۰ نفر

با این افکار مثبت به شادترین خانواده دنیا تبدیل شوید

۱۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۱۴
کد خبر: 704405
با این افکار مثبت به شادترین خانواده دنیا تبدیل شوید

زندگی می تواند در برخی مواقع فوق العاده چالش برانگیز باشد. گاهی اوقات، بدون هیچ دلیل موجهی شکست های پی در پی را تجربه می کنید. ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که همه شادی را از وجود شما می‌گیرد. شکست ها و ناکامی ها همه جا شما را همراهی می کنند. خلاصه این که روزهایی هستند که شاد بودن به سادگی ممکن نیست.

روش های ساده ولی عالی برای داشتن خانواده شاد

به گزارش اقتصاد آنلاین، چرا برخی افراد که ظاهراً موفق می شوند در این مواقع آرامش خود را حفظ کنند؟ چرا بعضی ها هرگز امیدشان را از دست نمی دهند، حتی وقتی با بزرگترین چالش ها مواجه می شوند؟ چرا برخی می توانند به خود انگیزه بدهند تا با خوشحالی به راه خود ادامه دهند، حتی زمانی که کار سخت می شود؟ و چرا بعضی ها وقتی لحظات غم و اندوه یا افسردگی سطح انرژی آنها را به پایین می کشاند، با خوشحالی حال خودشان را می توانند بهتر کنند؟

پاسخ به این سوالات تا حد زیادی در خود شادی نهفته است. یا به عبارت دقیق تر، در توانایی این افراد برای برانگیختن افکار مثبت که احساسات خوشایند را برمی انگیزند. انجام این کار به آنها کمک می کند تا در مواقع سختی نگرش مثبت خود را حفظ کنند. در ادامه می توانید ۲۰ فکر شاد درخشان را ببینید که فوراً حال شما را بهتر می کند.

مواقعی وجود دارد که ممکن است به نظر برسد که شاد بودن دیگر تقریبا غیرممکن است. با این حال، تأثیر این دوران سخت نباید آنقدر شدید باشد. افکار مثبت وجود دارد که می توانید وجود خودتان را از آنها سرشار کنید تا به سرعت چشم انداز روشن تری از زندگی به شما بدهند.

«به ازای هر دقیقه ای که عصبانی می شوید، شصت ثانیه شادی را از دست می دهید.»

رالف والدو امرسون

فکر کردن به افکار مثبت به شما کمک می کند تا حس خوشحالی خوبی را تجربه کنید، مهم نیست در زندگی شما چه اتفاقی می افتد. این افکار شاد به تدریج به شما کمک می کند تا به طرز شگفت انگیزی نحوه درک خود از دنیای اطراف خود را تغییر دهید. آنها به شما احساس رضایت و آرامش بیشتری نسبت به آنچه دارید می دهند که به شما کمک می کند تا از جاه طلبی ها و تلاش های بیهوده بیشتر دست بردارید. به طور خلاصه، افکار مثبتی وجود دارد که می توانید در مورد آنها فکر کنید که در زمان غم و اندوه بزرگ می توانند در تغییر روحیه شما موثر باشند.

برای داشتن افکار مثبت نیازی به تفکر زیادی نیست. بلکه موضوع ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

در اینجا این افکار شاد شگفت انگیز است که به سرعت باعث می شود احساس شادی بیشتری داشته باشید.

۲۰ فکر شاد که فوراً شما را شادتر می کند

هر یک از ما به دنبال شاد بودن هستیم، اما بسیاری برای رسیدن به این حالت ذهنی مرموز تلاش می کنند. با این حال، چیزی که بسیاری نمی دانند این است که شادی یک انتخاب است. ما باید آگاهانه شادی را انتخاب کنیم. شادی چیزی نیست که در نهایت خودش به سراغ ما بیاید. همچنین چیزی نیست که بتوان آن را هدیه داد یا حتی خرید. در عوض، ما باید یاد بگیریم که چگونه از درون شاد باشیم.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در جستجوی خوشبختی مرتکب می شوند این است که شادی را از بیرون جستجو می کنند. آنها سعی می کنند ثروت و دارایی های مادی جمع کنند به این امید که این چیزها باعث خوشحالی آنها شود. در عین حال، بسیاری به دنبال برآورده کردن تمام خواسته های خود هستند، بدون اینکه بدانند لیست این اهداف تمامی ناپذیر است و همه این تلاش ها در نهایت ناکام خواهند ماند.

