۰ نفر

رامک خودرو اعلام کرد:

مردم نگران خودروهای ثبت نامی نباشند/ تیوولی تولید داخل اسفند به بازار می‌آید

۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 287044
مردم نگران خودروهای ثبت نامی نباشند/ تیوولی تولید داخل اسفند به بازار می‌آید

مدیران گروه صنعتی رامک خودرو با تشریح مشکلاتی که در زمینه واردات خودرو ایجاد شده، از برنامه‌ریزی برای تولید محصولات سانگ‌یانگ خبر دادند و اعلام کردند که مردم نگران خودروهای ثبت نام شده نباشند.

اقتصادآنلاین - سمانه برمخ‌شاد؛ علی عزیزی، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت رامک‌خودرو در یک نشست خبری  با بیان اینکه این شرکت از ابتدای فعالیت خود با هدف بازرگانی، وارد صنعت خودروی کشور نشد، تاکید کرد:  از ابتدا فعالیت خود را بر مبنای تولید خودرو در کشور آغاز کردیم و در این راستا در سال‌91 با خرید یک کارخانه‌  در  قزوین تولید خودروی تجاری را در دستور کار قرار دادیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه در بخشی از این فضای 90 هزارمتری، خط تریم کوراندو را نیز ایجاد کردیم، افزود: جواز تاسیس این خط برای ظرفیت 50 هزار دستگاه در سال نیز  اخذ شد.

 عزیزی گفت: این شرکت پس از 8 سال فعالیت، با هدف گسترش فضای تولید در منطقه صنعتی ساوه اقدام به ایجاد بخش جدیدی جهت گسترش فضای تولیدی خود کرده است. 

مدیرعامل رامک خودرو در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در زمینه واردات خودرو اشاره و تصریح کرد:بسته شدن سایت ثبت سفارش از تیر تا اواخر سال گذشته، ممنوعیت ثبت سفارش بدون انتقال ارز از چهار کشور  کره، هند و چین، حذف ضمانت نامه بانکی ، تعیین عوارض واردات خودرو در قانون بودجه علاوه بر 5 درصدی که پیشتر وجود داشت و در نهایت هم الزام واردکنندگان به خرید ارز از سامانه نیما، واردات را با محدودیت های زیادی مواجه کرد و موجب شد تا نتوانیم به تعهداتمان در زمینه تحویل به موقع خودرو به خریداران عمل کنیم. در این شرایط از مردم و رسانه‌ها تقاضا داریم تا وضعیت را درک کنند تا بتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم. 

او با اشاره به اینکه تخصیص ارز جهت واردات خودرو بر اساس دستورالعمل های اعلامی دولت بوده و گزارش تمامی ثبت سفارش‌ها و ارزهای تخصیصی، تعداد خودروهای خریداری شده، زمان رسیدن خودروها و فهرست مشتریان به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی، قیمت درنظر گرفته‌شده برای تیوولی تولید داخل 35درصد ارزان‌تر از نمونه وارداتی خواهد بود.

تیوولی تولیدی تا پایان سال به بازار می‌آید

در ادامه این نشست خبری جواد آدینه، رییس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس (شرکت تولیدی رامک خودرو) با اشاره به اینکه  تصور بر این بوده که رامک خودرو تنها یک شرکت بازرگانی بوده و واردات خودرو انجام می دهد، گفت: این در حالی است که در سال‌های گذشته نگاه بلند مدتی به تولید داشتیم و از سال 91 نسبت به خرید کارخانه در قزوین و راه اندازی و تجهیز خط تولید کوراندو اقدام کردیم اما با آغاز تحریم ها، این موضوع مسکوت باقی ماند.

او با اشاره به اینکه در سال های گذشته واردات را در کنار تولید پیگیری کرده‌ایم، افزود: در این راستا سال گذشته پس از گذشت 8 سال همکاری با کره‌ای ها، قراردادی 7 ساله  برای تولید سه مدل خودرو سانگ سانگ منعقد شد و همزمان در کنار طرح توسعه کارخانه در شهرک صنعتی کاوه، فضایی بالغ بر 16 هزار متر مربع برای تولید این خودروها اختصاص یافت و همه تجهیزات مورد نیاز پیش بینی شد.

