۰ نفر

خانم ها چطور خوشحال می شوند؟ / آقایان! نیازهای روحی زنان را دست کم نگیرید

۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 700142
خانم ها چطور خوشحال می شوند؟ / آقایان! نیازهای روحی زنان را دست کم نگیرید

مهم‌ترین نیازهای روحی زنان ممکن است از نظر هر کدام از آن‌ها متفاوت باشد و یا اولویت‌های آن‌ها باهم فرق کند. مثلا نیاز عاطفی و محبت برای یک خانم در اولویت باشد و برای خانمی دیگر سلامت روابط جنسی مهم‌تر باشد. زیرا هر شخصی اخلاق، روحیات و علایق خاص خود را دارد.

زنان به این محبت های همسر نیاز دارند

 به گزارش اقتصاد آنلاین، به طور کلی بیشترین و مهم‌ترین نیاز زن‌ها توجه و دریافت احساس عشق و محبت است. در ادامه‌ی مطلب در این بخش به دیگر نیازهای روحی زنان به طور کلی اشاره خواهیم کرد.

نیازهای روحی زنان به توجه

آیا اغلب اوقات هنگام صحبت کردن با همسرتان چند کار را با هم انجام می‌دهید؟ یا این که حین انجام کارها به حرف‌های او هم گوش می‌دهید؟ زن‌ها به وقت و زمانی که با ما می‌گذرانند احترام می‌گذرانند و می‌خواهند زمانی را که کنارشان هستیم توجه کامل به آن‌ها داشته باشیم. پس وقتی با زنان وقت می‌گذرانید تا جایی که می‌توانید توجه نشان دهید.

 نیاز به مهربانی

مهربانی و لطافت در طبیعت مردها نیست. از بچگی یاد گرفتند که جدی و رقابت پذیر باشند. اما در رابطه‌ها مهربانی کردن و مهربان بودن، حلال تمام مشکلات است. به زن‌ها احترام بگذارید، مهربان باشید و با لطافت صحبت کنید. یکی از نیازهای روحی زنان است که از سوی دیگران، به خصوص فرزندان و همسرشان مورد احترام و مهربانی قرار بگیرند.

نیازهای روحی زنان

نیاز زنان به مورد تشکر و قدردانی قرار گرفتن

بسیاری از مردان فکر می‌کنند انجام کارهای خانه برای زنان راحت و آسوده است. شاید یکی از قابلیت‌های خارق‌العاده زن‌ها انجام دادن چندین کار با همدیگر و به ‌طور همزمان است. ولی این موضوع دلیل بر راحت بودن آن کارها نیست. همچنین دلیل بر این نیست که زنان نیاز به تشکر و قدردانی ندارد. خانمی را تصور کنید که در بیرون از خانه شاغل است و درعین‌ حال وظیفه تربیت کودک، سروسامان دادن به امور خانه، آشپزی، پیگیری مدرسه بچه‌ها را نیز بر عهده دارد.

این زن بیش از هرزمانی تحت ‌فشار است و بیش از هرزمانی تشنه تشکر و قدردانی است. این قدردانی از یک زن می‌تواند با یک جمله کوتاه و یا یک هدیه و هر روش دیگری توسط شوهر انجام شود و درعین‌حال بر زبان نیز جاری شود. با این قدردانی، به همسر خود ثابت می‌شود ارزش کارهای او در منزل دیده می‌شود و دیگران قدرشناس زحمات او هستند.

نیازهای روحی زنان به مشورت

زنان به‌عنوان شریک زندگی دوست دارند در موضوعات مختلف با آن‌ها مشورت کنید. ولی به خاطر داشته باشید برای برآوردن این نیازهای روحی زنان، ذهن آن‌ها را درگیر امور تخصصی و پیچیده نکنید. زنان قادر نیستند در امور تخصصی (که سررشته‌ای از آن ندارند) یک مشاور خوب برای شما باشند. ولی در امور داخلی منزل، دکوراسیون، دعوت کردن مهمان و حتی مسافرت کردن حتماً با همسر خود مشورت کنید.