وقتی نوبت به شاد بودن می رسد، لازم است حتما با منبع واقعی شادی که در درون شما نهفته است، ارتباط برقرار کنید. پرورش و تقویت افکار شاد گام مهمی است که می توانید در این مسیر بردارید چون به شما کمک می کند تا متوجه شوید که شادی همیشه از خودتان شروع می شود.

شادی نتیجه مستقیم فرآیندهای تفکر شماست. حتی بیشتر از این، به شدت تحت تأثیر نحوه فکر کردن شما در مورد اتفاقاتی است که برای شما می افتد. اگر تصمیم بگیرید در هنگام مواجهه با مشکلات مثبت فکر کنید، به احتمال زیاد نگرش شادی خواهید داشت.

بیایید نگاهی به موارد خوشحال کننده ای بیندازیم که وقتی شرایط سخت می شود به آنها فکر کنیم.

افکار مثبت

۱. مشکلات می گذرد، زندگی ادامه خواهد داشت.

مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، زندگی همیشه ادامه خواهد داشت.

«در سه کلمه می توانم همه چیزهایی را که در مورد زندگی آموخته ام خلاصه کنم: زندگی ادامه دارد.»

رابرت فراست

با گفتن اینکه «این هم می گذرد و زندگی ادامه خواهد داشت»، تمرکز خود را از منفی بودن موقعیت دور میکنید. این یک طرز فکر عالی است برای مواقعی که می‌توانید برای مقابله با سایر افکار منفی یا افسرده‌کننده‌ ای که به وجود می‌آیند از آن استفاده کنید. تقویت این افکار شاد شما را قادر می‌سازد که همه چیز را به خوبی ببینید و به خود یادآوری کنید که شکست دائمی نیست.

خوش ‌بینی درون شما جرقه می ‌زند و می‌ تواند در تاریک ‌ترین شب‌ ها به چراغی از نور تبدیل شود.

۲. اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

هیچ کسی زندگی را فقط در راحتی ها و روزهای روشن زندگی تجربه نمی کند. همه ما باید لحظات سختی را نیز پشت سر بگذاریم – از جمله من و شما؛ و زمان هایی خواهد بود که اتفاق ها و مصیبت ها مثل باران بر شما خواهد بارید. روزهای تاریک طوفانی وجود خواهد داشت که به نظر می رسد شما کاملاً فراموش کرده اید که در سمت روشن زندگی هستید؛ اما هیچ کدام از اینها دائمی نیست.

در این شرایط چالش برانگیز، مهم است که به خود یادآوری کنید که روزهای بهتری نیز وجود خواهد داشت. در واقع حفظ نگرش مثبت و خوش بینانه در این مواقع بسیار مهم است. مثبت اندیشی به شما کمک می کند که به راه خود ادامه دهید و به جستجوی نور در انتهای این مسیر تاریک ادامه دهید. این شما را تشویق می کند تا هر کاری که لازم است انجام دهید تا آینده بهتری برای خود بسازید. با تقویت افکار شاد و مثبت در این روزها، میتوانید از این که انرژی های منفی باعث شکست شما بشوند، جلوگیری کنید.

در عین حال، کسانی که با سخت شدن شرایط به سرعت افسرده می‌شوند، به احتمال زیاد تسلیم می‌شوند و بدون جنگ تسلیم اتفاقات زندگی می‌شوند.

۳. سپاسگزارم برای…

هنگامی که با منفی گرایی مواجه می شوید، بسیار دشوار است که حواس خود را از آن پرت کنید. مطمئناً متوجه شده اید که وقتی اتفاق منفی برای شما می افتد، عامل غالب در تفکر شما می شود. بارها و بارها در مورد آنچه اتفاق افتاده است فکر می کنید و نمی توانید به چیز مثبت تری فکر کنید.

قدردانی می تواند باعث ایجاد تغییر خوشایند در این موقعیت ها شود. توجه شما را از جنبه‌ های منفی زندگیتان به جنبه ‌های مثبت ‌تر تغییر می‌دهد. انجام این کار به شما کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز قرار دهید. همچنین به شما این امکان را می دهد که به خود یادآوری کنید که زندگی شما آن قدرها هم بد نیست.