رییس هیات‌مدیره شرکت نورا موتور پارس با بیان اینکه از اواخر مهرماه خط تولید آماده می‌شود، تصریح کرد: و تولید آزمایشی این خودروها از آذر و دی ماه آغاز و در اسفند ماه سال جاری نخستین محصول این شرکت که تیوولی تولید داخل است، به بازار عرضه خواهد شد.

آدینه اشتغالزایی مستقیم در گام اول را حدود 450 نفر اعلام و تصریح کرد: با تولید و توسعه دو محصول دیگر میزان اشتغالزایی به هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم به 3 هزار نفر افزایش می‌یابد.

او ظرفیت درنظر گرفته شده برای تولید را 30 هزار دستگاه در سال عنوان و خاطرنشان کرد:در سال اول و دوم، تولید 10 هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده البته رنگ این خودروها برون سپاری شده و از ظرفیت های خالی در حوزه تولید خودرو استفاده خواهد شد اما از سال سوم به بعد، خط رنگ بدنه در ساوه راه اندازی خواهد شد.

 آدینه با بیان اینکه کشوردر حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و کار کردن با دشواری های زیادی همراه است، تاکید کرد: برخی تصمیماتی که توسط دولت گرفته می‌شود به دلیل محدودیت های موجود است بنابراین باید پذیرفت که در چنین شرایط باید سخت کار کرد و بر روی توان تولید داخل تمرکز کنیم .

WhatsApp Image 2018-07-22 at 03.10.40

توانایی تولید هزار اتوبوس در یک شیفت

حسن نیکسان مدیرعامل شرکت رامک دیزل نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه  در راستای برنامه استراتژیک شرکت از سال 91 کارخانه ای در قزوین خریداری و تجهیزکردیم، ادامه داد: تولید از سال 92 آغاز شد و با امضای قرارداد با سنگ یانگ در سال گذشته مجوز تولید در قزوین برای اتوبوس اخذ شد.

او با بیان اینکه  با وجود رسانه ای شدن طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، هنوز اقدام عملی در جهت خرید اتوبوس انجام نشده است، تصریح کرد: این در حالیست که زیرساخت  لازم برای تولید هزار اتوبوس شهری و بین شهری در یک شیفت انجام شده است.

  40 میلیارد تومانی قطعه ذخیره کرده‌ایم

ولی پور، مدیرعامل رامک یدک نیز در این نشست خبری با بیان اینکه  این شرکت نخستین شرکت خدمات پس از فروش در میان واردکننده ها است، گفت: در بررسی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بالاترین رشد را در حوزه های مختلف داشته‌ایم، از سوی دیگر در سال 2016 در رتبه بندی رضایت‌مندی مشتریان در بین 120 کشور، رتبه یک را به خود اختصاص دادیم.

به گفته او بر اساس هدفگذاری های انجام شده تعداد نمایندگی های فعال این شرکت در سطح کشور به 50 نمایندگی فعال ارتقا خواهد یافت که منجر به افزایش رضایتمندی خواهد شد.

مدیر عامل رامک یدک اشتغالزایی ایجاد شده در این نمایندگی ها را هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تاکنون 30 هزار خودرو در شبکه رامک خودرو عرضه و 40 میلیارد تومان قطعه ذخیره شده تا مشکلی از نظر خدمات پس از فروش وجود نداشته باشد .

ولی پور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ خودرویی به دلیل کمبود قطعات در شبکه خدمات پس از فروش این شرکت متوقف نشده‌است، اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر، اقدام به ارایه خدمات جدید و افزایش میزان گارانتی خودروها کرده ‌ایم که این روند نشان از اهداف بلند مدت این شرکت در زمینه رضایت‌مندی مشتریان است.