۰ نفر

فراخوان رفع عیب برای ۲.۳میلیون خودرو در استرالیا

۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۴
کد خبر: 255256
فراخوان رفع عیب برای ۲.۳میلیون خودرو در استرالیا

استرالیا دستور داد ۲.۳ میلیون دستگاه از خودروهایی که در آنها از کیسه های هوای ساخت شرکت تاکاتا استفاده شده و مواردی از تصادفات مرگ مرتبط با آنها رخ داده است، برای رفع عیب فرا خوانده شوند.

به گزارش رویترز، دولت استرالیا دستور داده که 2.3 میلیون دستگاه از خودروهایی که در آنها از کیسه های هوای ساخت شرکت تاکاتا استفاده شده و مواردی از تصادفات مرگ مرتبط با آنها در نقاط مختلف جهان رخ داده است، برای رفع عیب فرا خوانده شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، تولید کنندگان این خودروها باید هزینه جایگزین کردن کیسه های هوای این خودروها که تاکنون منجر به کشته شدن دست کم 18 نفری و زخمی شدن 180 تن در سراسر جهان شده است را تقبل کنند.

میشائیل سوکار، وزیر مشاور در امور خزانه داری استرالیا گفت، این کیسه های هوا باید تا پایان سال 2020 میلادی جایگزین شوند، در غیر این صورت تولید کنندگان به دلیل هر مورد تخطی از این دستور 857 هزار دلار جریمه خواهند شد.

سوکار به خبرنگاران گفت: «متاسفانه یک مورد مرگ و یک مورد جرح جدی در استرالیا به دلیل استفاده از این کیسه های هوا گزارشده و دولت نمی خواهد شاد تلفات بیشتری باشد.»

خودروسازانی که این فراخوان شامل محصولات آنها می شود عبارتند از شرکت های تویوتا، مزدا، فورد، فولکس واگن، هوندا، بی ام و، میتسوبیشی، نیسان و سوبارو.

هفته گذشته شعبه آمریکایی شرکت تاکاتای ژاپن با دولت آمریکا توافق کرد که برای مسکوت گذاشتن تحقیقات 44 دادستان کل ایالتی در خصوص اتهامات مبنی بر پنهان کاری قصورهای ایمنی محصولات از سوی این شرکت مبلغی را به دولت آمریکا پرداخت نماید.

بر اساس درخواست اعلام ورشکستگی شرکت تاکاتا که بزرگترین ورشکستگی یک تولید کننده ژاپنی محسوب می شود، این شرکت در ماه ژوئن از دادگاه خواست تا در قبال طلبکاران از این شرکت حمایت شود.