقابت بین آن‌ها نزدیک است به همین دلیل از آوردن نام تعداد زیادی آپشن که در هر دو خودرو قرار دارد خودداری می کنیم. اما ناگفته نماند که برتری بی ام و در این بخش مربوط به سانروف، سیستم کمک راننده بی ام و و چراغ‎های زنون آن است که در مرسدس C300 حضور ندارد. با این حال مرسدس C300 به امکانات امنیتی پیشرفته مانند جلوگیری از تصادف با سرعت‎های بالا و سیستم تشخیص اختلال در رانندگی مجهز شده است.

قیمت در ایران

موضوع خرید و فروش مرسدس بنز و بی ام و در ایران طرفداران خاص خود را دارد. اگر قصد دارید یک خودروی اسپرت با ظاهری زیبا و سواری لذت‎بخش داشته باشید می توانید با بودجه‌ای نزدیک به 850 میلیون تومان یک بی ام و 420i مدل 2015  از سایت دیوار تهیه کنید. اگر به داشتن یک خودروی لوکس با امکانات عالی فکر می‌کنید، خرید مرسدس بنز C300 به شما پیشنهاد می‎شود، قیمت مرسدس بنز C300 مدل 2015  گذر موقت در سایت دیوار 414  میلیون تومان است. نسخه پلاک ملی و مدل 2010 این خودرو نیز 526 میلیون تومان قیمت‎گذاری شده است.

 

منبع : ویرلن