نیاز به تعهد

تعریف زنان از تعهد می‌تواند با تعریف مردان متفاوت باشد. زنان به خیانت‌های عاطفی مردان به اندازه خیانت‌های جنسی اهمیت می‌دهند. در حقیقت مردان هنگام مواجه شدن با خیانت جنسی واکنش‌های بسیار بسیار شدیدتری را از خود نشان می‌دهند. اما برای زنان خیانت‌های عاطفی نیز به همان اندازه اهمیت دارد. آن‌ها در رابطه زناشویی خود با ظرافت بیشتری به همه چیز توجه می‌کنند و نیاز دارند رابطه آن‌ها از همه جهات وفادارانه و متعهدانه باشد. با رعایت این موضوعات می‌توانید یکی از نیازهای روحی زنان که از اهمیت بالایی نیزبرخوردار است را مورد توجه قرار دهید.

نیاز زنان به صداقت همسر

زن‌ها دوست دارند همسرشان همواره با آن‌ها صادق باشند. یک زن می‌خواهد بداند در زندگی همسر چه می‌گذرد و می‌خواهد که مرد زندگی‌اش به او اعتماد داشته باشد. برای یک زن معنای ازدواج یعنی زوج یک روح در دو بدن هستند. او می‌خواهد مرد زندگی‌اش طوری عمل کند که مجبور نباشد به خاطر کارهایی که کرده به او دروغ بگوید. اگر غیرازاین باشد نشان‌دهنده این است که خطایی صورت گرفته است که باید پنهان شود.

اما مردان باید یادشان باشد گاهی در مورد چیزهای سطحی و بی‌اهمیتی مثل ‌اینکه رنگ جدید مویش چقدر به او آمده و اینکه اضافه وزنش زیاد به چشم نمی‌آید یا اینکه موهای کوتاهش قشنگ‌ترش کرده‌اند لازم نیست صداقت داشته باشیم و عیب همسر خود را به رخ او بکشید.  همه ما گاهی زشت می‌شویم، ولی دلمان نمی‌خواهد کسی این مسئله را به رویمان بیاورد.

صراحت و رک بودن

مردها معمولا دوست ندارند مسائل را کش بدهند یا آن را پیچیده‌تر از آن چیزی که هست کنیم. اصلا نگران طرز فکر دیگران نیستند و نمی‌خواهند که چیزی مجهول بماند. معمولا در مسائل و موقعیت‌های پیچیده با ساده‌ترین پاسخ همه چیز را روشن می‌کنند وبه مشکلات پایان می‌دهند. برعکس این حالات در زنان وجود دارد و آن‌ها نیاز دارند تا مسائل را انتها بروند تا به طور کامل برایشان رفع شود. زنان نیاز دارند رک و راست شکایت کنند و راجع به مسئله‌ی پیش آمده بحث کنند.

شوخ طبعی

زندگی اکنون بیش از حد جدی و خشک است. یکی از نیازهای روحی زنان خندیدن است. شوخ طبعی بهترین راه برای از بین بردن تنش های زندگی است. اگر مرد شوخ طبعی هستید؛ سعی کنید در زندگی آن را زیاد به کار ببرید اگر هم نیستید سعی کنید چیزی سرگرم کننده برای سهیم شدن با همسرتان پیدا کنید. یک خنده یا لبخند محو، کوتاه‌ترین فاصله بین قلب‌هاست. این موضوع گاهی تاثیرش از عشق نیز بیشتر است.

نیاز به حفظ هویت مستقل و استقلال

بسیاری از زنان تنها در سایه نقش‌های جنسیتی خود تعریف می‌شوند. آن‌ها دائما به عنوان یک همسر، مادر و خواهر و … به دیگران معرفی می‌شوند. در حالیکه درست است که این نقش‌ها بخش‌های بسیار پررنگ و با اهمیتی از زندگی یک زن را تشکیل می‌دهند؛ اما زنان نیاز دارند که جدای از همه این‌ها هویت مستقل خود را حفظ  و با توجه به توانمندی‌های خود مورد ارزیابی قرار بگیرند. زنانی که می‌توانند در کنار نقش‌های جنسیتی خود هویت مستقل خویش را نیز حفظ کنند بیشتر در جهت خودشکوفایی و پیشرفت فردی در کنار رشد خانوادگی تلاش می‌کنند و به آن دست می‌یابند.

