۰ نفر

صفر تا ۱۰۰ تعویض پلاک چقدر طول می کشد؟

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 703122
صفر تا ۱۰۰ تعویض پلاک چقدر طول می کشد؟

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: صفر تا ۱۰۰ یک فرایند نقل انتقال خودرو ۵۰ دقیقه طول می کشد؛ البته این ۵۰ دقیقه برای افرادی است که تمامی مدارکشان کامل باشد و مشکلی نداشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، سردار سید کمال هادیان‌فر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا صبح امروز در بازدید از مرکز تعویض پلاک چیتگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم براساس تجربه‌ای که در اسفندماه سال‌های گذشته داشته‌ایم، شاهد بیشترین نقل و انتقال وسایل نقلیه هستیم.

وی با بیان اینکه شماره‌گذاری خودروهای نوشماره هم در ماه پایانی سال افزایش پیدا می‌کند، گفت: من و دیگر همکارانم در پلیس راهور نظارت و بازدید از مراکز تعویض پلاک را در ماه‌های پایانی سال از وظایف خود می‌دانیم تا اگر موانع باشد آنها را برطرف کنیم.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: صفر تا ۱۰۰ یک فرایند نقل انتقال خودرو ۵۰ دقیقه طول می‌کشد؛ البته این ۵۰ دقیقه برای افرادی است که تمامی مدارکشان کامل باشد و مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: در بازدیدی که امروز از یک مرکز تعویض پلاک داشتیم متوجه شدیم مشکلاتی که افراد دارند بیشتر مربوط به معاینه فنی، عوارض شهرداری، احراز محل سکونت و ... است که البته این مشکل‌ها به پلیس راهور برنمی‌گردد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم توصیه کرد: با مدارک کامل و ثبت نوبت اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا هم کارشان با سرعت مناسب انجام شود و هم حق دیگران را ضایع نکنند.

هادیان‌فر با بیان اینکه ۴۳ مرکز تعویض پلاک با ۷۰۰ غرفه آماده ارائه خدمات نقل و انتقال به مردم هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷ میلیون نقل و انتقال وسیله و همچنین ثبت پلاک برای خودروهای نوشماره انجام شده است.

وی به اخذ بیش از ۷.۵ میلیون نوبت اینترنتی برای نقل و انتقال وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم که افراد حتما از سایت نوبت‌دهی استفاده و بعد به مراکز مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهور در پایان به بحث وکالت‌نامه برای نقل و انتقال خودرو اشاره و خاطرنشان کرد: افرادی که تصمیم دارند برای نقل و انتقال خودرو وکالت بدهند یا آنهایی که وکالت می گیرند به شرایط وکالت نامه از جمله مدت، حق وکیل و موارد این چنینی دقت کنند.