۰ نفر

وقتی خانمم عصبانیه چجوری آرومش کنم؟ / زنان عصبانی با این ترفندها آرام می شوند!

۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۵
کد خبر: 680340
وقتی خانمم عصبانیه چجوری آرومش کنم؟ / زنان عصبانی با این ترفندها آرام می شوند!

مسلما این که فرد مورد علاقه تان از دست تان عصبانی باشد اصلا رضایت بخش نیست اما شما می توانید این شرایط را تغییر دهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اگر دوست دخترتون عصبانی و بی حوصله بود و می خواهید شرایط به وضعیت نرمال برگردد، شاید از خودتان بپرسید وقتی خانمم عصبانیه چجوری باید آرومش کنم؟ درکل زنان عصبانی با این 11 روش آرام می گیرند.

۱. اگر می خواهد مدتی تنها باشد به او این اجازه را بدهید

اگر می خواهد مدتی تنها باشد و به عبارتی از شما فاصله بگیرد، به این خواسته او احترام بگذارید. بدون شک او در حال حاضر بسیار عصبانی و بی حوصله است اما بعد از گذشت چند ساعت یا چند روز عصبانیت او فروکش خواهد کرد. حتی اگر او به شدت عصبانی است، بهتر است که خودتان این فاصله را ایجاد کنید. ممکن است او آمادگی این شرایط را نداشته باشد اما اگر مایل بود با کمایل میل به خواسته او احترام بگذارید.

    این فرصت برای شما هم خوب است زیرا پیش خود فکر کرده و بررسی می کنید که چگونه می توانید بحث را ادامه دهید.

    به خودتان سخت نگیرید. همه ما اشتباه می کنیم.

    از طرف مقابل، اگر شما فردی هستید که می خواهد کمی استراحت کند اما او می خواهد که مشکل همین الان برطرف شود، می توانید این جمله را بگویید: “خیلی متاسفم که تو رو ناراحت کردم و می خواهم این وضعیت را درست کنم اما اول باید فکرم را جمع کنم ولی نمی خواهم از تو یا هر چیز دیگری دوری کنم.”


در این زمینه بخوانید؛

۲۰ نشانه دلزدگی از زندگی مشترک + ۷ راهکار درمان دلزدگی زناشویی

۲. از دید او به همه چیز نگاه کنید

در این مواقع زنان عصبانی غرور خود را کنار گذاشته و یک قدم به عقب برگردید. اگر دوست دخترتان از دست تان عصبانی باشد و فکر می کنید که این وضعیت حق شما نیست، خیلی راحت است که عصبانی شده یا ناراحت شوید؛ متاسفانه بیشتر مردم بدون هیچ دلیل قانع کننده ای خیلی زود عصبانی می شوند و اگر شما هم مقابله به مثل کنید هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد. سعی کنید که از دیدگاه او به مسائل نگاه کرده و نسبت به رفتار خود صداقت داشته باشید. از این روش خیلی راحت تر متوجه مشکل پیش آمده خواهید شد.

    اگر فکر می کنید که واقعا در این میان شما هیچ خطایی نکرده اید، دو روش پیش رویتان دارید. روش اول، می توانید توضیح دهید که چرا فکر می کنید حق با شما است یا این که روش دوم، بیخیال شرایط شده و حتی اگر فکر می کنید گناهی نداشته اید باز هم از او عذر خواهی کنید.

    معمولا همان لحظه نمی توانیم خطایی که مرتکب شده ایم را شناسایی کنیم؛ پس بهتر است که در این شرایط کمی قدم زده تا ذهن تان باز شود و کمی استراحت کنید.

۳. از صمیم قلب از او عذرخواهی کنید

شاید از خودتان بپرسید که چطوری باید با دوست دخترم آشتی کنم؟ ثابت کنید که از اتفاق پیش آمده ناراحت هستید. تماس چشمی با او برقرار کرده، بگویید که می دانید اشتباه کرده اید و هرگز سعی نکنید او را سرزنش کنید. اگر دوست دارید توضیح دهید که دلیل تان برای انجام این کار چه بوده است، توضیح دهید، مشکلی نیست اما سعی نکنید که اشتباه خود را کوچک جلوه دهید. اگر سوالی داشت به او جواب دهید و اگر همچنان ناراحت بود، بپرسید که چه کاری می توانید برای برطرف شدن ناراحتی اش انجام دهید.

    اگر بین زمانی که این بحث پیش آمده و زمانی که دوباره او را می بینید فاصله می افتد، یک نامه یا پیام برایش بنویسید و از او عذر خواهی کنید.

    اگر فکر می کنید او در این زمان شما را سرزنش می کند، پس اصلا زمان مناسبی برای عذر خواهی نیست. اول مشکلات را برطرف کرده و بعدا که هر دویتان کمی آرام شده بودید، وضعیت را بررسی کنید.

۴. اجازه دهید احساسات خود را تخلیه کند

یکی از نشانه های سرد شدن دوست دختر بی علاقه بودن جهت ادامه گفتگو و توضیح دادن است. اگر می خواهد احساسات خودش را با شما در میان بگذارد و این وضعیت شما را ناراحت می کند، اجازه دهید تا احساسات خودش را کاملا خالی کند. اگر دوست داشت گریه کند، شما را سرزنش کند یا کمی با عصبانیت با شما صحبت کند، آغوش خود را به روی او باز کنید. مسلما این روش همیشه سالم ترین راهکار موجود نیست اما طرف مقابل زمانی این حرف ها را به زبان می آورد که می خواهد از این شرایط خلاص شود، پس تمام تلاش خود را بکنید تا قلب او را نشکنید.