تحقیقات علمی در مورد قدردانی نشان داده است که قدردانی کاری فوق العاده قدرتمند است. سلامت روانی و جسمی شما را به طور موثر بهبود می بخشد، باعث می شود بهتر بخوابید و عزت نفس شما را افزایش می دهد و از جمله مزایای دیگر افزایش میزان شادی است.

۴. هر چیزی به دلیلی اتفاق می افتد، همه چیز به چیزی بهتر منجر می شود.

بسیاری از مردم این ایده که زندگی آنها از پیش تعیین شده است را رد می کنند؛ اما اینکه به خود بگویید همه چیز در زندگی شما به دلیل خاصی اتفاق می افتد، ربطی به بوجود داشتن یا نداشتن سرنوشت از پیش تعیین شده ندارد. درعوض، این یک طرز فکر خوشحال کننده است. این به شما کمک می کند تا به تدریج شروع به پذیرش هر اتفاقی ک رخ میدهد کنید. نه تنها این، بلکه خود را برای جستجوی معنا در مشکلاتی که با آن روبرو بودید آماده می کنید.

تقویت کردن این فکر شاد شما را تشویق می کند که زندگی را به خاطر اتفاقات مهم سرزنش نکنید. انجام این کار به شما قدرت می دهد تا نقش خود را به عنوان قربانی درمانده کنار بگذارید؛ و هنگامی که دیگر قربانی زندگی نباشید، شروع به یافتن معنی و درس های مهم در چیزهایی خواهید کرد که برای شما اتفاق افتاده است. هنگامی که این روند شروع شد، شما درس های سختی را که زندگی به شما آموخت را درک می کنید تا قوی تر شوید.

در عین حال، درک این موضوع که اتفاقات بد در نهایت به نفع شما هستند، به شما کمک می‌کند تا شجاعت لازم را برای درک اینکه چیزی مثبت از اتفاق های بد بیرون می‌ آیند، به دست آورید.

۵. وقتی اوضاع بدترین است، همیشه بهترین هستید.

زندگی در روزهای روشن و ساده می تواند بسیار لذت بخش و رضایت بخش باشد؛ اما در این مواقع به ندرت فراتر از محدودیت های خود رشد می کنید. در عوض، جنبه روشن زندگی فضا را برای عدم پیشرفت باز می کند.

«از رنج، قوی‌ ترین روح ‌ها پدید آمده ‌اند. بزرگ‌ ترین شخصیت ‌ها از با زخم‌ ها سوخته ‌اند.»

خلیل جبران

از شکست ها و مشکلات نمی توان اجتناب کرد؛ اما همیشه می توانید از این تجربیات به عنوان فرصت هایی برای تسریع رشد خود استفاده کنید. این مهم است که بدانید هر اتفاقی برای شما بیفتد در نهایت به شما کمک می کند تا فردی قوی تر و عاقل تر شوید. حتی بیشتر از این، درک این نکته مهم است که هر زمان با سخت ترین شرایط مواجه می شوید، رشد اساسی در راه است.

افراد زیادی هستند که در زمان ناامیدی شدید شروع به درخشش در بهترین حوزه ها کرده اند. در واقع، بدون سختی ‌های چالش ‌برانگیز، آن‌ ها به شخصیت امروزیشان تبدیل نمی ‌شدند. ممکن است قلبشان پر از زخم های عمیق باشد، اما شخصیت و قدرت اراده ‌شان تزلزل ناپذیر شده است.

۶. هر چیزی جنبه روشن و مثبتی دارد.

یکی از بزرگ ترین موانع شادی این است که وقتی یک اتفاق منفی رخ می دهد به خودتان ترحم کنید. شما می‌توانید هر چه می ‌خواهید ناله کنید و برای خود متاسف باشید، اما این باعث نمی‌شود که احساس بهتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید در این موقعیت ‌ها خوش ‌بین ‌تر و مثبت ‌تر بمانید، مهم است که بدانید همیشه یک جنبه روشن و مثبت برای هر چیزی وجود دارد. شما فقط باید به دنبال آن باشید؛ و مسلماً، اغلب اوقات ممکن است مدتی طول بکشد تا در تحولات منفی بتوانید نکته مثبتی بیابید؛ اما اگر شجاعت ادامه دادن به جستجو را داشته باشید، در نهایت جنبه مثبت آن را خواهید یافت.

