۰ نفر

وزیر خارجه انگلیس:

اتحادیه اروپا خواهان برداشتن گام های مشخص از سوی ایران است

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 1534

اگر ایران گام‌های مشخصی در مورد حل و فصل برنامه هسته‌ ای خود برندارد اتحادیه اروپا تحریم‌های سخت‌ تری را علیه تهران وضع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز وزیر امور خارجه انگلیس گفت اگر ایران گام‌های مشخصی در مورد حل و فصل برنامه هسته‌ ای خود برندارد اتحادیه اروپا تحریم‌های سخت‌ تری را علیه تهران وضع خواهد کرد.

به عقیده کارشناسان تحریم های اروپا علیه ایران علاوه بر این که ممکن است ایران را تحت تاثیر قرار دهد برای اقتصاد رو به فروپاشی اروپا نیز زیان بار است.

قرار است دور جدید مذاکرات ایران با گروه 5+1 روز 23 می در شهر بغداد برگزار شود . دو طرف نتایج مذاکرات استانبول را مثبت و سازنده ارزیابی کرده اند .

بر اساس این گزارش ویلیام هیگ پیش از آغاز نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت ، «اتحادیه اروپا خواهان آن است که تهران گام‌ های مشخصی برای رفع نگرانی‌های بین المللی در خصوص برنامه هسته ای بر دارد».

وی افزود منتظر می‌شویم تا گام‌ های ملموس و پیشنهادهایی را از طرف ایران ببینیم و در غیر این ‌صورت تحریم‌هایی را که اعمال کرده‌ایم نه تنها لغو نخواهند شد بلکه به مرور بر شدت آنها نیز افزوده خواهد شد .

آمریکا و اروپا قصد دارند از ابتدای جولای 2012 میلادی تحریمهای جدیدی را بر ضد صنعت نفت ایران اعمال کنند . اتحادیه اروپا قصد دارد واردات نفت از ایران را به طور کامل متوقف کند . ایران تا کنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای خود تاکید کرده است . اخیرا دولت انگلیس تلاش کرده است موافقت سایر اعضای اتحادیه اروپا را برای به تعویق انداختن تحریم بیمه ای نفت ایران جلب کند.