۰ نفر

شاخص بورس لندن و قیمت نفت خام برنت

۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۴:۱۷
کد خبر: 116104

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، روز جمعه در آخرین روز معاملاتی هفته، همزمان با افزایش قابل توجه قیمت نفت خام برنت دریای شمال، توانست بخشی از سقوط چند روز گذشته اش را جبران کند.

ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز جمعه با افزایشی 3.1 درصدی مواجه شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 170 واحد افزایش، به 5 هزار 707 واحد رسید و این درحالی که است که روز پنجشنبه گذشته این شاخص به پایین ترین حد ظرف سه سال گذشته رسیده بود.

افزایش ارزش سهام شرکت های نفتی ازجمله بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل و بانک های انگلیسی چون بارکلیز و استاندارچارترد ازجمله علل افزایش شاخص سهم بورس لندن بودند. ارزش سهام شرکت های نفتی بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل روز جمعه در بورس لندن به ترتیب 7 درصد و 6 درصد رشد داشتند.

علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی ازجمله بورس های آلمان و فرانسه نیز روز جمعه افزایش یافتند. هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات در عصر روز جمعه در بازار لندن با 3درصد افزایش به 32.74 دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز جمعه با 12درصد افزایش، به 29.46دلار رسید.

به گفته تحلیل گران اقتصادی، احتمال کاهش تولید اعضای اوپک از جمله علل افزایش در حدود 12 درصدی بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است. براساس گزارش وال استریت ژورنال در روز جمعه، وزیر نفت امارات گفته است که اعضای اوپک آماده کاهش تولید نفت خام خود هستند.