نیازهای روحی زنان به مورد تعریف و تمجید قرار گرفتن

سعی کنید به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف از همسر خود تقدیر و تشکر کنید. متأسفانه اکثر مردان به دلیل اینکه در انتقال عواطف ضعیف هستند و مایلند با عمل، عشق به همسر خود را ثابت کنند، از تشکر زبانی به همسر خود سر باز می‌زنند. انتظار دارند که همسرشان، زحماتی را که مردان می‌کشند به حساب قدردانی از خود قلمداد کنند. ولی مردان از این نکته غافل هستند که زنان دوست دارند کلمات عاشقانه را از زبان شوهر خود بشنوند. مردان باهوش به خوبی می‌دانند تأثیری که این کلمات در روح و روان همسرشان ایجاد می‌کند، خیلی بیشتر از تأثیر خرید کالاهای موردعلاقه زنان است. به شرطی که یک عشق واقعی باشد. زنان از تعریف و تمجید دروغین بیزارند و معمولاً خیلی سریع متوجه ظاهری بودن آن می‌شوند.

در تعریف و تمجید حتماً از ظاهر زنان تعریف کنید. به‌ ویژه زمانی که آرایش می‌کنند، یا رنگ موی خود را عوض می‌کنند. بازهم متأسفانه مردان به دلیل کلی‌نگر بودن، متوجه تغییرات جزئی در زنان نمی‌شوند و یکی از مواردی که زنان از آن گله‌مند هستند این است که مردان توجهی به ظاهر آنان ندارند. سعی کنید هنگام ورود به منزل با دقت به ظاهر همسر خود توجه کنید و هر تغییر خاصی مانند رنگ لباس، نوع آرایش، رنگ مو که از همسر خود مشاهده می‌کنید را متذکر شده و زیبایی آن را به او گوشزد کنید. با این کار هم حس تعریف و تمجید را در همسر خود ارضا می‌کنید و هم همسرتان شما را فردی عاشق و علاقه‌مند نسبت به خودش می‌داند.

نیازهای روحی زنان به گفت‌وگو

همان طور که در مطالب فوق نیز ذکر شد، برآورده شدن هر کدام از نیازهای اساسی زنان برای آن‌ها معانی خاصی دارد که باعث می‌شود آن نیاز برایشان مهم تلقی شود. زنان نیاز بیشتری به گفت و گو دارند. هنگامی که شما مشتاقانه با همسر خود صحبت می‌کنید برای او معانی متفاوتی مانند ارزشمندی، مهم بودن و قدردانی را به ارمغان می‌آورید.

علاوه بر این زنان هنگامی که عواطف و احساسات منفی را تجربه می‌کنند، نیاز دارند تا طی فرایندی افکار منفی خود را به رشته کلام درآورند و احساساتشان را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند. چرا که این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر احساسات و هیجانات منفی خود رها شوند.

نیاز زن به درک شدن توسط همسر

یکی از نیازهای روحی زنان این است که به ‌شدت دوست دارند از طرف شوهر خود درک شوند. اشتباه مردان این است که فکر می‌کنند درک متقابل همسر بدین معناست که همه نیازهای زنان را برآورده کنند. در صورتی ‌که این معنای انتظارات زن از همسر نیست. درک زنان بدین معناست که لازم نباشد او در همه مواقع، همه ‌چیز را به همسرش توضیح دهد و این در صورتی امکان‌پذیر است که یک مرد، به شناخت کاملی از همسر رسیده باشد.

مثلاً می‌داند وقتی همسرش به مهمانی می‌رود عادت ندارد بلافاصله لباس راحت خانگی بپوشد، بلکه قدری می‌نشیند و بعد بلند می‌شود و لباس راحت می‌پوشد. در این‌گونه مواقع زن مایل نیست با اصرار اعضای خانواده همسر مانند مادر شوهر و خواهر شوهر نسبت به تعویض لباس اقدام نماید. مرد در این مواقع باید با آرامش کامل بدون این‌ که با اعضای خانواده‌اش هم‌صدا شود و اصرار برای تعویض لباس همسر داشته باشد، به اعضای خانواده محترمانه تذکر دهد که ایشان کاملاً راحت است و پس از اندکی نشستن خودش نسبت به تعویض لباس اقدام خواهد نمود.

نتیجه گیری

لازم است بدانید نیازهای روحی زنان و موارد ذکر شده هیچوقت برای زنان تمام نمی‌شوند. ظرفی است که پس از پر شدن، کم کم خالی می‌شود و نیاز مداوم به توجه و رسیدگی دارند. اگر گاهی می‌بینم که زنان از این موارد دست کشیده‌اند باید بدانیم آن‌ها احساسات خود را حبس کرده‌اند و روح خود را سرکوب کرده‌اند. این مشکل پیامدهای بسیار بدی را بر زندگی‌ مشترک‌ خواهد داشت.