۰ نفر

پرداخت مطالبات قطعه‌سازان کلید خورد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۷
کد خبر: 334077
پرداخت مطالبات قطعه‌سازان کلید خورد

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: عملیات اجرایی مبلغ چهار هزار میلیارد تومانی که قرار بود از طریق خودروسازان در اختیار قطعه سازان قرار بگیرد، در شرکت های خودروساز آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مازیار بیگلو» افزود: قرار است بانک ها مبالغ را بطور مستقیم طبق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار می دهند، به قطعه سازان بپردازند.

بیگلو خاطرنشان کرد: کنسرسیومی متشکل از حدود 12 بانک بزرگ کشور که ریاست آن بر عهده بانک ملت است، به این منظور تشکیل شده و امروز ایران خودرو و سایپا فهرست اسامی قطعه سازان را به این کنسرسیوم ارائه کردند.

وی ادامه داد: مبلغ یاد شده حجم زیادی از مطالبات 120 روزه جاری قطعه سازان را جبران خواهد کرد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو همچنین به آخرین جلسه برگزار شده اعضای این انجمن با وزیر صنعت اشاره کرد که مقرر شد قطعه سازان مدارک و مستندات خود بابت افزایش قیمت ها را به خودروسازان ارائه کنند و خودروسازان نیز به سرعت نسبت به بررسی مدارک اقدام کنند تا افزایش قیمت ها اعمال شود.

وی تاکید کرد: در ماه های گذشته متوسط قیمت قطعات متاثر از نرخ ارز و سایر عوامل بین 50 تا 130 درصد رشد داشته است.

بیگلو ابراز امیدواری کرد بانک های عامل در راستای حمایت از تولید ملی، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به واریز وجوه به حساب قطعه سازان اقدام کنند تا قطعه سازان نیز بتوانند به تامین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز به منظور افزایش شمارگان تولید (تیراژ) اقدام کنند.

دیروز (یکشنبه) «فرشاد مقیمی» معاون امور صنایع وزیر صنعت در نشست تخصصی کمیته خودرو گفته بود: با توجه به میزان تولید و اشتغال ایران خودرو و سایپا، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای این 2 خودروساز اختصاص یافته است.

به گفته این مقام مسئول، برای سایر خودروسازان نیز با هماهنگی به عمل آمده با رئیس جمهوری توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، تسهیلاتی اختصاص داده خواهد شد.