۰ نفر

لیفان X60 از بهمن در خیابان‌های ایران

۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۹:۳۵
کد خبر: 9394

عرضه X60 به بازار از اوایل بهمن امسال آغاز خواهد شد، ضمن اینکه قیمت به صورت رقابتی تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.

سرکنسول چین در مراسم رونمایی لیفان X60 ،با اشاره به اینکه شرکت خودروسازی لیفان در سال 1992 میلادی تاسیس شده، اظهار داشت: شرکت لیفان که یکی از 15 شرکت خصوصی خودروسازی چین است که با ارائه‌ محصولاتی با کیفیت عالی و خدمات بسیار مناسب فروش مورد اعتماد مشتریان ایرانی قرار گرفته است. وی ادامه داد: آغاز فروش لیفان X60 در بازار ایران، چشم انداز خوبی برای توسعه روابط این شرکت و کرمان خودرو در آینده متصور می سازد. همچنین در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت لیفان نیز با بیان اینکه فروش شرکت لیفان در سال 2011 به رقم 18 میلیارد و 200 میلیون یوآن رسیده است، اظهار کرد: در حال حاضر این شرکت مقام دوم صادرات خودرو در چین را در اختیار دارد. وی ادامه داد: سال گذشته محصولات این شرکت به 60 کشور دنیا صادر شده ومیزان تولیدات آن تا پایان سال 2012 به بیش از 50 هزار دستگاه خواهد رسید ورود محصولات جدید لیفان به بازار ایران مدیرعامل شرکت لیفان تصریح کرد: با آغاز به کار سومین کارخانه تولید خودروهای سواری این شرکت در سال 2015 ظرفیت کلی تولید لیفان به 450 هزار دستگاه در سال خواهد رسید. وی ادامه داد: بازار ایران یکی از با اهمیت‌ترین بازار‌ها برای لیفان است و در سال های آینده با ورود محصولات جدیدی همچون لیفان 530 ، 720 و 820 به این بازار ، زمینه توسعه همکاری ها افزایش می یابد. وی با بیان اینکه بازار ایران بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه با فروش سالانه یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو است گفت: ما موفقیت لیفان در خارج از چین را به دقت نظر مشتریان ایرانی خود نسبت می‌دهیم.

قیمت 14 هزار دلاری X60 در چین در ادامه این مراسم مارک تیم‌بر - قائم مقام مدیرعامل لیفان، قیمت خودروی X60 در چین را حدود 14 هزار دلار اعلام و اظهار کرد: اولین بازار لیفان در ایران در حوزه عرضه محصولات موتورسیکلت بوده است. وی افزود:بازار ایران برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پل ارتباطی مناسبی برای توسعه صادرات محصولات لیفان به کشور های همسایه ایران و کشورهای اروپایی محسوب می شود. وی ادامه داد: کیفیت برای ما بسیار مهم است به‌گونه‌ای که نیروهای خود را به کرمان موتور فرستاده‌ایم تا بر کیفیت تولید نظارت کنند زیرا بازار ایران برای ما مانند پلی به بازار‌های اروپایی در آینده است.

میزان داخلی‌سازی؛ بین 19 تا 20 درصد در ادامه مراسم محمدرضا میرعلینقلی ، مدیرعامل کرمان موتور و عضو هیات مدیره کرمان خودرو، اظهار داشت: خودرو X60 تا دی ‌ماه به تولید انبوه رسیده و از اوایل بهمن عرضه آن آغاز خواهد شد. وی ادامه داد: در حال حاضر میزان داخلی‌سازی این خودرو بین 19 تا 20 درصد است و البته برنامه هایی برای خودکفایی در تولید موتور و گیربکس این خودرو در سال آینده داریم. مدیرعامل کرمان موتور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در 2 ماه آخر امسال حدود 3 هزار تا 3500 دستگاه از این خودرو تولید می شود. وی در خصوص قیمت لیفان X60 در بازار ایران تصریح کرد: سعی می‌شود قیمتی که برای این خودرو تعیین می‌شود قیمتی رقابتی باشد و قیمت نهایی آن تا پایان این هفته اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است:خودرو چینیˈ لیفان X60 ˈبا حجم موتور 1794 سی سی و 131 اسب بخار قدرت و پنچ دنده از خانواده خودروهای شاسی بلند می باشد. همچنین این خودرو با سیستم ترمز ABS با سامانه کنترل EBD ، فرمان هیدرولیک و تلسکوپی قابل تنظیم، سیستم ایربگ، موتور پرقدرت، جعبه دنده روان با سنسورهای کنترلی و موتور این خودرو طراحی شرکت ریکاردو انگستان است.