هنگامی که بتوانید نکته مثبتی را پیدا کنید، هر چقدر هم که کوچک باشد، به شما کمک می کند تا به تدریج از شر تمام افکار منفی دیگر خلاص شوید. با شروع این فرآیند قدرتمند با این افکار مثبت ، روزی قادر خواهید بود بدون پشیمانی و با حس سپاس گزاری به اتفاقات گذشته نگاه کنید.

۷. دیگران تجربیات مشابهی را پشت سر گذاشتند.

هر بحرانی که برای شما می افتد برای بسیاری افراد دیگر نیز اتفاق افتد. با درک اینکه دیگران با مشکلات مشابهی روبرو شده اند که در نهایت توانستند بر آنها غلبه کنند، مصمم تر می شوید که به تلاش و استمرار ادامه دهید. این به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که بسیاری دیگر نیز در این زمان ‌ها تلاش زیادی کردند، اما پیروزمندانه از آن بیرون آمدند.

در عین حال، دانستن این که دیگران در موقعیت مشابهی قرار دارند، باعث می‌شود بیشتر پذیرای توصیه‌ های این افراد باشید. افراد زیادی هستند که با تعدادی زیادی از مسائل مختلف مواجه بودند و توانستند راه حل های موثری برای این مشکلات بیابند. شما فقط باید به جستجوی کتاب ها، فیلم ها یا مقالات این افراد بپردازید. هنگامی که آثار آنها را پیدا کردید، کلیدهای مهم بسیاری برای حل وضعیت شما ارائه می شود.

۸. شما همیشه می توانید نگاه خود را به مسائل تغییر دهید.

مهم نیست که در زندگی چه اتفاقی برای شما می افتد. در اکثر مواقع نمی توانید اتفاقات گذشته را تغییر دهید. با این حال آنچه مهم است این است که چگونه به چیزهایی که برای شما اتفاق می افتد نگاه می کنید. طرز فکر شما در مورد اتفاق های منفی و نحوه واکنش شما به آن تا حد زیادی زندگی شما را تعیین می کند.

«اگر نوع نگاه خود را به مسائل تغییر دهید، مسائلی که به آنها نگاه می کنید تغییر می کنند.»

وین دایر

مهم نیست چه اتفاقی برای شما می افتد، همیشه می توانید متفاوت و مثبت تر در مورد آن فکر کنید؛ اما همان طور که در مقدمه گفته شد، تغییر نگاه شما به مسائل یک انتخاب است. همیشه می توانید نگرش منفی نسبت به جنبه ای از زندگی خود داشته باشید که از آن راضی نیستید؛ اما می توانید از منظر دیگری نیز به این موارد نگاه کنید.

۹. دیگران خوب هستند، آنها هم مثل شما هستند.

دیگران ممکن است لزوماً مانند شما اعتقادات، سرگرمی ها یا علایق مشابه نداشته باشند؛ اما همه آنها به دنبال زندگی شاد هستند. همه آنها به اندازه شما خانواده، خواهر و برادر و دوستان خود را دوست دارند؛ و همه آن ‌ها برای ساختن آینده ‌ای روشن ‌تر برای فرزندانشان هر آن چه در توان دارند انجام می ‌دهند.

یادآوری این افکار مثبت به خودتان کمک می کند بر بی اعتمادی و احساس متفاوت بودن از دیگران غلبه کنید؛ اما حقیقت پنهان ماجرا این است که همیشه قضاوت منفی درباره این افراد راحت تر است. قضاوت بدترین ها در دیگران همیشه آسان تر است؛ اما اگر متوجه شوید که آنها همان چالش هایی را که شما با آن روبرو هستید را پشت سر می گذارند، نسبت به آنها دلسوزتر خواهید شد. همچنین به شما کمک می کند تا بخش های مشابهی از وجود خودتان را در دیگران بیشتر ببینید.

البته استثنائاتی نیز وجود دارد، اما اشتباه است که اجازه دهید یک اقلیت شما را از دیگران جدا کند. سعی کنید دیگران را با دید مثبت تری ببینید. برخی فقط به تشویق لازم برای شکوفا کردن نور درونی خود نیاز دارند.

۱۰. روزهای بد اتفاق می افتد، نیازی به سرزنش یا احساس گناه نیست.

