۰ نفر

تجار ایرانی وضعیت صنعت خودرو چین را بررسی کردند

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 325269
تجار ایرانی وضعیت صنعت خودرو چین را بررسی کردند

نشست بررسی «صنعت خودرو در چین» با حضور کارشناسان، تولیدکنندگان و تجار ایرانی این صنعت، روز شنبه با همت اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در شانگهای برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، در این نشست تخصصی که اعضای اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین و مرکز حضور داشتند کارشناسان این حوزه با ارایه گزارش های آماری، از روند سریع و شتابان این صنعت در چین خبر دادند.

در این نشست اعلام شد تولید و صادرات خودرو چینی به جهان در 10 سال گذشته رشد بسیار بالایی داشته و توانسته است از رقیبان آمریکایی و اروپایی خود پیش بگیرد به طوری که این کشور در سال 2018 میلادی با تولید 29 میلیون خودرو، در صدر بزرگترین تولید کنندگان خودرو جهان قرار گرفته است.

در ادامه این نشست چالش های تولید خودرو و قطعات خودرو در ایران و مشکلات این حوزه بین ایران و چین توسط کارشناسان، تولیدکنندگان و بازرگانان اتاق بازرگانی ایرانیان شرق و مرکز چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نیز در این راستا توسط اعضا ارایه شد.

تجار ایرانی مقیم شانگهای همچنین در این نشست مشکلات و موانع تجاری میان ایران و چین از قبیل حمل و نقل، گمرک، ثبت سفارش، بانک و دیگر مشکلات را بررسی کردند و خواستار پیگیری و رفع این مشکلات توسط اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین شدند.

در حال حاضر بیش از هزار تاجر و فعال بازرگانی ایرانی در چین فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 300 تن آنها عضو اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین هستند.