۰ نفر

حمایت وزارت صنعت از برگزاری سومین نمایشگاه خودرو تهران

۱ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 323631
حمایت وزارت صنعت از برگزاری سومین نمایشگاه خودرو تهران

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سومین نمایشگاه خودرو تهران، فرصت های مناسبی را در حوزه معرفی نوآوری های جدید در توان داخلی سازی خودروسازی کشور فراهم می کند که می تواند نتایج بسیار خوبی برای صنعت خودرو و قطعه سازی به همراه داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرشاد مقیمی، با بیان این مطلب اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم در شناسایی نیاز مشتریان و همچنین معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی به بازارهای گوناگون است.

معاون امور صنایع وزارت صمت خواستار مشارکت همه جانبه شرکت های خودرویی شد و افزود: سومین نمایشگاه  خودرو تهران علاوه بر ارائه جدیدترین دستاوردها، فرصت مناسبی را برای معرفی نیازمندی های این صنعت در حوزه طراحی و ساخت و خدمات پس از فروش فراهم می کند.

وی همچنین با اشاره به تاثیر تحریم ها در کاهش حضور برخی از شرکتهای خارجی در نمایشگاه امسال گفت: اگر چه در سومین نمایشگاه خودرو امسال شاهد حضور برخی از شرکتهای خارجی نخواهیم بود اما بی تردید این دوره از نمایشگاه فرصت های مناسب تری را در حوزه معرفی نوآوری های جدید در توان داخلی خودروسازی و قطعه سازی در کشور فراهم می کند که می تواند نتایج بسیار خوبی برای صنعت خودرو کشور به همراه داشته باشد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: پیش بینی می شود در این دوره از نمایشگاه خودرو تهران که همراه با ارائه جدیدترین توانمندی های داخلی خودروسازی و قطعه سازی است، قطعه سازان و شرکت های دانش بنیان با ارائه نوآوری و تکنولوژی جدید تر خود، قطعات مورد نیاز خودروسازان را با کیفیت بهتر و قیمت تمام شده کمتری تولید و معرفی کنند.

مقیمی در پایان به نقش وزارت صنعت در برگزاری نمایشگاه های خودرو و  توسعه سهم داخلی در این صنعت پرداخت و خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، نهادی سیاست گذار است اما به عنوان سیاست گذار در حوزه صنعت کشور با ارائه دستورالعمل هایی چون الزام به داخلی سازی و کاهش ارزبری تولیدات خودروسازان، تلاش دارد تا نقش و سهم موثری را در این حوزه ایفا کند.

 سومین نمایشگاه خودرو تهران 18 تا 21 دی ماه جاری در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.