۰ نفر

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح کرد؛

کدام خودروهای تولید امسال با مدل ۱۴۰۲ ثبت می شوند؟

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبر: 701676
کدام خودروهای تولید امسال با مدل ۱۴۰۲ ثبت می شوند؟

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جزییات و نحوه شماره‌گذاری وسائل نقلیه صفر کیلومتر که قرار است از ۲۲ بهمن ماه امسال به تاریخ ۱۴۰۲ ثبت پلاک شوند را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بیستم بهمن ماه بود که سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور به تسنیم اعلام کرد از تاریخ ۲۲ بهمن ماه امسال تمامی وسایل نقلیه تولید داخل با مدل ۱۴۰۲ به خریداران تحویل داده می‌شود.

بر اساس این خبر، تمام وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت داخلی و هم خودروهای وارداتی از ۲۲ بهمن امسال به تاریخ ۱۴۰۲ شماره‌گذاری می‌شوند.

انتشار این خبر، باعث ایجاد این سؤال بین مخاطبان شد که آیا شماره vin خودروها و دیگر وسایط نقلیه هم به تاریخ ۱۴۰۲ ثبت می‌شود یا خیر؟ به همین منظور با سردار هادیانفر گفت‌و‌گو دیگری داشتیم تا جزئیاتی از شماره‌گذاری خودرو‌های امسال به تاریخ ۱۴۰۲ را بیان کند.

سردار هادیانفر  در این باره گفت: ما از بیستم بهمن ماه به خودروسازان ایرانی ابلاغ کردیم که حرف اول vin تمام خودروها را به حرف p تغییر دهند.

وی افزود: در واقع حرف اول vin خودروهای ۱۴۰۱ با حرف S آغاز می‌شد که با ابلاغ پلیس راهور از تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱  این حروف به حرف p تغییر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: بنابراین خودروسازان داخلی همگی شماره شاسی‌های تمام خودروها را تغییر داده و موتورسیکلت‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

خودروهای وارداتی چگونه شامل این طرح می‌شوند؟

هادیانفر در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه آیا این قاعده برای خودروهای وارداتی هم صدق می‌کند یا خیر گفت: بله خودروهای وارداتی هم شامل این موضوع می‌شوند البته  شماره شاسی و موتور آن‌ها قابل تغییر نیست و این تغییر در برگ سند کمپانی آنها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به عبارتی مدل خودرهای وارداتی در برگ سند کمپانی از ۱۴۰۱ به تاریخ ۱۴۰۲ تغییر پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور گفت: این اقدام برای موتورسیکلت‌های تولید داخل که از تاریخ ۲۲ بهمن قرار به شماره‌گذاری داشتند هم انجام شدنی است و افراد می‌توانند برگ سبز موتورشان را به تاریخ ۱۴۰۲ دریافت کنند.