۰ نفر

ساخت خودرویی که خش نمی‌افتد +عکس

۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲:۵۸
کد خبر: 131920

حققان شرکت سیتروئن با به‌کارگیری یک نوآوری ساده اما هوشمندانه، نگرانی صاحبان خودرو از خطر خش افتادن بدنه توسط راننده‌های بی‌احتیاط را برطرف کردند.

به گزارش دیلی‌میل، سیتروئن C4 کاکتوس با پلت‌فرم متوسط شهری مجهز به سپر یا کیسه‌های مملو از هوا در قسمت‌های مختلف بدنه به ویژه بر روی درها است تا در برابر برخورد اجسامی بزرگ و کوچک از بدنه محافظت کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر خوردو، طراحی کیسه‌های هوای محافظت از بدنه در مدل جدید سیتروئن با الهام از گیاه کاکتوس انجام شده است، به‌ طوریکه با نصب این کیسه‌ها در قسمت‌های مستعد برخورد بدنه، ضربات اجسام تیز و محکم جذب می‌شود .

سخنگوی شرکت سیتروئن عنوان کرد: سپرهای محافظت از بدنه یا Airbump بهترین کارایی را در دفع انرژی انواع اجسام از خود نشان می‌دهند. به ‌طوری ‌که در آزمایش‌های انجام شده در بخش تحقیقات کارخانه مشخص شد که آنها از بدنه خودرو در برابر انواع ضربات سبک و متوسط و خطر خش‌افتادن بدنه جلوگیری می‌کنند .

وی در ادامه افزود: دلیل اصلی نامگذاری این خودرو قابلیت دفاعی مشابه گیاه کاکتوس است، چرا که این گیاه صحرایی هرچیز آسیب ‌رسان به پوست را با استفاده از سیستم محافظتی اختصاصی از خود دور می‌کند .

قیمت خودروی سیتروئن کاکتوس با موتور توربوشارژ 1.2 لیتری سه سیلندر حدود 20 هزار دلار است