۰ نفر

بررسی ارزش خرید بی ام و X3 در مقابل X4

۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۳۵
کد خبر: 339399
بررسی ارزش خرید بی ام و X3 در مقابل X4

بیشترین تمایز بین دو خودروی بی ام و X3 و X4 در پیشرانه آن‌ها است. خودوری بی ام و X3 حدود سال‎های 2000 تا 2001 تولید شده است و خودروی X4 که برادر بزرگ‌تر این خودرو است، در سال 2014 در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شد.

شاسی‌بلندهای محبوب به قدری تعدادشان زیاد شده است که انتخاب بین آن‌ها سخت شده است. بی ام و X3 و بی ام و X4 دو خودروی محبوب این کمپانی هستند. این دو خودرو به دلیل نزدیکی قیمت و تفاوت در ابعاد و مشخصات، خریداران را دچاز شک می‌کند که قرار است به آن بپردازیم.

بی ام و X3 نزدیک 15 سال است که از تولید آن می‌گذرد. این خودرو با اینکه طراحی متفاوتی داشته است اما همچنان توانسته است افراد زیادی را به خود جلب کند تا این خودروی شاسی‌بلند آیرودینامیک بتواند نظرات مثبت زیادی را از همین الان هم داشته باشد!

در طراحی این خودرو مه شکن‌ها با یک نمای 6 وجهی توانسته است به جذابیت این خودرو بیفزاید. در قسمت چراغ های جلو، از پنجره‌های مشبک استفاده شده است؛ بین تمامی اجزای این خودرو تناسب خوبی وجود دارد و این در بی ام و X3 بسیار مشهود است.

این خودرو در بازارا وارداتی، به ایران وارد می‌شود و به دلیل شباهت بسیار زیاد با بی ام و X4 و به دلیل قیمت مناسب تر، فروش بی ام و X3  بسیار مناسب تر بوده است و معمولا مردم این خودرو را انتخاب می‌کنند. این خودرو در بازار خرید و فروش بی ام و X3 همچنان فعال است و خودروهای نو و حتی کارکرده را می‌توان در بین آن‌ها دید و خرید کرد.

بی

بی ام و X3 در مقایسه با بی ام و X4 در ردیف عقب از فضای بیشتری برای سر و پا برخوردار است و فضای بیشتری را در اختیار سرنشین می‌دهد و صندوق عقب آن نیز جای بیشتری دارد و شاید یکی از نکات مثبت این خودرو است که باعث افزایش فروش بی ام و X3 شده است.

قیمت بی ام و X3 بین 440 تا 470 میلیون متغیر است. البته باید قیمت ارز را نیز مورد نظر داشته باشید که بر روی خودرو و قیمت آن تاثیرگذار است.

بی ام و X4 به عنوان یک کراس اوور کوچک شناخته می‌شود. این خودرو که محبوبیت خوبی نیز دارد از سال 2014 به بازار خودرو عرضه شد و فروش بی ام و X4 مانند برادرش فروش فوق العاده‌ای بود. این خودرو از لحاظ طراحی بسیار شبیه X6 است و بر پایه X3 ساخته شده است. طراحی داخلی بی ام و x4 یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می شود. کابین این خودرو، اصول ارگونومی را بسیار مورد نظر قرار داده است و در جای‌گذاری امکانات، به شکلی عمل کرده است که دسترسی کاربر و سرنشینان بسیار آسان باشد.

البته به دلیل اینکه خودروهای بی ام و شباهات‌های زیادی را بین هم دیگر دارند و کمتر تغییرات در بین آن ها دیده می‌شود، باعث شده است بعضی کارشناسان به این موضوع انتقاد داشته باشند.

قسمت پشتی کابین، برای سرنشینان قدبلند خیلی رضایت بخش نیست و فضای صندوق عقب این خودرو نیز، نسبت به برادر کوچک ترش یعنی بی ام و X3 کوچک‌تر است. بی ام و X4 از نظر مصرف سوخت و شتاب وضعیتی مناسب‌تر دارد. خرید و فروش بی ام و X4 به صورت وارداتی است و فروش بی ام و X4 با قیمتی بین 478 تا 510 میلون تومان برآورد می‌شود. البته باید تغییراتی که نرخ ارز بر روی این دست خودروها می‌گذارد، در نظر داشته باشیم.

بی بی

مهم‌ترین تفاوت‎های بی ام و X3 و X4

تفاوت این دو خودرو بیشتر در پیشرانه آن‌هاست. هر دو خودرو به موتوری 2 لیتری مجهز شده اند، پیشرانه بی ام و X4 با قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متری وضعیتی مطلوب تر دارد. از آن سمت، بی ام و X3 با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتن متر، به نسبت به بردر بزرگ‌تر ضعیف‎تر است. مصرف سوخت X3 به دلیل وزن ‌کمتر، بهینه‌تر می‌باشد و در هر صد کیلومتر 7.2 لیتر بنزین سوخته می‌شود.

به جز این تفاوت‌ها، تفاوت جدی دیگری وجود ندارد و این دو خودرو بسیار شبیه به هم می‌باشند.

منبع : ویرلن