گاهی اوقات، روزهایی در زندگی وجود دارد که به نظر می رسد مطلقاً هیچ چیز کارساز نیست. بیشتر اوقات، هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید. در عین حال، ممکن است همیشه تقصیر شما نباشد که این اتفاقات در حال رخ دادن هستند. برخی افراد با شما بد رفتار می کنند نه به این دلیل که شما کار اشتباهی انجام داده اید، بلکه صرفاً به این دلیل که آنها مشکلات خاص خود را دارند.

هر زمان که روز بدی را سپری می کنید، بپذیرید که زندگی فراز و نشیب هایی دارد. روز هایی خواهند بود که زندگی شما را به زمین می زند و شکست می خورید، همانطور که روز های شاد بزرگی وجود خواهد داشت. سعی کنید درک کنید که این امر طبیعی است و این روزها کاملاً عادی است. اگر موفق به انجام این کار شوید، خود را از سرزنش بی مورد خود برای مواردی که مسئولیت آن بر عهده شما نیست رها می کنید.

۱۱. وقتی یک در بسته می شود در دیگری باز می شود.

زندگی گاهی درهای خاصی را درست در برابر ما می ‌بندد که دیگر هرگز باز نمی ‌شوند. فرصت های از دست رفته وجود دارد، چیز هایی که دیگر نمی توانیم انجام دهیم یا به سادگی از ابتدا شروع کنیم. اگرچه دیدن بسته شدن درها در نظرمان مطمئناً خوشایند نیست، اما به این معنی نیست که همه امید ها از بین رفته است. برای هر چیزی که از زندگی شما گرفته می شود، چیز جدیدی به دست خواهید آورد. با هر دری که بسته می شود، در دیگری باز می شود.

با این حال، آنچه مهم است این است که جلوی در ایستاده نمانید و از بسته بودن آن ناراحت باشید. در عوض، سعی کنید به دنبال فرصت های جدیدی باشید که با بسته شدن درها به دست می آیند.

۱۲. منفی نگری به شما نشان می دهد که نیاز به تغییر دارید.

زندگی شما را با منفی نگری مواجه نمی کند تا شما را تنبیه کند. در عوض، اغلب نشان می دهد که شما باید جنبه های خاصی از زندگی خود را تغییر دهید. این واقعیت که نیاز به تغییر وجود دارد ممکن است همیشه به شیوه ای آسان و بی دردسر بیان نشود؛ اما بیشتر اوقات، این تنها راه برای رساندن موضوع است.

۱۳. زندگی یک سفر است، نه یک مقصد.

زندگی یک فرآیند است و زمان می برد تا تغییرات تاثیر بگذارد. با خودتان صبور باشید و زمان لازم را به خودتان بدهید تا قدم های بعدی را بردارید. اهداف و رویاهای خود را در ذهن داشته باشید، اما فراموش نکنید که شادی و خوشبختی را حتی در ساده ترین مسائل پیدا کنید.

۱۴. کاری که به طور مداوم انجام می دهید مهم است.

زندگی شما تقریباً منحصراً توسط تمام اعمالی که به طور مداوم انجام می دهید شکل می گیرد. این بدان معنی است که اگر هرجایی مرتکب اشتباه شوید خیلی اوضاع فجیع نیست. همچنین اگر برای یک چیز تلاش کنید یا در مورد دیگری شکست بخورید، بد نیست.

تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما به طور مکرر و پیوسته در جریان زندگی شرکت می کنید. اگر به طور مداوم اهداف خود را دنبال کنید، اگر به طور مداوم برای رسیدن به اوج تلاش کنید، نتایج آشکاری خواهید داشت. یادآوری این واقعیت، به خصوص زمانی که با تنبلی یا اهمال کاری دست و پنجه نرم می کنید، می تواند یک فکر شاد قدرتمند باشد.

۱۵. تنها چیزی که اهمیت دارد، لحظه حال است.

گذشته و آینده ای وجود ندارد. زندگی تمام آن چیزی است که در این لحظه وجود دارد. شما نمی توانید آنچه در گذشته اتفاق افتاده است را تغییر دهید. به طور مشابه، شما نمی توانید بر بسیاری از جنبه های آینده تأثیر بگذارید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از لحظه حال برای ساختن آینده ای شاد تر و روشن تر استفاده کنید. اجازه ندهید لحظه حال بدون استفاده بگذرد. اجازه ندهید ترس و اضطراب شما را از استفاده بهینه از زمان باز دارد.

