۰ نفر

آیا می توان دوباره به همسر خیانت کار اعتماد کرد؟

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 678329
آیا می توان دوباره به همسر خیانت کار اعتماد کرد؟

آیا با خیانت شوهر میتوان بار دیگر رابطه را تجدید کرد؟ آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند؟ بعد از اینکه متوجه شدید که شخصی که دوستش دارید به شما خیانت می کند، احتمالاً احساسات شدیدی خواهید داشت، ذهن شما پر از میلیون ها سوال می شود و از همان ابتدا همه چیز را در مورد آنچه در رابطه تان گذشته زیر سوال خواهید برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ این دردناک است که بدانی کسی که به او اعتماد کردی و دوستش داری به تو وفادار نیست. ممکن است رابطه شما برای شش ماه یا شش سال ادامه داشته باشد، اما هنوز هم ممکن است بتوانید رابطه شادی داشته باشید.کشف خیانت به هر شکلی (پیام های تلفنی مخفی، تماس های تلفنی، ارتباطات آنلاین، حتی روابط فیزیکی، حتی روابط طولانی مدت خارج از ازدواج) می تواند یک تجربه ویرانگر برای طرف خیانت شده باشد. طبیعی است که خیانت و دروغگویی برای پنهان کردن آن منجر به بی اعتمادی و سوء ظن مداوم در یک رابطه شود. فردی که به او خیانت شده می پرسد: آیا به همسر خیانت کار میتوان دوباره اعتماد کرد ؟

با این حال، امکان «بازسازی» اعتماد توسط همسران وجود دارد. سرعت و درجه بهبودی از بی اعتمادی به خیانت به شدت تحت تأثیر اقدامات طرف همسر خیانت کار است. بسیاری از زوج های خیانتکار احساسات طرف مقابل را درک نمی کنند و نمی دانند چه کاری می توانند برای بازسازی اعتماد انجام دهند. اما برخی در بازسازی اعتماد و بهبود رابطه شکسته جدی هستند و از رفتار خود پشیمانند.

آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند؟ این یک سؤال شخصی است و کاملاً به موقعیت و شخص بستگی دارد. یک پاسخ برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال، اعتماد به کسی که فقط یک بار خیانت کرده و هر روز ناراحت است و سعی می کند دوباره اعتماد نشان دهد، راحت تر از کسی است که مکرراً خیانت می کند و تلاشی برای بهبود وضعیت نمی کند.


اینکه دوباره با خیانت شوهر کنار بیایید یا نه کاملاً به شما بستگی دارد. اگر احساس می کنید که می توانید مشکلات موجود در رابطه را با هم حل کنید و می خواهید این کار را انجام دهید، می توانید دوباره تلاش کنید.

کارشناسان می گویند: «کسی که به خاطر اینکه خیانت کرده رنج می برد و کسی که ضررهای زیادی متحمل شده است، ممکن است دیگر خیانت نکند.»

تنفر بعد از خیانت

چگونه می توانم پس از خیانت شوهرم اینقدر عصبانی نباشم؟ ما سعی می کنیم این مشکل را حل کنیم، اما نمی توانم کینه ام را کنار بگذارم. من می خواهم به او صدمه بزنم همانطور که او به من صدمه زد، اما نمی خواهم او را از دست بدهم. چه باید کرد؟

احساس خشم و نفرت یک واکنش فوق العاده طبیعی به خیانت شوهر است. شوهرتان اعتماد شما را شکست و رابطه شما آسیب دیده است. نمی دانید که آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند یا نه. همه این ها بسیار واقعی است و با واکنش های احساسی مشروع همراه است.

خشم و نفرت یک احساس قدرتمند است و می تواند احساسات دیگر را پنهان کند. خشم ممکن است راهی مطمئنتر برای مدیریت درد باشد، اما روند بهبودی شما را کند میکند. پذیرش و مقابله با درد پشت کینه ضروری است و مستلزم آسیب پذیری است که وقتی با این نوع نقض اعتماد سر و کار دارید، سخت است.

البته زمان به روند بهبودی کمک می کند. با این حال، در حال حاضر کلمات عذرخواهی و اعمال پشیمانانه به شما کمکی نمیکند که رها کنید و ادامه دهید. اغلب، وقتی صدمه دیده ایم، باید احساس کنیم که طرف مقابل واقعاً دردی را که ما تجربه می کنیم درک می کند و متوجه می شود که درد عاطفی و خیانت واقعاً چقدر جدی است.

ممکن است شوهرتان فکر کند که مسئولیت را پذیرفته است و شما چقدر آسیب دیدهاید، اما ممکن است زمان ببرد تا همدلی که باید از او احساس کنید واقعاً شنیده و به روشی معنادار احساس شود.

