۰ نفر

مدیران رنو هفته آینده به ایران سفر می‌کنند

۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 278928
مدیران رنو هفته آینده به ایران سفر می‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سفر هفته آتی مدیران مجوعه خودروسازی رنو به ایران خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر  با اشاره به اظهارات شب گذشته مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو مبنی بر اینکه این شرکت ایران را ترک نخواهد کرد، گفت: قرار بود مجموعه خودروسازی رنو 130 میلیون یورو سرمایه گذاری به صورت مشارکتی در ایران انجام دهد که تاکنون 65 میلیون یورو از این میزان سرمایه گذاری را در ایران انجام داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعتا اگر رنو ایران را ترک کند با توجه به میزان سرمایه گذاری، جذب نیرویی که برای تولید محصولات این شرکت انجام شده و به تولید رسیدن بخشی از محصولات کسی خسارتی به رنو پرداخت نمی کند و این شرکت خسارت خواهد دید لذا ماندن رنو در ایران برای این شرکت از لحاظ اقتصادی به صرفه است.

شرکت خودروسازی رنو برای تامین منافع خود باید در ایران بماند

وی از سفر هفته آینده مدیران شرکت خودروسازی رنو به تهران خبر داد و اظهار داشت: مدیران این مجموعه خودروسازی فرانسوی مذاکراتی درباره ماندن در ایران با مسئولان ذیربط کشور خواهند داشت.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت خودروسازی رنو برای تامین منافع خود باید در ایران بماند و به فعالیت خود ادامه دهد، ادامه داد:علیرغم اینکه رئیس‌ جمهور آمریکا با خروج از برجام به دنبال تهدید شرکت‌های خارجی برای توقف فعالیت‌ها در ایران است، شرکت های خارجی برای تامین منافع خود علاقه مند به حضور در ایران هستند.

قرارداد ایران و رنو از نوع مشارکتی است

وی با اشاره به اینکه قرارداد ایران و رنو از نوع مشارکتی بوده و با نوع قرادادهای قبلی متفاوت است، افزود: در این قرارداد شرکت خودروسازی رنو با خود سرمایه به ایران آورده و در کشور سرمایه گذاری کرده است، لذا اگر ایران را ترک کند، سرمایه اش نیز از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره اینکه آیا در قرارداد با رنو تضامین کافی برای ماندن این شرکت در ایران اخذ شده است یا خیر، تصریح کرد: تضامین کافی ایران از مجموعه خودروسازی رنو این بوده که اگر این شرکت ایران را ترک کند، سرمایه اش نیز از بین می رود.