۰ نفر

طراحی وب‌سایت؛ یک کسب‌وکار خانگی مدرن

۸ مهر ۱۳۹۴، ۲۲:۱۷
کد خبر: 97644
طراحی وب‌سایت؛ یک کسب‌وکار خانگی مدرن

کسب‌و‌کارهای خانگی یکی از جذاب‌ترین انواع مشاغل است که می‌تواند در کنار کانون گرم خانواده برای فرد منبعی از درآمد را هم فراهم آورد. طراحی وب سایت موضوع کسب و کار خانگی این نوبت می باشد.

کسب‌و‌کارهای خانگی یکی از جذاب‌ترین انواع مشاغل است که می‌تواند در کنار کانون گرم خانواده برای فرد منبعی از درآمد را هم فراهم آورد. پیش از این در خصوص کلیت و مزایا و معایب مشاغل خانگی به علاوه شرایط و بازار کار آن به تفصیل سخن گفته‌ایم؛ اینکه مشاغل خانگی می‌توانند با سرمایه کم و با امکانات موجود در خانه به ایجاد توازن میان مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان بپردازند، همچنین موجب حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب می‌شوند اما امروز قصد داریم در این قسمت یکی از این مشاغل را معرفی کرده و شرایط و چگونگی موفقیت در آن را از نظر بگذرانیم.

همگام با حرکت دنیا

دنیای امروز به سمت هرچه آسان‌تر شدن کارها پیش می‌رود، بخش زیادی از فعالیت‌های روزانه در بستر اینترنت و فضای مجازی انجام می‌شود، شرکت‌ها تماما برای معرفی خود یک سایت دارند و هر روزه هم تمایل به حضور در فضای مجازی برای افراد و شرکت‌ها افزایش می‌یابد و این مسئله برگ برنده شما در این برهه زمانی است. طراحی سایت در خانه در این برهه از زمان می‌تواند یکی از بهترین مشاغل خانگی مخصوصا برای خانم‌ها باشد، اگر چه برقراری ارتباط و گرفتن مشتری کار سختی به نظر می‌سد اما با رعایت چند نکته شاید بتوان در این کسب‌و‌کار موفقیت‌های بسیاری کسب کرد.

نخستین سرمایه، مهارت

نخستین پیش‌نیاز برای راه‌اندازی این کار مهارت طراحی سایت به انواع زبان‌های برنامه‌نویسی است، در‌واقع مهم‌ترین دارایی شما دانش علمی شما به حساب می‌آید. برای این منظور لازم است یا در دانشگاه و رشته نرم‌افزار تحصیل کرده باشید یا اینکه به دوره‌های آموزشی طراحی سایت در موسسه‌ها مراجعه کرده و مدرک مرتبط برای این کار را اخذ کنید، همچنین داشتن دانش گرافیک و کار با نرم‌افزارهای گرافیکی خیلی به ظاهر کار شما کمک می‌کند.

سرمایه بعدی که به آن نیاز پیدا می‌کنید داشتن یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی و یک خط اینترنت است، تمام! در‌واقع این همه آن چیزی است که می‌توان کار را شروع کرد اما به همین سادگی هم نخواهد بود و بعد از این می‌بینیم خیلی از افراد این دو شرط لازم را دارند اما تقریبا هیچ درآمدی از این دریچه به دست نمی‌آورند.

کار اصولی؛ مشتری پایبند

امروزه نرم‌افزارهای بسیاری در فضای مجازی وجود دارند که کار طراحی سایت را به‌راحتی انجام می‌دهند، در‌واقع شاید برای طراحی یک سایت دم‌دستی با صرف دوساعت وقت در این سایت‌ها و داشتن مقداری سلیقه و دانستن زبان انگلیسی بتوانید یک سایت دم‌دستی طراحی کنید، اما مشتری به‌خوبی می‌داند که این سایت‌های آماده تنها بخشی از نیازهای او را پاسخ می‌دهد و در واقع یک وب‌سایت ایستا را در دست دارد که توانایی حداقل تغییرات را به وی می‌دهد.

همچنین بسیاری از مواردی را که مشتری بخواهد، قابلیت پیاده‌سازی روی این سایت‌های آماده را ندارد از‌این‌رو تفاوت بسیاری بین طراح سایتی که کار عملیاتی و با‌کیفیت و برنامه‌نویسی انجام دهد با فردی که تنها با استفاده از فرمت‌های آماده سایت طراحی می‌کند و تحویل می‌دهد وجود دارد. به گزارش دریک، برای داشتن مشتری‌های ثابت و جلب اعتماد مشتری سعی کنید همیشه برنامه سایت را خودتان بنویسید، کدهای پیاده شده شما حتی اگر مقداری هم مشکل داشته باشند یا طراحی ضعیف‌تری داشته باشند بسیار بهتر از کپی‌پیست کردن است.

راه‌های جذب مشتری

بعد از داشتن شرایط اولیه و امکانات لازم حالا زمان آن رسیده که مشتری به دست آورید، این قسمت مهم‌ترین بخش فعالیت است، برای این منظور باید تلاش بسیاری کنید، درواقع نیاز به ارتباطات قوی و داشتن علم بازاریابی بالا است. اول باید مشتری را پیدا کنید، سپس خود و فعالیت و مهارت‌های‌تان را معرفی کرده و در نهایت او را جذب کنید که کار خود را به شما بسپارد. برای کار خود یک سایت طراحی کنید و سوابق کاری، سایت‌های دیگری که طراحی کرده‌اید و تمام توانایی‌‌های‌تان را در آن سایت مطرح کنید، سپس یک کارت ویزیت طراحی کرده و چاپ کنید تا برای معرفی خود از آن استفاده کنید.

پس از این کار سخت‌تر می‌شود، ابتدا یک بانک اطلاعاتی از شرکت‌ها، دفاتر خدماتی و همه کسب‌و‌کارهایی را که نیاز به طراحی سایت دارند جمع‌آوری و با آنها ارتباط برقرار کنید، از طریق E-marketing یا تماس تلفنی یا حتی تبلیغات چاپی. به هر صورت باید خود را به این مشتری‌های بالقوه به نحوی معرفی کنید. پس از اینکه ارتباط با مشتری بالقوه برقرار کردید باید مهارت مشاوره داشته باشید و بتوانید علاوه بر کار طراحی در همه حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشید، باید مهارت‌های مدیریت خود را تقویت کرده و بتوانید با ایده‌های خوب به شرکت مذکور او را قانع کنید که کار طراحی سایت خود را به شما بسپارد.