۰ نفر

بدفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 321372
بدفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸

امروز یک واقعیت در صنعت خودروسازی جهان وجود دارد؛ سدان ها در حال واگذار کردن بازار به شاسی بلندها هستند. نگاهی کوتاه به فروش کلی خودروسازان در بازاری همچون ایالات متحده آمریکا، همه چیز را عیان می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اسب بخار، شاید این شوکی بزرگ برای خودرو بازها در سراسر جهان باشد، هنگامی که بدانند عمده فهرست ناموفق ترین خودروهای سال را سدان ها و کوپه های اسپرت تشکیل می دهند! ما در این جا فهرستی از بد فروش ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ را تنظیم کرده ایم که در میان آن ها، گاه مدل هایی پیدا می شود که حتا به فروش چند صد دستگاهی محکوم شده اند.

رتبه پانزدهم : آئودی A7 با ۱۹۵۹ دستگاه

1

فست بک زیبای آئودی را می توان خوش شانس ترین عضو در میان فهرست بد فروش ها دانست، با این حال همچنان خبرهای

نا امید کننده ای از این مدل به گوش می رسد. A7 در مقایسه با سال گذشته، با ۴۹٫۸ درصد افت فروش مواجه شده است. برای مقایسه بد نیست بدانید Q5 به عنوان پرفروش ترین محصول آئودی، از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا این لحظه، بیش از ۵۶٫۰۰۰ دستگاه فروخته است.

رتبه چهاردهم : جگوار XF با ۱۹۴۴ دستگاه

2

سدان میان رده جگوار به سختی توانست از مدل اسپرت F-Type که در رتبه بعدی قرار دارد، جلو بزند اما همین آمار هم نشان دهنده افت فروشی نزدیک به ۵۰ درصد به نسبت سال گذشته است. با این که XF ظاهر شیکی دارد و یک سدان اسپرت ایده آل به نظر می رسد، اما باز هم به مهر تاییدی بر سلیقه این روزهای مردم تبدیل می شود که بیش تر به سمت کراس اوورها گرایش دارد.

رتبه سیزدهم: جگوار F-type با ۱۹۲۵ دستگاه

3

F-Type به یقین یک خودروی اسپرت دوست داشتنی است، به خصوص در تریم V8 با ۵۷۵ اسب بخار قدرت. قیمت این خودرو در نسخه های پایه ۲۹۶ اسب بخاری، به ۶۰٫۷۵۰ دلار می رسد. این قیمت را نمی توان دور از دسترس یا غیر منطقی خطاب کرد. این خودرو همچنان یک اسپرت خاص است اما امسال، ۴۲ درصد کم تر از پارسال فروخته است تا بار دیگر ثابت کند بازار آمریکا چندان روی خوشی به محصولات جگوار نشان نمی دهد.

رتبه دوزادهم : مرسدس بنز SL-Class با ۱۷۸۷ دستگاه

4

مرسدس بنز را می توان از ضرر دهنده ترین برندهای چند ماه اخیر بازار دانست، به خصوص از ماه اکتبر به این سو. قیمت پایه ۹۰٫۰۰۰ دلاری، اندکی برای SL تند و تیز به نظر می آید. هر چند این خودرو یک کلاس بالاتر از رودسترهای همرده قرار می گیرد. اما در هر صورت، فروش آن امسال با ۲۶ درصد افت رو به رو بوده است.

رتبه یازدهم : مرسدس بنز SLC-Class با ۱۶۹۲ دستگاه

5

ما بسیار جدی هستیم وقتی می گوییم رودسترهای دو نفره مرسدس بنز، چندان پر سر و صدا ظاهر نمی شوند. برادر کوچک SL نیز در سال ۲۰۱۸، ۲۹ درصد افت را به نام خود به ثبت رسانده است.

رتبه دهم : لکسوس LC با ۱۶۸۸ دستگاه

6

کوپه دلربای لکسوس، سال گذشته بود که به بازار جهانی آمد. LC هر چند سهم اندکی از بازار خودروهای لوکس و اسپرت را به خود اختصاص می دهد، اما به نظر می آید که قیمت ۹۲٫۲۰۰ دلاری آن در ایجاد این اتفاق چندان بی تاثیر نباشد. LC هر چند دوست دارد خود را یک کلاس بالاتر و در رده اَبَر خودروها قرار دهد، اما LC نخستین خودرو در این فهرست است که ۴۵ درصد رشد فروش را نسبت به سال اول عرضه، تجربه کرده است.

رتبه نهم : آکورا RLX با ۱۵۵۶ دستگاه

7

RLX خودرویی تازه نفس به حساب می آید. این خودرو از آخرین فن آوری های شرکت هوندا با زبان طراحی جدید آکورا استفاده می کند که این سبک جدید در جلو پنجره جدید آکورا با طرح موسوم به الماس پنتاگون نمود یافته است. RLX دومین خودروی فهرست است که با افزایش فروش رو به رو است. آمار و ارقام، افزایش عجیب ۶۸٫۷ درصدی فروش را برای سدان لوکس ژاپنی ها نشان می دهند، اما همین رشد هم نتوانست مانع از حضور RLX در فهرست بد فروش ها شود!

