۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از خط تولید سیتروئن در ایران

روند تولید هاچ‌بک C۳/ سیتروئن در ایران باقی می‌ماند؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۳۹
کد خبر: 271469
روند تولید هاچ‌بک C۳/ سیتروئن در ایران باقی می‌ماند؟

در روزهایی که با خروج آمریکا از برجام نگرانی نسبت به خروج شرکت‌های اروپایی از ایران وجود دارد، مدیرعامل سایپا سیتروئن از برنامه این شرکت برای عرضه محصولات جدید خبر داده و تاکید می کند که سیتروئن از ایران خارج نخواهد شد.

اقتصاد آنلاین – سمانه برمخ‌شاد؛ قرارداد سایپا و سیتروئن که یکی از سه قرارداد خودرویی دوران پسا برجام است که بین سایپا و سیتروئن و با سهم 50 درصدی هر یک از طرفین و سرمایه‌گذاری  300 میلیون دلار سیتروئن در ایران منعقد شد تا خط تولید محصولات سیتروئن در سایپا کاشان راه‌اندازی شود.

حال در آستانه آغاز پیش فروش هاچ بک C3 به عنوان اولین محصول مشترک سایپا و سیتروئن که آذرماه سال گذشته رونمایی شد، امکان بازدید خبرنگاران از خط تولید این محصول در کاشان فراهم شد.

البته در این سایت علاوه بر C3 سیتروئن، چانگان CS35، ساینا و تیبا نیز تولید می‌شد اما بنا است که طی پنج سال سایر محصولات سایپا از این خط خارج شوند و فقط محصولات سیتروئن در این خط تولید شود.

در این مرحله روزانه سه دستگاه که هاچ بک C3  به صورت آزمایشی تولید می‌شود که طی یک ماه به 8 دستگاه در روز افزایش می‌یابد و پس از آن به 5 دستگاه در ساعت می ‌رسد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر به منظور افزایش سرعت در روند تولید، بدنه های خودرو به صورت جوش خورده و خام وارد می‌شود و در سایپا کاشان عملیات رنگ انجام می‌شود،  بعد از آن قطعات بدنه و تریم داخلی وارد خط تولید شده و سپس موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و سایر اجزایی که  وارد ایران شده به هم متصل می شود.

در حال حاضر این خودرو فقط با رنگ بدنه سفید و سقف قرمز در سایپا کاشان تولید می شود و احتمالا در سال آینده رنگ های دیگر به سبد این محصول اضافه خواهد شد.

نکته مهم در مورد هاچ بک C3 این است که موتور این خودرو برای بازار ایران تغییر کرده به طوری که با قدرت 163 اسب بخار فقط مختص ایران تولید می‌شود.

این خودرو از چهارشنبه هفته جاری با پیش پرداخت 60 میلیون تومان و با موعد تحویل  شهریورماه پیش فروش می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مسئله ای که در مورد حضور سیتروئن در ایران  وجود دارد این است که آیا با خروج آمریکا از برجام، سرنوشت این قرارداد خودرویی چونه خواهد شد؟

در این زمینه شهباز، مدیرعامل سایپا سیتروئن اظهار کرد: هیچ مشکلی وجود ندارد، سیتروئن 50 درصد سهام کارخانه را خریداری کرده است و بنا دارد خودروهای روز را در ایران تولید کند.

او همچنین گفت:مجوز C4  را گرفته‌ایم اما بررسی آن زمان بر است ضمن اینکه به دنبال آن هستیم که محصول روز دنیا رو به صورت CBU  وارد بازار کنیم.