۰ نفر

جزئیات نشست مشترک مدیران ارشد ایران خودرو و پژوسیتروئن(۲)

سهم داخلی‌سازی در قرارداد پژو به ۷۰ درصد می‌رسد

۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷
کد خبر: 149920
سهم داخلی‌سازی در قرارداد پژو به ۷۰ درصد می‌رسد

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه در قرارداد منعقد شده با شرکت پژو قرار است سالانه ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو تولید شود، گفت: کیفیت و کاهش قیمت تمام شده در این قرارداد اصل است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو در جریان نشست مشترک مدیران ارشد ایران خودرو و پژوسیتروئن طی سخنانی با اشاره به اینکه شروع همکاری ایران خودرو و پژو پروژه‌ای زمان بر بود، گفت: مذاکرات پیش از برجام آغاز شد و تصمیم گرفتیم ارتباط با پژو را آغاز کنیم و مذاکرات را در حد مسائل شفاهی جلو ببریم تا در نهایت روزی به روی کاغذ برود. پژو در این مذاکرات بسیار گرم شرکت کرد و برجام باعث شد صحبت ها به صورت قرارداد به روی کاغذ بیاید.

وی افزود: نمایندگان گروه پژو حداقل ٢٠ تا ٢٥ سفر به ایران داشتند تا مذاکرات به نتیجه برسد. یک تیم ٧٠_٨٠ نفره داخلی روی این پروژه کار کردند و در این روند از حمایت وزیر صنعت برخوردار بودیم به گونه‌ای که روی قرارداد نظارت داشتند و چارچوب سیاست های دولت را به ما گوشزد کردند.

یکه زارع خاطر نشان کرد: در قراردادی که منعقد شد، اینکه صرفا از شرکت پژو محصول وارد کنیم در برنامه آورده نشده بود چرا که معتقد بودیم کاری که انجام می شود باید یک معامله و قرارداد برد_برد باشد.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن تشکر از تاوارس _مدیرعامل پژو سیتروئن_ که نگاهی ویژه به این قرارداد داشت، گفت: در نهایت به قراردادی رسیدیم که سالانه ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو تولید شود و در این راستا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده اصل است چرا که نمی توانیم بدون توجه به این مسایل در بازارهای صادراتی حضور داشته باشیم.

وی افزود: این موضوع در شرکت ایکاپ دنبال می شود بنابراین باید توجه کرد که صادرات ویژگی اصلی این قرار داد است. ویژگی دیگر ساخت داخل است و هدفگذاری صورت گرفته تا سهم ساخت داخل به ٧٠ درصد برسد. این مهم باعث می شود که صنعت قطعه سازی تکنولوژی خود را بالا ببرد و هم به فکر توسعه بیفتد همچنین بازار صادراتی برای صنعت قطعه سازی ایجاد خواهد شد. وی افزود: ایکاپ یک شرکت مستقل است و نباید مسایل آن را با PSA و نه با ایران خودرو یکی کنیم.

یکه زارع تاکید کرد: آقای تاوارس یادش باشد که ایرانی ها از ترک پژو در زمان تحریم ناراحت هستند و ایکاپ و پژو باید کاری کنند این ناراحتی از بین برود.