۰ نفر

بدترین اشتباه تازه عروس ها در خرید جهیزیه

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۵۸
کد خبر: 680193
 بدترین اشتباه تازه عروس ها در خرید جهیزیه

زوج‌های جوان، مخصوصا عروس خانم‌ها خیلی روی دکوراسیون خانه‌ای که قرار است زندگی مشترکشان را در آن شروع کنند حساس‌اند.

اشتباه اکثر تازه عروس ها تو خرید و چیدمان جهیزیه

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای خرید جهیزیه، معمولا این سوال وجود دارد که چه کارهایی باید در هنگام خرید انجام شود؟ کسی این سوال را نمی‌پرسد که چه کارهایی نباید انجام شود! ما در این مقاله قرار است به کارهایی اشاره کنیم که برای تهیه جهیزیه لوکس عروس، نباید آن‌ها را انجام دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اشتباه اول: خرید بدون تحقیق

اولین اشتباه که هر عروس خانمی برای خرید جهیزیه ممکن است هنگام تهیه لوازم خانه‌اش آن را مرتکب شود، خرید بدون تحقیق و مطالعه است. اگر قرار است یک خانه‌ی زیبا داشته باشید که در آن احساس آرامش و راحتی کنید، باید به تک تک عناصرش دقت کنید. قبل از خرید موارد زیر را بررسی کنید تا بعدا پشیمان نشوید:

خرید جهیزیه

مطالعه درباره سبک منزل: درباره انواع دکوراسیون تحقیق کنید. سبک‌ها مختلفی برای چیدمان خانه وجود دارند که هر یک مورد علاقه گروهی از افراد است. این که شما بدون مطالعه، بدون توجه به علایق خود و تنها به خاطر مد یا نظر دیگران، یک سبک خاص را برای دکوراسیون خانه انتخاب کنید کاملا اشتباه است و ممکن است باعث دلزدگی شما در آینده شود.

مطالعه درباره انتخاب رنگ: عکس‌هایی از چیدمان خانه در اینترنت وجود دارد. عکس‌های زیبایی که در نگاه اول، احساس می‌شود مختص آدم‌های لاکچری است. اگر کمی در این عکس‌ها دقت کنید، می‌بینید نقطه قوت مشترک همه‌ی آن‌ها انتخاب رنگ و استفاده درست از ترکیب رنگ‌هاست. استفاده‌از رنگ‌های ناهماهنگ، یک اشتباه رایج در خرید جهیزیه لوکس عروس است.

اشتباه دوم: تک روی

در اکثر موارد خرید جهیزیه، زوج‌های جوان سلیقه‌ای هماهنگ و نزدیک به هم دارند. با این حال قبل از انتخاب سبک و رنگ وسایل منزل، با هم مشورت کنید. هر دو زوج باید در خانه احساس خوبی داشته باشند و این احساس خوب زمانی محقق می‌شود که در انتخاب وسایل شخصیت و سلیقه هر دو طرف دخیل باشد.

اگر سلایق شما با هم متفاوت است، کمی با هم راه بیایید. مشخص کنید که هر کس، قرار است بیشتر از کدام قسمت‌خانه استفاده بیشتری داشته باشد. با توجه به آن، برای هر قسمت سبک مورد علاقه هر کس را پیاده کنید. البته این را نیز مد نظر قرار دهید: قسمت‌های مختلفی که سبک‌های متفاوتی دارند، باید به صورت کامل از هم جدا باشند.

اشتباه سوم: چشم و هم چشمی

این که بخواهید از دیگران ایده یا الهام بگیرید، به تنهایی اشتباه نیست. اشتباه خرید جهیزیه از زمانی شروع می‌شود که بخواهید چشم و هم چشمی را در انتخاب‌هایتان دخیل کنید. اگر جهیزیه لوکس عروس همسایه را دیده‌اید، قرار نیست عینا تمام لوازم و وسایل او را یک به یک بخرید. قرار نیست فقط به خاطر این که جهیزیه شما در بین فامیل تک و خاص شود یا از فلانی بهتر باشد، زمین و زمان را به هم بریزید.

بودجه، نیاز، فضا و شخصیت شما کاملا با دیگر افراد متفاوت است. بخاطر نظر دیگران از علایقتان نگذرید. شما خانه‌ی خود را نمی‌چینید که به دیگران نمایش دهید! قرار است در آن زندگی کنید. پس اول و آخر خود شما مهم هستید. چشم و هم چشمی، نشانه ضعف شخصیتی است و کسی که به خود و استعدادهایش اطمینان داشته باشد، ارزش خود را در خرید وسیله‌ای بهتراز دیگران یا دیگر قضایای این چنینی نمی‌داند.

البته منظور ما این نیست که نباید بهترین خرید جهیزیه را داشته باشید! اتفاقا شما لایق بهترین‌ها هستید. اما بهترین برای شما ممکن است با بهترین برای کسی دیگر متفاوت باشد.

اشتباه چهارم: خرید بیش‌از اندازه

زیاده‌روی هیچ وقت خوب نیست. برای خرید جهیزیه لوکس عروس هم نیازی به زیاده‌روی نیست. حجم نیاز خود را مشخص کنید. این خرید، آخرین خرید شما نیست.

شما هنوز جوان هستید!

کار می‌کنید!

به بازار می‌روید!

دَرِ هیچ کارخانه‌ یا کارگاهی هم قرار نیست تخته شود!

پس حتما نباید چند سرویس ظرف بخرید و چند سرویس قابلمه یا چند سرویس قاشق و چنگال! حتما نباید چند سرویس خواب در جهیزیه خود داشته باشید. قرار نیست همین الان نیازهای سی سال آینده را هم تامین کنید.

ممکن است در سال‌های آتی فرصت استفاده از این لوازم اضافه را نداشته باشید و زمانی که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید، از مدافتاده یا بلااستفاده شده باشند.

کمیت در خرید جهیزیه مهم نیست. کیفیت را مدنظر قرار دهید. به جای اینکه پول خود را برای چند وسیله با کاربرد یکسان و متوسط خرج کنید، یک وسیله باکیفیت و باکاربرد بالا بخرید.

اشتباه پنجم: خرید اجناس بی‌کیفیت

اگر قرار است  خرید جهیزیه داشته باشید، به مدت زمان استفاده از آن توجه کنید. در طول زمانی که از چیزی استفاده می‌کنید، کوچکترین کاهش کیفیتی دور از انتظار است. هر وسیله مانند: لوازم برقی، لوازم دکوری و حتی پوشاک ممکن است در سطوح کیفی مختلفی ساخته شوند و شما باید به دنبال بهترین آن باشید. یک آینه کنسول را در نظر بگیرید؛ هدف از ساخت آن جلوه‌زیبا، امنیت کافی و دوام بالاست. حال اگر کوچکترین کوتاهی‌ای در ساخت، طراحی و مونتاژ آینه‌ها انجام شود نتیجه چه خواهد شد؟

سخن آخر

حرید جهیزیه لوکس عروس، با هر بودجه‌ای قابل انجام است. کافی است به خودتان زمان بدهید و با تحقیق کامل شروع به خرید کنید.

خرید جهیزیه کاری زمان‌بر است و تنها چیزی که می‌تواند برای شما زمان بخرد، افزایش آگاهی است.