۰ نفر

آقایان با همسر غرغرو خود اینگونه رفتار کنید

۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲
کد خبر: 677496
آقایان با همسر غرغرو خود اینگونه رفتار کنید

غر زدن عادت بسیار غلطی است که از کودکان تا بزرگسالان ممکن است به آن دچار باشند. این رفتار غلط مانع شکل گیری ارتباط صحیح و سالم بین زوج می شود و در بسیاری از موارد موجب دعوا و بحث می شود.

مردها بخوانند ؛ بهترین رفتار با زن غرغرو

به گزارش اقتصاد آنلاین، زندگی با غرغروها کار ساده ای نیست. شاید این شما هستید که مجبورید با تحمل کردن و چند استراتژی بتوانید زندگی و روابط خود را با این افراد مدیریت کنید.

آن کلمه وحشتناک را تکرار نکنید:

کافی است در برخورد با او بگویید «بسه دیگه چقدر غر می زنی» تا همه چیز بدتر شود. کمترین چیز این است که او برای اثبات اینکه غر نمی زند، شاید ساعت ها استدلال کند که اشکال از شما/فرد دیگر است.

تایید کنید:

اکثر غرغروها تنها به دنبال تایید هستند. به دنبال آن هستند که کسی احساسشان را درک کند و آنها را درک کند. وقتی متوجه شوند دیگران حرف هایشان را فهمیده اند و حق را به آنها می دهند، دست از غر زدن برمی دارند. هر چند گوش دادن به حرف های یک غرغرو سخت است، اما اگر می خواهید مانع جر و بحث شوید و همزمان این غرغرها هم در کمترین زمان ممکن تمام شود، به حرف هایش گوش دهید و سرتان را به نشانه تایید تکان دهید.

راهکار ندهید:

زندگی مشترک

در اکثر مواقع یک غرغرو فقط به دنبال گوشی برای شنیدن است. او خودش راهکار را می شناسد و می داند چه کار می خواهد بکند. تنها چیزی که در این لحظه می خواهد این است که کسی به حرف هایش گوش دهد. اگر تلاش کنید با دادن راه حل مشکل را تمام کنید، احتمالا با تنها چیزی که روبه رو خواهید شد یک سخنرانی طولانی تر در مورد چرایی خوب نبودن این راهکار است.

آنها می خواهند کسی به حرف هایشان گوش بدهد. اصلا لازم نیست چیزی بگویید. سری تکان بدهید و نشان بدهید که مشکلات آنها را تأیید می‌کنید.

همدلی کنید:

غرغروها همدلی ساختگی و نیش و کنایه را خیلی زود متوجه می شوند و این بیشتر آتش خشم آنها را شعله ور می کند. همدلی را به بهترین شیوه‌ ابراز کنید و سعی کنید تا حد ممکن این کار را صادقانه و واقعی انجام بدهید.

موضوع بحث را عوض کنید:

برای متوقف کردن غر زدن او، بهتر است سعی کنید به نحوی موضوع بحث را به جای دیگری بکشید. منحرف کردن بحث بهتر از آن است که مستقیما به او بگویید بسه دیگر غر نزن. مثلا وقتی در حال غر زدن در مورد دستپخت یکی از اطرافیانش است، از او در مورد روش پخت همان غذا بپرسید. احتمالا حواسش پرت می شود و شروع به توضیح دادن روش صحیح پخت می شود.

خودتان را اصلاح کنید:

علت غرغروهای همسر/اطرافیانتان چیست؟ گاهی این شما هستید که بارها و بارها یک کار اشتباه را انجام می دهید و او را آزار می دهید. کمی به رفتارهایتان دقت کنید. سهم شما در تحریک این غرغرها چقدر است؟ اگر شلخته، کثیف، بدقول، … هستید، با اصلاح رفتارتان در کسری از ثانیه می توانید از شر غر زدن او خلاص شوید. در بسیاری از مواقع، این ساده ترین و بهترین راهکار است (البته اگر تغییر خودتان را به تغییر همسرتان ترجیح می دهید).

چطور عادت غر زدن را ترک کنم؟

تغییر ممکن نیست مگرآنکه خود فرد خواهان آن باشد. در بسیاری از موارد وقتی توصیه ای به زوج می شود، تنها موقعی زندگی آنها اصلاح و بازسازی می شود که هر دو خواهان تغییر باشند. در مورد نق زدن و غرغرو بودن نیز همین طور است. هر چند عکس العمل های همسر می تواند تا حدی باعث ترک عادت غر زدن شود، اما تا زمانی که خود فرد برای تغییر رفتارش دست به اقدام آگاهانه نزند، احتمال موفقیت کم خواهد بود یا تغییر زمان بسیار بیشتری طول می کشد.

مشکل را صریح بیان کنید:

سرکوب احساسات باعث می شود که مشکلات و دلخوری ها در شما انباشته شوند و به صورت غر و خشم ابراز شوند. در بیشتر موارد غر زدن جز استراتژی های آرام کردن و تخلیه خویشتن است. به جای آنکه همسر/فرزندتان را محکوم کنید، سرزنش کنید یا دعوا کنید، احساستان را به صورت آرام و واقعی بیان کنید، خواسته خود را شفاف بیان کنید و به او فرصت دهید تا خواسته شما را انجام دهد.

منفی بافی را کنار بگذارید:

غر زدن در برخی از افراد به شکل عادت منفی بافی دیده می شود. این افراد به دلیل دید منفی به زندگی، دائما برای همه چیز غر می زنند و منفی بافی می کنند. در رفتار و گفتار خود بازنگری کنید. دید جدیدی به امور داشته باشید.

دوستان غرغرو و منفی باف را از خودتان دور کنید. امور را خوش بینانه تحلیل کنید. با شروع افکار منفی و بدبینانه، خودتان را ملزم کنید که به چیز دیگری فکر کنید. وقتی خودتان را در حال غر زدن می بینید، از حرف زدن دست بکشید و موضوع بحث را عوض کنید.

دور شوید:

اطرافیان گاهی اعصاب ما را تحریک می کنند. اینکه روزی چند بار خانه را تمیز کنیم و باز هم با لباس های ریخته کف اتاق روبه رو شویم، واقعا ساده نیست. مقاومت در برابر غر نزدن در برابر این صحنه در حد معجزه است. گاهی باید برای بهتر شدن روابط از رفتارهای دیگران چشم پوشی کرد. از موقعیت های آزاردهنده دور شوید و صبر کنید تا حل شوند.

زندگی همیشه آنطور که ما می خواهیم نیست. باید یاد بگیرید به این ناملایمات عادت کنید. مسایل بسیاری در زندگی وجود دارد که از کنترل ما خارج هستند، بهترین راهکار برای آرام زندگی کردن این است که به تغییرات دایمی زندگی عادت کنیم. بدون شک در هر موقعیتی راهکاری مناسب برای پیش رفتن به جلو وجود دارد.

غر زدن هیچ وقت نمی تواند باعث رسیدن به رابطه بهتر و تفاهم عمیق تر شود، بلکه آرامش را از شما می گیرد و روابط شما را تیره می کند. به جای اینکار، خواسته های خود را صریح، شفاف و در قالب جملات کوتاه بیان کنید. مهم نیست چند بار تا به حال این خواسته را تکرار کرده اید. به این فکر کنید که غر زدن هم نوعی تکرار است، اما تکرار منفی!