درمانگران غالباً از کسانی که مورد خیانت شریک زندگی خود قرار گرفته اند، دعوت می کنند تا آزادانه خشم خود را نسبت به خیانت شوهر ابراز کنند. با این حال، اگر قرار است ازدواج دوام بیاورد، اگر هر دو طرف بخواهند از این رابطه فراتر رفته و رابطه خود را بازسازی کنند، این کینه و خشم باید فروکش کند.

حالات مرد بعد از خیانت

مراقب باشید:

    اگر پیامهای بیشتری به تلفن همراهش میرسد و او آن را به عنوان «پیامک های بانکی، خسته ام از این پیامها» توضیح می دهد.

    اگر قبلاً او در روزهای آخر هفته کار نمی کرد و اکنون کارهای اضطراری وجود دارد که باید در روزهای جمعه تکمیل شود.

    اگر ناگهان بر خلاف گذشته شما را «عزیزم» صدا می زند.

    اگر تعداد افرادی که می شناسید افزایش یافته است.

    اگر در گذشته متوجه تغییرات در شما نمیشد، اکنون حتی کوچکترین جزئیات را از دست نمی دهد.

    در صورت افزایش ناگهانی صورتحسابهای کارت اعتباری.

    اگر شروع به مراقبت بیشتر از خودش کرده است.

    اگر عادت های خود را که سال هاست ترک نکرده است کنار می گذارد.

مشاوره

مشاوره در مورد خیانت شوهر

در حالیکه خیانت شوهر اغلب مانند یک رویداد پایان دهنده ازدواج به نظر می رسد، می تواند آغازی برای ایجاد یک رابطه بسیار عمیق تر و صمیمی تر باشد. اگر بعد از یک رابطه عاشقانه به مشاوره فکر می کنید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که هر دوی شما متعهد به حداقل تعداد انگشت شماری از ملاقات ها باشید؛ این شانس موفقیت شما را در مشاوره افزایش می دهد. زمان می برد تا مشاور دامنه وسیع تری از مشکلات رابطه را درک کند و شروع به کمک به رشد هر دوی شما در این زمینه ها کند. در حالیکه همه چیز بعد از چند بار مراجعه درست نمی شود، اگر بعد از ۳-۴ جلسه به مشاور خود اطمینان ندارید، باید ادامه دهید و مشاور دیگری پیدا کنید.

یک مطالعه با بررسی عواملی که به نجات ازدواجها پس از خیانت کمک میکند، نشان داد زوجهایی که خیانت داشتند؛ اما در کنار هم ماندند، ثبات زناشویی و رضایت رابطهای برابر با زوجهای بدون خیانت در یک پیگیری پنج ساله داشتند.

سکوت بعد از خیانت

بسیاری از زوج ها با اطلاع از خیانت شوهر بلافاصله تصمیم به طلاق می گیرند، برخی شوهر را ترک می کنند و برخی در مورد خیانت چیزی نمی گویند. برخی نمی دانند که آیا کسی که در گذشته خیانت کرده در آینده هم خیانت می کند یا نه.

با این حال بهتر است بدانید:

    سکوت بعد از خیانت هیچ یک از مشکلات زندگی زناشویی را حل نمی کند.

    شناسایی ریشه های خیانت با کمک روانشناس تنها راه رفع زندگی مشترک پس از خیانت است.

    برخی به دلیل وجود فرزندان ترجیح می دهند خیانت شوهر را نادیده بگیرند.

    متأسفانه سکوت در برابر خیانت عواقب خوشایندی ندارد و شما را وارد روابط پیچیده می کند.

    اگر فکر می کنید سکوت بعد از خیانت ازدواج شما را نجات می دهد، کاملاً در اشتباه هستید، اما سکوت بعد از خیانت برای مدت کوتاهی لازم است.

اصلی ترین دلایل خیانت مرد به زن عبارتند از:

۱. نیازهای برآورده نشده

اولین عنصر اصلی خیانت شوهر نیازهای برآورده نشده است. در ازدواج، همسران ممکن است برای برآوردن نیازهای یکدیگر ناکافی باشند. اما در چنین مواردی اشتباه بسیار رایج این است که این نیازها در واقع بین همسران ابراز نمی شود. به یاد داشته باشید، هیچکس نمی تواند ذهن را بخواند. بیان نیازهای خود مسئولیت فردی است.

۲. عدم رسیدگی مستقیم به مسائل

عامل دیگر این است که مشکلات ازدواج مستقیماً حل نمی شود. فرار از مشکلات یا اجتناب از تعارض به جای برقراری ارتباط مستقیم و حل مشکلات یک عنصر بسیار مهم در تعهد زناشویی است.