۰ نفر

xperia XA بررسی شد

تمرکز سونی بر بازار گوشی‌های میان‌رده

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴
کد خبر: 131897
تمرکز سونی بر بازار گوشی‌های میان‌رده

طی چند هفته گذشته گوشی‌های سری ایکس شرکت سونی سرو صداهای زیادی به‌پا کرده و در این مدت کمتر روزی پیدا می‌شود که خبری از محصولات این سری منتشر نشود.

ظاهراً طراحان سونی در این مجموعه تلاش کرده‌اند تا انتقادهایی که از ظاهر حاشیه‌دار گوشی‌های این کمپانی بوده است، برطرف کنند . xperia XA گوشی میان‌رده این سری است که مهم‌ترین ویژگی ظاهری آن صفحه نمایش بدون حاشیه در لبه‌های سمت راست و چپ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، این گوشی بدنه‌ای پلاستیکی و فریمی غالبا فلزی دارد و صفحه نمایش ۵ اینچی آن برای بسیاری ابعادی ایده‌آل به شمار می‌رود.اما همچنان حاشیه‌های بالا و پایین گوشی کمی زیاد به نظر می‌رسد، ولی تأثیر منفی بر زیبایی گوشی نداشته‌اند. قسمت جلوی این صفحه نمایش، پوششی از شیشه‌ 2.5D در برگرفته که انحنای بسیار ملایمی در لبه‌های صفحه نمایش ایجاد کرده است. این انحناها باعث می‌شود لمس صفحه نمایش به خصوص در حاشیه‌ها حس خوبی به کاربر منتقل کند. این گوشی ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و ابعاد آن ۱۴۳.۶ در ۶۶.۸ میلی‌متر است. وزن ۱۳۸ گرمی گوشی نیز مناسب است تا بتوان آن را به راحتی برای مدت طولانی در دست گرفت و استفاده کرد. یک دوربین 13مگاپیکسلی با کیفیت وظیفه تصویربرداری را برعهده دارد که فرآیند فوکوس روی سوژه از چند مرحله‌ای در روش‌های سنتی به یک مرحله کاهش یافته تا سرعت فوکوس به عدد فوق‌العاده ۰.۰۳ ثانیه برساند. xperia XA قادر به ضبط ویدئو در رزولوشن 4K نیست. این گوشی در رزولوشن 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کند. فیلمبرداری 4K برای بسیاری از کاربران چندان کاربردی نیست، اما در حال حاضر برخی از گوشی‌های میان رده نیز از آن پشتیبانی می‌کنند. با این حال ویدئوهای ثبت شده با استفاده از این دوربین کیفیت متوسطی دارند و اگر به دنبال گوشی با دوربینی مناسب فیلمبرداری هستید، به احتمال زیاد باید دنبال گزینه‌ای دیگر باشید. این محصول به‌عنوان یک گوشی میان‌رده از خانواده‌ خود، مجهز به پردازنده هلیو پی ۱۰ مدیاتک شده است که یک پردازنده‌ میان‌رده با استانداردهای حاضر به شمار می‌رود. البته این پردازنده از لحاظ عملکرد می‌تواند شانه‌ به شانه پردازنده‌هایی مانند اسنپدراگون ۸۰۰ نیز بازده داشته باشد. این دستگاه به 2 گیگابایت حافظه‌ رم نیز دسترسی دارد تا به یک گوشی میان‌رده‌ با بازده بالا تبدیل شود.