۰ نفر

80 هزار سند غیرقابل انکار

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 127656

هرچه دست های پشت پرده و دلارهای باد آورده نفتی سعی دارند که مانع از روشن شدن حقایق یازده سپتامبر شوند اما انگار پایان ماه عسل ریاض – واشنگتن و یکسری دیگر از عوامل دست به دست هم داده که نقش پر رنگ سعودی ها در بزرگ‌ترین حادثه تروریستی قرن،روشود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از قانون ، اخبار پشت پرده حاکی از آن است لابی های سنگینی ازسوی سعودی ها درجریان است که مانع از خوانده شدن گزارش سنای آمریکا درباره دست داشتن اتباع وحتی مأموران عربستانی شوند. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که خیلی ها می‌گویند دولت آمریکا به خاطر منافع مالی با عربستان، مانع از تلاش سناتورها برای افشاگری علیه سعودی ها می‌شوند اما مشخصاً برخی از اضلاع حکومتی بی خیال نمی شوند و کار خود را خواهند کرد. اینجا از لحاظ حقوق بین الملل، پای یک «مجرم» در میان است؛ همان طور که می دانید، حادثه یازده سپتامبر تا حالا، مسئول و مقصر روشنی نداشته و به‌صورت کلی «القاعده» مجری این نقشه تروریستی بوده است اما اینکه این نقشه با پول و دستور چه کسی کشیده شده است، همان پروسه رمزنگاری از بزرگ‌ترین عملیات تروریستی یک دهه اخیر است.

جعبه سیاه این عملیات یعنی بن لادن، پیش از آن که در دادگاهی اعترافات خود را روی دایره بریزد، تصادفاً یا تعمداً سر از آن دنیا در آوردوحالا این اسناد، مدارک وشواهد است که می تواند «بزرگ‌ترین لاپوشانی» تاریخ را رسوا کند. فراموش نکنیم که داستان،فقط مربوط به محکومیت و نسبت دادن یک عملیات تروریستی به یک کشور یا دولت نیست، پای میلیاردها دلار پول در میان است؛دلارهایی که بعد از محرز شدن دخالت سعودی ها در فارنهایت 11/9 اموال و دارایی‌های ریاض در ایالات متحده به نفع قربانیان و دولت آمریکا، ضبط خواهد شد. کم هم نیست دلارهای سعودی که در خیابان به خیابان واشنگتن، نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا، خوابیده است.حالا هم که اف بی آی بعد ازناکامی موقتی سناتورها، خودش را به وسط ماجرا رسانده وگفته که هشتاد هزارسنددراختیار داردکه دست سعودی هارادر یازده سپتامبر، رو می کند. در حالی که قبلا یکی از اعضای کمیسیون تحقیقات حوادث 11 سپتامبر اعلام کرده بود ارتباط مستحکمی بین سعودی ها و حملات تروریستی 11 سپتامبر وجود دارد، دیلی بیست گزارش داده است اف بی آی بیش از 80 هزار سند در اختیار دارد که نشانگر حمایت یک خانواده سعودی از هواپیماربایان 11 سپتامبر است.پرونده های اف بی آی مربوط به تحقیقات از یک خانواده سعودی است که در ایالت فلوریدا زندگی می کردند و دو هفته قبل از حملات تروریستی 11 سپتامبر به طور ناگهانی ناپدید می شوند. یکی از اسناد اف بی آی نشان می دهد در تحقیقات به عمل آمده ارتباط زیادی بین یکی از اعضای این خانواده و اشخاصی که در حملات تروریستی 11 سپتامبر نقش داشته اند، وجود داشته است.باب گراهام ،سناتور سابق ایالت فلوریدا در این باره گفت: البته جزییات مربوط به این تحقیقات که در آوریل 2002 میلادی انجام شده، هرگز در اختیار کمیته تحقیق 11 سپتامبر قرار نگرفته است. پس از آنکه خبرنگاران شکایتی را برای دستیابی به این اسناد ارائه کردند و تنها پس از آنکه گراهام گفت در خصوص وجود این اسناد شهادت خواهد داد، وزارت دادگستری آمریکا حاضر شد 35 صفحه از این اسناد را منتشر کند. این اسناد نشانگر ارتباطات زیاد بین این خانواده سعودی و هواپیماربایان است. اکنون یک قاضی فدرال در حال بررسی این مسئله است که آیا 80 هزار سند اف بی آی باید منتشر شود یا نه. اف بی آی همچنین بر این مسئله تاکید می کند که در حالی که تحقیقات از این خانواده سعودی همچنان ادامه دارد ولی در نهایت ثابت شده است این خانواده هیچ ارتباطی با هواپیماربایان نداشته است. ولی خبرنگاران و وکلای حقوقی بر این باورند مسئله این طور که اف بی آی اعلام کرده، نبوده است. آنها گفته اند یک منبع آگاه مقابله با تروریسم اعلام کرده است تحقیقات نشان می دهد مکالمات تلفنی ای که از خانه این خانواده سعودی انجام شده نشانگر ارتباط با هواپیماربایان است.گراهام گفت: ارتباطات و مکالمات تلفنی بین این خانواده و 3 نفر از هواپیماربایان توسط پلیس فدرال آمریکا ثبت شده است. این در شرایطی است که دولت باراک اوباما نیز زیر فشار زیادی است تا گزارش 28 صفحه ای مربوط به حوادث 11 سپتامبر را منتشر کند. این گزارش نیز به نقش عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر اشاره کرده است.