۱۶. این شمایید که هدف خود را در زندگی ایجاد می کنید.

هیچ کس هرگز سراغ شما نمی آید و هدف زندگی شما را به شما معرفی نمی کند. همه چیز به سادگی این گونه کار نمی کند. به طور مشابه، یافتن هدف خود در زندگی ممکن است بسیار دشوار باشد. در عوض، درک کنید که هدف شما در زندگی چیزی است که باید ایجاد کنید. این چیزی است که باید مصرانه برای آن تلاش کنید تا بتواند به وجود بیاید. به دنبال آن نباشید، آن را ایجاد کنید.

۱۷. شما تنها کسی هستید که می توانید خود را با آن مقایسه کنید.

مشکل بزرگ در مورد مقایسه این است که از اساس ناعادلانه است. مقایسات منصفانه مستلزم این است که به تمام جنبه های زندگی یک فرد نگاه کنید و آن را با آن جنبه به خصوص خود مقایسه کنید. شما باید به پیشینه این شخص، دوران کودکی، شرایطی که در آن بزرگ شده، تحصیلات، خانواده، خواهر و برادر، دوستان و بسیاری از جنبه های دیگر نگاه کنید. با این حال، به ندرت فرصت این کار را دارید.

در عین حال، باز هم معیارهای مناسبی برای مقایسه دستاوردهای زندگی خود با سایر افراد ندارید. به سادگی فردیت و منحصر به فرد بودن بیش از حد تاثیرگذار است. ما همچنین تمایل داریم نقاط ضعف خود را با نقاط قوت دیگران مقایسه کنیم. در نتیجه، مقایسه باعث نارضایتی، دلسردی و سطوح زیادی از ناراحتی می شود.

به جای درگیر شدن در مقایسه های ناعادلانه، پیشرفت خود را با خود قبلی خود مقایسه کنید. ببینید چگونه به عنوان یک فرد رشد کرده اید و ارتقا یافته اید. انجام این کار به شما کمک می کند تا به جای اینکه اجازه دهید دستاورد های دیگران انگیزه شما را پایین بیاورد، دستاورد های مهم زندگی خود را برجسته کنید.

۱۸. افراد برنده از هر موقعیتی بهترین استفاده را می کنند.

این یکی دیگر از افکار خوشحال کننده ای است که من به طور معمول هنگام مواجهه با یک موقعیت دشوار برای به سراغش می روم. متوجه خواهید شد که شهامت لازم برای غلبه بر شرایطی را به شما می دهد که نمی توانید آنها را تغییر دهید یا تحت تأثیر قرار دهید. تقویت کردن این فکر شاد، تمرکز شما را از ترحم کردن خود به سمت استفاده درست از موقعیت تغییر می دهد.

۱۹. از هر اتفاقی باید درسی گرفت.

هر چیزی که برای شما اتفاق می‌افتد به هر طریقی به شما درسی می‌دهد. متأسفانه اکثر مردم این درس ها را نادیده می گیرند. آنها به جای اینکه وقت بگذارند و موقعیت را تجزیه و تحلیل کنند، بیشتر قصد دارند آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کنند. این روش بسیار ساده تر و دردناک تر است، اما در دراز مدت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

با این حال، اگر مشتاقانه به دنبال درس هایی باشید که می توانید از شکست ها یا سختی ها بیاموزید، می توانید از این موقعیت های دشوار در جهت رشد خود استفاده کنید. این بیشتر به شما کمک می کند تا خشم ناشی از اتفاقی که افتاده را رها کنید که با نگرش شادتری جایگزین می شود.

۲۰. همه چیز می توانست بسیار بدتر باشد.

مسلما مواجه شدن با مشکلات هرگز احساس خوبی ندارد؛ اما در بسیاری از موارد، ما تمایل داریم به این تجربیات منفی اهمیت زیادی قائل شویم. قرار دادن جزئیات در چشم انداز می تواند به شما کمک کند تا از شروع این مارپیچ رو به پایین (مسیر شکست و سقوط) جلوگیری کنید.

سعی کنید تمام آنچه را که برای شما اتفاق می افتد در چشم انداز خود قرار دهید. انجام این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که اوضاع تقریباً همیشه آنقدرها هم بد نیست.

امیدوارم از این مقاله درباره افکار شاد قدرتمندی که انرژی شما را بالا می برد لذت برده باشید.