۰ نفر

در ادامه جنگ تجاری آمریکا و اروپا؛

شاسی‌بلندهای BMW چینی می‌شوند!

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 284597
شاسی‌بلندهای BMW چینی می‌شوند!

شرکت خودروسازی بی ام و (BMW) آلمان اعلام کرده است که تحت تاثیر افزایش تعرفه ۴۰ درصدی بر خودروهای شاسی بلند در آمریکا، می‌خواهد محصولات خود از این پس در چین تولید کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، از آنجایی که دونالد ترامپ – رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا – به تازگی تعرفه واردات و ساخت خودروهای خارجی در خاک این کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داده است، شرکت خودروسازی بی ام و آلمان نیز تصمیم گرفته است که بجای تولید برخی از مدل های خود اعم از خودروهای شاسی بند در خاک آمریکا، از این پس آنها را در چین تولید کند.

این شرکت بدین منظور با شریک تجاری چینی خود – گروه خودروسازی برلیانس – یک قرارداد تجاری را به امضا رسانیده است تا بتواند خط تولید بسیاری از محصولات و خودروهای شاسی بلند خود را در این کشور ایجاد کند.

روزنامه چارلستون گزارش داده است که بی ام و بدین ترتیب تا پایان سال آینده ۲۰۱۹ میلادی تعداد خودروهای تولیدی خود در کارخانه مستقر در چین را به عدد ۵۲۰ هزار دستگاه می رساند.

هرالد کروگر – مدیر ارشد اجرایی شرکت بی ام و – در این خصوص گفت: این قرارداد در چارچوب همکاری های بلند مدت ما با این گروه صنعتی و خودروسازی چینی می گنجد و یکی از بزرگترین اهداف مشترک ما در نهایت توسعه و تولید خودروهای الکتریکی و تمام برقی خواهد بود.

بی ام و بزرگترین صادرکننده خودرو به ایالات متحده آمریکا محسوب می شود و تنها در یکی از کارخانه های خود واقع در خاک این کشور ۱۰ هزار نفر کارمند و کارگر دارد.

بی ام و اعلام کرده است که قصد دارد تولید برخی از محصولات شاسی بلند (SUV)  خود را از کارخانه خود واقع در کالیفرنیای شمالی در آمریکا به چین منتقل کند.

این خودروساز آلمانی این تصمیم را در پاسخ و اقدامی تلافی جویانه در مقابل افزایش ۴۰ درصدی تعرفه محصولاتی همچون خودروهای شاسی بلند در ایالات متحده اتخاذ کرده است.

آنطور که به نظر می رسد جنگ تجاری میان آمریکا و شرکای تجاری قدیمی اش همچون اتحادیه اروپا و چین هر روز درحال زبان کشیدن است و به طور روز افزونی درحال گرفتن دامان شرکت های تولیدکننده و بنگاههای فعال اقتصادی در این کشورهاست.