۰ نفر

مدیر عامل رنو پارس:

در صورت بازگشت تحریم‌هادر ایران می‌مانیم/ توقف تولید ال٩٠ و ساندرو با اجباری شدن استانداردهای ٨٥گانه

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 245259
در صورت بازگشت تحریم‌هادر ایران می‌مانیم/ توقف تولید ال٩٠ و ساندرو با اجباری شدن استانداردهای ٨٥گانه

مدیرعامل رنو پارس با بیان اینکه در صورت بازگشت تحریم‌ها رنو ایران را ترک نخواهد کرد، گفت: روزی که رعایت ٨٥ استاندارد الزامی باشد محصولات گروه ایکس ٩٠ (ال ۹۰ و ساندرو ) نمی‌توانند استانداردها را پشت سربگذارند و تولیدشان متوقف خواهد شد.

 اقتصاد آنلاین_سمانه برمخ‌شاد، رامتین اسماعیلی، امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه  تولید ال٩٠ و ساندرو با اجباری شدن استانداردهای ٨٥ گانه متوقف می‌شود، تاکید‌کرد:ما به وزارت صنایع هم گفتیم ما و بسیاری از خودروهای موجود نمی‌توانند استانداردها را پشت سر بگذارند.

 اسماعیلی خاطرنشان کرد:با توقف تولید محصولات فعلی رنو پارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد.
مدیرعامل رنوپارس با بیان اینکه در برند رنو، ایران دنیا رتبه سوم را بعد از فرانسه و برزیل کسب کرده است، گفت:در سال جاری کارخانه‌های تولید رنو در ایران را با کارخانه‌های مرجع مقایسه و امتیازبندی می‌کنیم.
او با بیان اینکه رنو همچنان روی حرفش است و به دنبال افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۵۰هزار خودرو تا سال ٢٠٢٢ است، خاطرنشان کرد:میتسوبیشی و نیسان با توجه به تجربه  رنو در ایران به دنبال حضور گسترده‌تر در ایران هستند.
مدیرعامل رنو پارس درباره تولید محصول رنوکویید نیز با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست رنو کویید در ایران چگونه تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: کویید محصول مناسب ایران است و به نظر ما باید زودتر به تولید برسد تا فرصت را از دست ندهیم .
او با بیان اینکه در صورت بازگشت تحریم‌ها رنو در ایران باقی ماند، تاکید کرد:البته در صورتی که تحریم‌ها بازگردد باید ببینیم که در آن زمان وضعیت چگونه است و بر اساس آن تصمیم بگیریم اما در شرایطی که رنو   ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو  در ایران تولید می‌کند منطقی نیست که ایران را ترک کند.

به گفته اسماعیلی فرایند خودروسازی به هیچ یک از صنایعی که تحریم می‌شوند ربطی ندارد.