۰ نفر

قیمت انواع میوه در بازار تهران

۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۹
کد خبر: 33471

قیمت میوه در بازار همچنان روبه بالا است، گوجه‌فرنگی هم کیلویی 3800 تومان است و قصد پایین آمدن ندارد، در این میان سهم میوه در سبد غذایی خانوارها هر روز کمتر می‌شود.

برخی میوه‌ها که فصل برداشت آنها آغاز شده و انتظار قیمت متعادل می‌رود، نیز گران است. بالا بودن قیمت میوه باعث شده است، سهم این محصول ارزشمند غذایی در سبد غذایی خانوارها هر روز کمتر شود. میوه عامل نشاط و جوانی، طول عمر و ضد سرطان است، به اضافه هزاران فایده دیگر دارد. در این میان قیمت برخی صیفی‌جات مانند گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی نیز به رغم قول مسئولان برای کاهش همچنان در اوج است. *قیمت انواع میوه در بازار تهران

قیمت پرتقال از کیلویی 4 هزار تا 6 هزار، نارنگی 4 هزار و 500، انار 6 هزار، کیوی 5 هزار، خرمالو 4 هزار، لیمو‌شیرینی 3500، به 5 هزار، نارنج 1500، گریپ فروت 2500 و انگور شاهرود 5 هزار تومان عرضه می‌شود. *گوجه فرنگی 3800 تومان همچنین قیمت یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی در بازار تهران 3500 تومان و گوجه‌فرنگی گل‌خانه‌ای 3800 تومان به فروش می‌رسد. سیب‌زمینی نیز همچنان به قیمت کیلویی 3 هزار تومان عرضه می‌شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، دو هفته اخیر یک مسئول از کاهش قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای آینده خبر داد که تاکنون اتفاق نیفتاده است. افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در این فصل از سال‌های گذشته به دلیل پایان یافتن برداشت محصولات مناطق سردسیری و ورود نیافتن محصول گرمسیری به بازار اتفاق می‌افتد. راهکار این است تولید محصولات گلخانه‌ای در این فصل تقویت شود که در سال‌های گذشته مدیریت درستی در این زمینه انجام نشده است. گزارش های میدانی حاکی است میوه‌های خارجی نظیر موز، نارگیل، آناناس و پرتقال که گفته می‌شود، با بذر مصری است در بازار وجود دارد.