رتبه هشتم : جگوار XJ با ۱۳۶۵ دستگاه

8

و باز هم جگوار! هر چند XJ افزایش ۳۹ درصدی فروش در آمریکا را به نام خود زده است، اما با قیمت پایه ۷۵٫۷۰۰ دلار، همچنان خودرویی ناموفق به شمار می رود. هر چند XJ کلکسیونی از شاهکار صنعتی بریتانیا و تجربه تاریخی جگوار است، اما لشکر SUV ها به امثال او اجازه عرض اندام نمی دهند.

رتبه هفتم : فیات ۵۰۰L با ۱۳۲۷ دستگاه

9

همه چیز قیمت نیست! نسخه بزرگ شده از مدل افسانه ای ۵۰۰، چندان در آمریکا طرف دار ندارد، اما جای خوش حالی دارد که این مدل فضای کافی برای چهار سرنشین بالغ را فراهم می آورد و از ویژگی های فنی قابل قبولی برخوردار است. با این حال به نظر می رسد خریداران به جای خرید ۵۰۰L، به دیگر خودروهای جمع و جور خانوادگی چشم دوخته اند.

رتبه ششم : تویوتا میرای با ۱۲۶۳ دستگاه

10

ممکن است چندان چیزی از این خودروی سوخت هیدروژنی نشنیده باشید، زیرا تویوتا این مدل را تنها در ایالت های خاصی از آمریکا که زیر ساخت لازم برای تردد خودروهای هیدروژنی دارند، عرضه می کند. تویوتا در ۲۰۱۸، تنها ۱۲۶۳ میرای فروخت که تعداد مناسبی نیست اما دست کم از شماری خودروهای سرشناس حاضر در فهرست، بهتر عمل کرده است. در صورت افزایش تعداد ایستگاه های شارژ هیدروژن، چندان بعید نیست بتوانیم سهم بزرگی از بازار خودرو را برای این دسته از خودروها متصور شویم.

رتبه پنجم – آئودی TT با ۱۲۴۴ دستگاه

11

این یکی را می توان نوعی سوپرایز دانست! مگر می شود که اسپرت کوچک و توانمند آئودی تا این حد ضعیف عمل کند؟ آن هم با بهای اولیه ای کم تر از ۴۴٫۰۰۰ دلار. البته ممکن است بسیاری از طرف داران TT برای خرید نسخه ۲۰۱۹ این خودرو، از خرید نمونه های کنونی سر باز زنند، اما در هر صورت آمار فروش آن در سالی که به پایان می بریم، قابل دفاع نبوده است.

رتبه چهارم : اسمارت فورتو با ۱۰۵۴ دستگاه

12

آیا چیزی می تواند بیش تر از یک دستگاه اسمارت در برابر سدان ها و اسپرت های این فهرست، تناقض دار ظاهر شود؟ بی شک پاسخ شما منفی است. خودروی شهری کوچکی که شاید به تنهایی در صندوق عقب جگوار XJ جا شود، قیمت چندان بالایی نیز ندارد، اما دو نفره های کوچک هیچ گاه در آمریکا محبوب نبودند. فروش اسمارت فورتو در سال ۲۰۱۸، کاهش ۶۲ درصدی را تجربه کرد.

رتبه سوم : آئودی A8 با ۹۰۹ دستگاه

13

به نظر می آید سدان تجملاتی آئودی نیز به سرنوشت مدل A7 دچار شده است. اگرچه بدیهی است که اختلاف قیمت بسیاری بین این دو مدل وجود دارد. قیمت A8 از ۸۳٫۸۰۰ دلار شروع می شود و این خودرو مجموعه بزرگی از فن آوری های شگفت انگیز را در بر دارد. خریداران A8 در هر نقطه از آن می توانید آثار لوکس بودن و تجمل را بیابند. حتا اگر فقط ۹۰۹ دستگاه در سال فروخته باشد.

رتبه دوم : کیا K900 با ۲۷۷ دستگاه

14

پرچم دار محصولات کیا، امسال با یک به روز رسانی اساسی رو به رو بود. هر چند به نظر می آید مشتریان بازار خودرو چندان از این موضوع آگاهی نداشتند. با وجود تمام پیشرفت های تحسین بر انگیز این مدل، کیا به آمار فروشی خجالت آور بسنده کرد.

رتبه اول : آلفارومئو ۴C با ۲۱۷ دستگاه

15

اسپرت کوچک موتور وسط آلفا که به بچه فراری نیز مشهور است، در برابر ۲۳۷ اسب بخار، ۶۶٫۹۰۰ دلار از جیب خریدار طلب

می کند. این خودرو با توجه به وزن فوق العاده پایینی که دارد، اندکی بیش تر از ۴ ثانیه طول می کشد تا خود را از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. تولید مدل کوپه این خودرو، امسال متوقف شد اما مدل های اسپایدر همچنان به تولید می رسند.