۰ نفر

چجوری می تونم شوهرمو خوشحال کنم؟ ؛ ریزترین نکات شوهرداری

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۲:۳۵
کد خبر: 680343
چجوری می تونم شوهرمو خوشحال کنم؟ ؛ ریزترین نکات شوهرداری

تازه و هیجان انگیز نگه داشتن یک ازدواج می تواند در میان فشارهای زندگی روزمره چالش برانگیز باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  مهم نیست که تازه ازدواج کردید یا به پنجاهمین سالگرد ازدواج تان نزدیک می شوید، همیشه این دغدغه رو دارید که چگونه شوهرمان را شاد کنیم تا روابط عاشقانه همیشه سالم و شکوفا بمانند! در اینجا به ریزترین نکات شوهرداری پرداخته ایم.

خوشبختانه، کارهای کوچکی وجود دارد که می توانید همسرتان را راضی نگه دارید و به او بگویید که او را از روز قبل بیشتر دوست دارید. به یاد داشته باشید، همسرتان را خیلی خوب می شناسید، بنابراین سعی کنید، کاری را انجام دهید که می دانید او دوست دارد.

۱- رمانتیک باشید

مردان کمی رمانتیک بودن را دوست دارند! در حالی که لازم نیست وقت زیادی را صرف روز ولنتاین کنید، با انجام کارهای کوچک می توانید به او نشان دهید که به او فکر می کنید. شام مورد علاقه خود را بپزید، لباس مجلسی بپوشید یا چند شمع روشن کنید تا مثل همیشه نباشد.

    ترتیب دادن یک عصرانه ی عاشقانه می تواند یک سورپرایز جالب باشد و این یک راه عالی برای نشان دادن قدردانی شما از شوهرتان است.

۲-رابطه ی جنسی داشته باشید

مهم نیست که چه مدت با هم بودید، رابطه جنسی بخش مهمی از روابط عاشقانه است. اگر زندگی جنسی تان کسل کننده شده، سعی کنید از روش های جدید استفاده کنید. این به این معنا نیست که شما باید یک اسباب بازی برای اتاق خواب بخرید، این می تواند به سادگی داشتن رابطه جنسی در صبح باشد، وقتی که معمولاً در شب رابطه جنسی داشتید، یا اینکه در یک اتاق متفاوت رابطه جنسی برقرار کنید. اگر معمولاً فوق العاده جدی هستید، در اتاق خواب کمی بازیگوش باشید.


    اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را امتحان کنید، از او در این مورد سوال کنید! شما دو نفر می توانید در مورد کارهای جالبی که می توانید به عنوان زن و شوهر انجام دهید، صحبت کنید.

۳- شنونده خوبی باشید

یکی از ریزترین نکات شوهرداری  این است که روزانه، مسائلی که باعث حواس پرتی می شود، توجه شما را جلب می کند. با این حال، وقتی شوهرتان حرفی برای گفتن دارد، باید نشان دهید که کاملاً به او توجه می کنید. تلویزیون را خاموش کنید، موبایل تان را کنار بگذارید، و وقتی دارد حرف میزند به او نگاه کنید.

حتما بخوانید: ۲۱ ایده فوق العاده برای داشتن زندگی متاهلی شاد

سؤالاتی را بپرسید تا نشان دهید که واقعاً به حرف های او گوش می دهید و در صورت امکان بیشتر گفتگو کنید.

     به این فکر کنید که موقع صحبت کردن می خواهید چگونه به حرف های شما گوش دهند، سپس همین کار را انجام دهید. شما می توانید برای داشتن یک رابطه ی شادتر و سالم تر، از راهنمایی ها استفاده کنید.

۴- مشکلات را به صورت مستقیم مطرح کنید

ارتباطات، عامل اصلی در هر رابطه است، اما در روابط عاشقانه بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر در رابطه تان مشکل دارید، با همسرتان بنشینید و صحبت کنید. اگر به نظر می رسد که او با مشکلی مواجه شده، از او بخواهید که به شما درباره ی مشکلش بگوید تا بتوانید کمکش کنید. صحبت کردن به صورت مستقیم بهتر از راهنمایی کردن است و ارتباطات صمیمانه باعث ایجاد رابطه ی سالم تر می شود.

    اگر شما زیاد با هم ارتباط دارید، بهتر است با مشاور صحبت کنید.

۵- برای حل مشکلات با هم مشارکت کنید

زوج ها گاهی اوقات با هم بحث می کنند و باید اختلافات خود را برطرف کنند. اما، اگر هر جر و بحث باعث شود که سر یکدیگر فریاد بزنید، مشکلات تان به راحتی حل خواهد شد.

سعی کنید با استفاده از ذهنیت “شما در مقابل مشکلات” نه”شما در مقابل شوهرتان” مشکلات را حل کنید. راه حل های خلاقانه ارائه دهید و به دنبال سازش هایی باشید که برای هر دو نفرتان موثر است.

