۰ نفر

بررسی مزایا و معایب خرید نیسان رونیز

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 330806
بررسی مزایا و معایب خرید نیسان رونیز

در زمانیکه در بازار ایران خودرو suv زیادی وجود نداشت، خرید نیسان رونیز یکی از گزینه‌های اصلی بسیاری از افراد بود. رونیز در واقع مشابه نیسان پالادین بود که کمپانی ژاپنی نیسان برای هدف گرفتن بازار خودروهای suv و آفرود ارزان قیمت آن را به بازار عرضه کرده بود.

 پارس خودرو با توجه به شناسایی نیاز بازار ایران در این بخش اقدام به تولید این خودرو با نام رونیز در ایران کرد. نام رونیز الهام گرفته شده از نام یکی از شهرستان‌های استان فارس است.

آوازه نام نیسان، اطمینان از کیفیت خودروهای تولیدی این کمپانی و همچنین نیاز کلی بازار سبب شد که رونیز در زمان عرضه شاهد استقبال خوبی در بین خریداران خودروهای شاسی بلند باشد. این خودرو در بین سال‌های 1382 تا 1389 توسط پارس خودرو تولید می‌شد. بعد از آن زمان خرید و فروش رونیز در بازار خودروهای دست دوم ایران ادامه پیدا کرد. اگر قصد خرید رونیز داشته باشید می‌توانید در محدوده قیمتی 120 تا 220 میلیون تومان گزینه‌های متفاوتی از این خودرو را در سایت دیوار پیدا کنید.

 در ادامه  این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی مزایا و معایب رونیز کارکرده بپردازیم. ابتدا قرار است با مزایای این شاسی بلند ژاپنی آشنا شویم.

رر

کیفیت ساخت قابل قبول نیسان رونیز

به طور کلی یکی از سیاست‌های نیسان عرضه خودروهای مستحکم و با کیفیت ساخت بالا است و رونیز نیز از این قاعده مستثنا نیست. کیفیت بالای ساخت این خودرو توسط تمام مالکان نیسان رونیز تصدیق شده است.

جان سخت بودن

اصطلاح جان سخت واقعاً برازنده این خودرو است. تقریباً 10 سال از ساخت آخرین رونیز در ایران می‌گذرد اما به طور کلی درصد بالایی از این خودروها بدون هیچ مشکلی بعد از گذشت یک دهه همچنان سواری با کیفیتی را ارائه می‌دهند. کمتر شنیده شده است که افت فنی یا کیفی بعد از استفاده طولانی در این خودرو رخ داده باشد.

استهلاک کم در مقایسه با رقبا

به طور کلی شما با خرید نیسان رونیز یک خودرو با ارزش خرید بالا از لحاظ کیفی و فنی تهیه خواهید کرد. یکی از دلایلی که از این خودرو به صورت آفرود نیز استفاده می‌شود مقاومت بالای آن در مقابل فشارهای طولانی مدت است که استهلاک آن را بسیار پایین می‌آورد. از طرفی دوره نیاز به سرویس این خودرو بسیار طولانی است و هزینه‌های سرویس دوره‌ای آن نیز در مقایسه با سایر رقبا بسیار کمتر است.

پشتیبانی و تامین قطعات نسبتا خوب

با اینکه نیسان رونیز از سال 1389 از خط تولید پارس خودرو خارج شده است، با این حال سایپا و پارس خودرو تأمین قطعات این خودرو را بر عهده دارند و قطعات و لوازم یدکی خودرو به سادگی در همه جای ایران در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، نمایندگی‌های سایپا و پارس خودرو نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهند. البته این وضعیت تا سال 1399 ادامه دارد و پس از آن تعهدی برای تأمین قطعات این خودرو وجود نخواهد داشت.

حالا که با مزایای این خودرو آشنا شده اید بهتر است با معایب نیسان رونیز نیز آشنا شوید:

امکانات قدیمی ‌و ضعیف خودرو

نیسان رونیز در زمان عرضه نیز دارای امکانات و آپشن های به‌روزی نبود و در مقابل رقیبان خود حرف زیادی برای گفتن نداشت. حال با گذشت بیش از یک دهه از آخرین تولید این خودرو، ضعف این خودرو در این زمینه بیشتر به چشم خواهد آمد. تقریباً هیچ آپشن قابل ذکری در این خودرو دیده نمی‌شود.

بالا بودن مصرف بنزین نیسان رونیز

موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ 2.4 لیتری این خودرو مصرف سوخت بسیار بالایی دارد. عواملی مانند وزن زیاد خودرو نیز سبب شده‌اند که ضعف موتور در این زمینه تشدید شود. عدد و رقم مربوط به مصرف بنزین این خودرو بسیار بالاتر از استاندارد خودروهای جدید است. مصرف این خودرو به صورت ترکیبی 12 لیتر در صد کیلومتر است که در فضای شهری این مقدار به بالای 16 لیتر برای هر 100 کیلومتر خواهد رسد. به این ترتیب عطش این خودرو برای بنزین سیری ناپذیر خواهد بود.

قدیمی‌شدن طراحی خارجی و داخلی خودرو

نیسان برای تولید خودروهای خود سیاست‌های متفاوتی را دنبال کرده است. در زمان تولید رونیز، طراحان همه خودروهای نیسان روی سادگی تاکید داشتند. رونیز هم مانند سایر هم نسل‌های خود بر اساس همین رویه ساخته شده بود. دلیل این سادگی در طراحی، اولویت گذاری بر روی کیفیت و میزان استحکام خودرو بود. به همین دلیل بسیاری از افراد طراحی ظاهری و داخلی نیسان رونیز را نمی‌پسندند.

منبع : ویرلن