۰ نفر

در کمیسیون عمران،

پاسخگویی وزیر راه به سوالات نمایندگان

۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 32415

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: از مجموع 7 سوالی که قرار بود از وزیر پرسیده شود، سه سوال به دلیل انصراف طراحان سوال از دستور کار خارج شد و وزیر به چهار سوال باقیمانده پاسخ داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حامد قادرمرزی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سوالات مطرح شده از وزیر راه و شهرسازی در جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: یک سوال در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی و همچنین یک سوال در مورد پروژه‌های خاص منطقه‌ای، یک سوال در مورد وضعیت مسکن مهر و سیاست دولت در این باره و سوال دیگر در مورد تامین مسکن جانبازان از وزیر پرسیده شد.
سخنگوی کمیسیون عمران در مورد پاسخ وزیر به این سوالات گفت: توضیحات وزیر در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی قانع‌کننده نبود، همچنین در مورد وضعیت مسکن مهر به نظر می‌رسد که آقای آخوندی هیچ اعتقادی به این پروژه ندارد، بنابراین درخواست ما از وزیر این بود که با توجه به اینکه تامین مسکن یکی از حقوقی است که در قانون اساسی برای ملت دیده شده و به عهده دولت گذاشته شده است، برنامه‌های خود را برای اجرای این حق به مجلس ارائه دهد. قادرمرزی ادامه داد: وزیر در مورد سوال منطقه‌ای در مورد برخی پروژه‌های معلق مانده از نماینده طراح سوال مهلت دو ماهه خواست تا گزارشی در این خصوص ارائه دهد، در مجموع پاسخ‌های وزیر به سوالات نمایندگان قانع‌کننده نبود. وی در مورد موارد دیگری که در جلسه عصر امروز مطرح شده است، گفت: گلایه‌ای از وزیر راه و همچنین وزیر اقتصاد مطرح شد، در مورد وزارت راه مساله این است که آقای آخوندی بارها گفته است که به مسکن مهر اعتقادی ندارد، بنابراین لازم است طرح‌های خود را برای تامین مسکن به مجلس ارائه دهد، اما در مورد وزارت اقتصاد مساله تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی و محدودیت‌هایی که آقای طیب‌نیا در این خصوص قائل شده است، محور نارضایتی‌های نمایندگان بود. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته است، کمیسیون به زودی وی را برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در این خصوص دعوت خواهد کرد، چراکه ما مشروط شدن تخصیص اعتبار به پروژه‌های عمرانی و یا تاخیر در این زمینه را به نفع پروژه‌ها و همچنین به نفع وضعیت عمومی کشور نمی‌دانیم. وی گفت: پروژه‌های عمرانی محور توسعه و کمک کننده به اشتغال و اقتصاد کشور هستند و نباید با تخصیص کم اعتبار به این پروژه‌ها منجر به رکود در اقتصاد کشور شویم.