    اینجا هم ارتباطات نقش موثری دارد. اگر با یکدیگر صحبت نکنید، هرگز نمی توانید مشکل را بفهمید!

۶- با شوهرتان سلام و خداحافظی کنید

سلام کردن می تواند خیلی مهم باشد. وقتی از محل کار به خانه می آید، با یک بوسه با اشتیاق به همسرتان سلام کنید. وقتی باید یکی از شما از خانه بیرون بروید، شوهرتان را در آغوش بگیرید و به او بگویید که مشتاقانه منتظر دیدنش هستید. این کار به او اطمینان می دهد که دوست دارید زمانی را با او بگذرانید، و به او اجازه می دهد که مشتاق دیدار دوباره ی شما باشد.

۷- یک قرار ملاقات شبانه ترتیب دهید

درگیر کار، بچه ها و مسئولیت ها شدن، آسان است. با این حال، قرار ملاقات های شبانه به تقویت رابطه تان به عنوان زن و شوهر کمک می کند و باعث می شود به عنوان شریک زندگی نه والدین یا مدیران خانواده با یکدیگر مشارکت کنید. سعی کنید حداقل یک بار در هفته قرار ملاقانه شبانه ترتیب دهید که در آن بتوانید برای صرف شام تنهایی بیرون بروید.

    شاید شما دو نفر بتوانید پیشنهادهایی برای قرار ملاقات ارائه دهید تا احساس مسئولیت نکنید.

۸- کارهایی را با یکدیگر انجام دهید

امتحان کردن چیزهای جدید به خصوص با همسرتان همیشه سرگرم کننده است. به چند فعالیتی که قبلاً انجام ندادید (به تنهایی یا به صورت جداگانه) فکر کنید، بعد، برنامه ای را برای انجام دادن کارها ترتیب دهید. شما می توانید کارهایی مثل تماشای فیلم، خواندن کتاب، ماهیگیری یا حتی پیکنیک را انجام دهید.

    شما می توانید این فعالیت های جدید را در قرارهای ملاقات تان انجام دهید.

رابطه زناشویی همسر عشق

۹- اغلب شوهرتان را تحسین کنید

مردان معمولاً زیاد تحسین نمی شوند، بنابراین تمایل دارند بیشتر آنها را به خاطر بسپارند. اگر امروز همسرتان خوش قیافه به نظر میرسد، برای کارهایی که به خاطر شما انجام داده، یا احساس خوشبختی می کنید، سریع از او تشکر کنید تا به او اطلاع دهید که بهش فکر می کنید.

این احتمال وجود دارد که چیزهایی را که یاد گرفتید در طولانی مدت انجام دهید و او را ساعت ها درگیر کلمات محبت آمیز خود کنید.

    حتی گفتن جمله ی، ” امروز خوش قیافه به نظر میرسی”، باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

۱۰- اگر روز کاری بدی داشت، انجام کارهایش در خانه را بر عهده بگیرید.

گاهی اوقات، یک روز کاری فوق العاده سخت است، و شوهرتان ممکن است فوق العاده بداخلاق باشد.

برای اینکه کمی احساس بهتر داشته باشد، اگر می توانید کارها و مسئولیت های او را بر عهده بگیرید. اگر معمولاً آشپزی می کند، شب شما آشپزی کنید. اگر او معمولاً کار شستشو را انجام می دهد، این کار را برای او انجام دهید تا دیگر در این مورد نگران نباشد. لازم نیست این کار را هر روز انجام دهید، اما می تواند یک روز سخت را برای او بهتر کند.

    سپس، هر وقت روز بدی را سپری کردید، می توانید از او بخواهید که مسئولیت های شما را بر عهده بگیرد. این یک پیروزی است!

۱۱- از شوهرتان به خاطر امتحان کردن روش های جدید حمایت کنید

شما ممکن است در مدت زمانی که با هم هستید، متوجه تغییر در شوهرتان شوید. اگر متوجه شدید که همسرتان در حال انجام یک سرگرمی، مسیر شغلی یا یک رشته حرفه ای قرار دارد، اجازه دهید بداند که از او حمایت می کنید.

    حمایت نکردن از شریک زندگی تان می تواند امتحان کردن روش های جدید را دشوارتر کند، بنابراین حمایت کردن از شوهرتان مهم است.

    اگر او روشهای جدیدی را امتحان کرده که به آن علاقه مند هستید، ببینید آیا می توانید در انجام آنها به او کمک کنید یا نه.

۱۲- برای خودتان وقت بگذارید

شریک خوب بودن به معنای این است که به نیازهای خود اهمیت دهید. مطمئن شوید که خوب غذا می خورید، بهداشت را رعایت می کنید، مرتباً ورزش می کنید و یک نگرش مثبت را حفظ می کنید. این تغییرات برای جنبه های مختلف زندگی شما مفید است و همسرتان را نیز خوشحال می کنند. بعلاوه، اگر هر دوی شما وقتی را به تنهایی با یکدیگر بگذرانید، برای هر دو نفرتان مفید است