۰ نفر

توصیه مهم به رانندگان؛ در روزهای برفی چگونه رانندگی کنیم؟

۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبر: 701029
توصیه مهم به رانندگان؛ در روزهای برفی چگونه رانندگی کنیم؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ شرایط رانندگی در روزهای برفی را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نکات ایمنی وضعیت ترافیکی تهران گفت: رانندگی در زمان و روزهای برفی شرایطی خاص دارد و رانندگان باید مواردی خاص را رعایت کنند تا ایمن به مقصد و محل کار خود برسند.

وی افزود: اولین موضوع در این شرایط به خود وسیله نقلیه باز می‌گردد که حتماً رانندگان نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند و سیستم‌های وسیله نقلیه کارآمد و بروز باشد و باک وسیله نقلیه می‌بایست پر باشد و این کار بخاطر اطمینان از این است که در این شرایط در راه نمانند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگان باید همواره زنجیر چرخ همراه داشته باشند تا در راه نمانند و این موضوع بسیار مهم است تا شاهد روانی ترافیک باشیم.

وی گفت: رانندگان در این شرایط با سرعت مطمئنه و فاصله مناسب طولی باشد حرکت کنند و این نکته بسیار مهم است چرا که خیلی از تصادفات ما در شهرها در این شرایط برفی بدلیل این است که سرعت‌ها مطمئنه نیست و فاصله طولی با خودروی جلویی کمتر است.

سرهنگ رازقی افزود: دید رانندگان در این موقع کم است و راننده نمی‌تواند مقابل خود را درست ببیند و اگر در این شرایط سرعت مطمئنه هم نداشته باشد قطعاً تصادف روی می‌دهد.

سرهنگ رازقی گفت: رانندگان در روزهای برفی و بارانی با چراغ روشن تردد نمایند تا دیده شوند و همچنین بخاری و رادیاتور خودرو را بررسی کرده و سیستم‌های ایمنی خودرو می‌بایست سالم باشد تا راننده در راه نماند و از گاز و ترمز ناگهانی پرهیز شود چرا که این اقدام باعث انحراف وسیله نقلیه و واژگونی آن می‌شود.

وی افزود: راکبین موتورسیکلت در شرایط برفی و لغزنده بودن معابر از این وسیله استفاده ننمایند چرا که در این شرایط اگر به یکباره ترمز نمایند باعث واژگونی موتورسیکلت می‌شوند و یا اینکه برخی از راکبین به یکباره گاز می‌دهند که بدلیل اصطکاک کم این وسیله نقلیه واژگون می‌گردد که توصیه می‌شود در این شرایط ازر موتورسیکلت استفاده نشود.

وی به رانندگانی که در این شرایط رانندگی می‌کنند توصیه داشت: حتماً به نکاتی که اشاره شد توجه داشته باشند و حتماً این موارد را راعایت کنند تا شاهد حوادث در سطح معابر نباشیم.