    هر کاری که می خواهید انجام دهید اما از این که از دست تان عصبانی است، ناراحت نشده و مقابله به مثل نکنید چرا که باعث شروع دعوا می شود. اگر هدف تان گذر از این وضعیت است، پس اجازه دهید تا احساساتش را به زبان بیاورد.

۵. جبران کنید

دو راه دارید: یا مشکل را برطرف کرده یا کاری دیگری برای او انجام دهید. اگر او بر سر مسئله ای از دست تان عصبانی است که می توانید آن را درست کنید، پس دست به کار شوید اما اگر واقعا کاری از دست تان برنمی آید (حرفی زده اید که نمی توانید آن را پس بگیرید)، کار دیگری انجام داده تا ثابت کنید که به او اهمیت می دهید. حتی می توانید از خودش بپرسید که چه کاری می توانید برایش انجام دهید!

    مثلا می توانید این جمله ها را بگویید: “من چه کاری می توانم برایت انجام دهد؟ واقعا احساس بدی دارم و می خواهم بدانی که چقدر برایم ارزش داری، چطور می توانم این کار را انجام دهم؟”

۶. نشان دهید که تغییر کرده اید

دیگر اشتباه خود را تکرار نکنید و به این صورت ثابت کنید که تغییر کرده اید. اگر او بعدا ببیند که شما هیچ تغییری نکرده اید، بدون شک عصبانی خواهد شد. مثلا اگر دو شب است که با او تماس نگرفته اید و از همین مسئله ناراحت شده است، سعی کنید هر شب این کار را انجام دهید. شما گفته اید که ناراحت هستید اما در واقعیت هم باید ناراحتی خود را در رفتارتان نشان دهید.

    ممکن است این کار زمان ببرد. مسلما او برای مدت زمان زیادی در این وضعیت باقی نمی ماند اما اگر واقعا ثابت کنید که تغییر کرده اید، عصبانیت او هم به مرور زمان کم خواهد شد.

۷. باعث شوید لبخند بزند

بعد از تمام شدن صحبت های جدی و مهم، اکنون کاری کنید که لبخند بزند. شما او را خیلی خوب می شناسید، پس ببینید چه کاری باعث لبخند زدن او می شود.

    اگر چند بار برای این که لبخند بزند تلاش کردید اما فایده ای نداشت، اشکالی ندارد. اصراری نداشته باشید.

۸. او را در آغوش بکشید

تماس فیزیکی تاثیر بسزایی دارد. هر زمان که احساس کردید او آماده است، خیلی ساده از او بپرسید که “می توانم تو را بغل کنم؟” از نظر علمی ثابت شده است که بغل کردن در گذر از بحث و مشکلات تاثیر زیادی دارد.

    اگر خواستید او را بغل کنید اما علاقه ای نشان نداد، اشکالی ندارد. این که فردی را مجبور به انجام کاری کنید که علاقه به انجام آن ندارد، اصلا نتیجه دلخواهی در بر نخواهد داشت.

۹. اگر شرایط مهیا شد شوخی کنید

اگر دوست دخترتان بی حوصله شده شوخی های بامزه رو فراموش نکنید! پس از این که مشکل برطرف شد می توانید شوخ طبعی به خرج داده و یک حرف خنده دار بزنید که این حالت خشک از بین برود. البته اگر مشکلی جدی در میان باشد این کار فایده ای نخواهد داشت. اگر این مسئله هنوز تازه است، شوخ طبعی و مزاح بی فایده است اما اگر این وضعیت تمام شده است، این کار راهی مناسب برای فروکش کردن تنش محسوب می شود.

    در این جور مواقع باید به تیپ شخصیتی او بیشتر توجه کنید. اگر دوست دخترتان خیلی زودرنج است یا این که هنوز متوجه شوخ طبعی شما نشده است، مزاح و شوخ طبعی با ریسک زیادی همراه است!

زناشویی خجالتی

۱۰. درگیری را با یک دیگر بررسی کنید

اگر در درگیری پیش آمده مسئله ای وجود داشت که می توانید از آن درس بگیرید، مرور آن وضعیت اصلا اشکالی ندارد. می توانید چند روز یا چند هفته بعد از این اتفاق دوباره وضعیت را با هم بررسی کنید.

    مثلا می توانید صحبت را این گونه آغاز کنید: “نظرت چیه که درباره بحثی که هفته پیش داشتیم صحبت کنیم؟”

۱۱. بار دیگر اعتماد او را به خود جلب کنید

اگر واقعا همه چیز را خراب کرده باشید، مدتی زمان می برد تا همه چیز به حالت نرمال سابق برگردد. درست است که نمی توانید احساسات او را کنترل کنید اما حداقل می توانید به او نشان دهید که واقعا درباره تغییر دادن خود جدی هستید. اگر این وضعیت دوباره به مشاجره ختم شد، از او عذر خواهی کرده و اجازه دهید تا احساسات خود را تخلیه کند.

    مثلا اگر مشغول صحبت کردن با دختر دیگری بوده اید یا این که مشکلی از این قبیل پیش آمده بود، مدت زمان زیادی لازم است تا شرایط به وضعیت نرمال بازگردد. اگر او می خواست که حساب کاربری تان در رسانه های اجتماعی را ببیند یا تماس هایتان با آن دختر را بررسی کند، مقاومت نکنید.

    نباید کاری انجام دهید که باعث ناراحتی اش شود اما برای جلب اعتماد او نیازی به حرف زدن نیست بلکه باید عمل کنید.