۰ نفر

ارزش معاملات فرابورس ایران به 192 میلیارد ریال رسید

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۲۳:۱۷
کد خبر: 1550

ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی 13 میلیون اوراق بهادار، به 192 میلیارد ریال رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، شرکت ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس با جابجایی، چهار میلیون و هفت هزار سهم با نرخ یک هزار و 895 ریال داشت. کمترین حجم معاملات و بیشترین کاهش قیمت را عمران و توسعه شاهد در بازار اول با خرید و فروش پنج سهم و کاهش قیمت 3.8 درصد با نرخ سه هزار و 444 ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را همچون روزهای گذشته صنایع فولاد آلیاژی یزد در بازار اول فرابورس ایران با افزایش قیمت 4.8 درصد و قیمت پایانی 2 هزار و 512 ریال از آن خود کرد.

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق گواهی سپرده سعدی با جابجایی 94 هزار و 470 برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب 11 هزار و 410 برگه اجاره امید، 11 هزار و 150 برگه اجاره سامان، سه هزار و 590 برگه مشارکت نارنجستان، سه هزار و 320 برگه اجاره ماهان2، 2 هزار و 60 برگه اجاره ماهان، 700 برگه مشارکت بوتان، 500 برگه اجاره جوپار،230 برگه مشارکت مسکن مهر و 30 برگه مشارکت نفت فصلی به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

توقف و بازگشایی 2 نماد شرکت عمران و توسعه شاهد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و شرکت افرانت جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام امروز متوقف شد. نماد معاملاتی بیمه ما و سبحان دارو با محدودیت دامنه نوسان تا سقف 50 درصد امروز گشایش یافت. قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز همچنان تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 68 تا 69 هزار تومان مبادله شد.

بیمه آرمان در فرابورس درج شد با درج دو شرکت نیک صنعت پارسیان و بیمه آرمان در بازار پایه، تعداد نماد معاملاتی در این بازار به 67 رسید. بر اساس موافقت کمیته عرضه، شرکت نیک صنعت پارسیان با سرمایه 30 میلیارد ریال و زمینه فعالیت فرآوررده های نفتی، کک و سوخت هسته ای، در بازار پایه فرابورس درج شد. همچنین بیمه آرمان که 600 میلیارد ریال سرمایه اولیه دارد و مرداد ماه سال گذشته،210 میلیارد ریال از این سرمایه بوسیله پذیره نویسی در فرابورس تامین شده بود سر انجام به بازار پایه پیوست.